"با گرمی آتش نوروز به قلب اشغالگران می‌زنیم"

بامعنی‌ترین مراسم‌های نوروز در کوهستان‌های کوردستان برگزار شد. آتشی که کاوه آهنگر آنرا روشن کرده بود امروز در کوه‌های سر به فلک کشیده کوردستان شعله‌ور است، آتشی که گریلاهای کوردستان به قلب اشغالگران انداخته‌اند.

گریلاهای یگان‌های زنان آزاد (یژا ستار) با برافروختن آتش نوروز در کوهستان‌های کوردستان، این عید ملی را به خلق کورد خصوصا زنان کورد تبریک گفتند.

گریلا أزنار یلماز که از میان خلق عرب به صفوف گریلایی پیوسته است می‌گوید که در میان عرب‌ها روز نوروز به عنوان روز مادر شناخته می‌شود. أزنار که زبان کوردی را به خوبی یاد گرفته است می‌گوید:"جنش نوروز را در آغاز به رهبر آپو، تمامی مادران، شهیدان انقلاب و تمامی رفقایم در عرصه‌های مبارزه شادباش می‌گویم."

أزنار یلماز سپس به جایگاه نوروز در کوهستان اشاره کرده و اظهار کرد:"ما اکنون در کوهستان‌های آزاد عید نوروز را جشن می‌گیریم و با شادی و سرور این روز را سپری می‌کنیم. هر چه باداباد! با روح کاوه و مظلوم مشعل‌های آتش را فروزان می‌کنیم و هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع از روشنایی شعله‌‌های آتش نوروز شود، نه دشمن و نه تمامی همدستان رژیم ترک نخواهند توانست این آتش را خاموش کنند."

گریلا یلماز از همه زنان بویژه زنان عرب خواست:"به عنوان یک گریلای عرب از تمامی زنان خصوصا زنان عرب می‌خواهم که به پ.ک.ک ملحق شوند. ما در اینجا با همدیگر متحد می‌شویم. آنانیکه می‌خواهند به واقعیت خود پی برند و به حقیقت آشنا شوند باید به صف مبارزه بپیوندند و ماهیت دشمنان را درک کنند. هر دختر کورد و عرب در این کوه‌ها مثل شعله‌ی آتش نورانیست. ما با آتشی که از وجودمان شعله‌ور می‌شود اشغالگران را می‌سوزانیم."

آتش کاوه معاصر هر روز بیشتر شعله‌ می‌کشد

هاوین آرژین گریلای دیگر یژا ستار در آغاز سخنان خود به عید نوروز اشاره کرده و می‌گوید:"ما به مناسبت ٢١ مارس آتش نوروز را در کوهستان‌های آزاد فروزان می‌کنیم. از نوروز ٢٠٢١ با روح مقاومت گاره استقبال می‌کنیم. ما نخست با ادای دین به رفیق فرمانده شورش بیت‌الشباب و همرزمان وی که مقاومت پیروزمندانه گاره را رقم زدند یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم و جشن نوروز را برپا می‌کنیم. با این روح وارد سال تازه می‌شویم و این امر برای ما یک پیروزیست. نوروز روز پیروزی و آزادیست. کسی که به این روز چنین روحی بخشیده است رهبر آپوست. از اینرو قبل از همه روز نوروز را به رهبر آپو شادباش می‌گوییم."

آرژین گفت که گریلاهای کوردستان سوگند ارتقای مبارزه را یاد کرده‌اند و افزود:"ما اذعان داریم که در آینده‌ای نزدیک روزهای آزاد را با حضور رهبر آپو جشن می‌گیریم. ما پیمان می‌بندیم که انتقام خون رفقای شهیدمان را بگیریم، می‌گوییم که به حساب اشغالگران می‌رسیم. ما آتش نوروز را که از سوی مظلوم دوغان شعله‌ور شد بلندتر و فروزانتر می‌کنیم. با این ادعا وارد سال تازه می‌شویم. می‌گوییم زنده‌باد رهبر و زنده‌باد مقاومت مظلوم دوغان‌ها."

با روحیه‌ای والا به پیروزی می‌رسیم

سرهلدان جان گریلای یژاستار هم در مورد ٢١ مارس و روز نوروز چنین اظهار کرد:"نوروز در کوهستان‌های مرتفع و باشکوه گرامی داشته می‌شود، این برای ما مایه شرف است. آغاز بهار و سال نو را به تمامی رفقا در همه کوه‌های تبریک می‌گویم."

سرهلدان جان به مبارزه مادران اشاره کرده و گفت:"مبارزه‌ای که با پیشاهنگی مادران آغاز شد مایه سربلندیست. ما این روز را به تمامی مادران تبریک می‌گوییم و اعلام می‌داریم که این مبارزه را پیروزی می‌رسانیم. این روز متعلق به مادران است. بویژه مادرانی که در عرصه‌های مبارزه هستند و ایستادگی می‌کنند."

سرهلدان جان در پایان سخنان خود پایبندی به راه شهیدان را تکرار کرده و می‌افزود:"ما با روح مقاومت گاره این مبارزه را به پیروزی می‌رسانیم و زندگی آزاد در کنار رهبر آپو را محقق می‌کنیم. ما پیمان می‌بندیم که در راه شهیدان با نیروی بیشتری مبارزه کنیم. ما این مقاومت را ادامه می‌دهیم و بر پیروزی در این راه پافشاری می‌کنیم."