بایندر: مقاومت علیه انزوا، در نهایت به کسب موقعیت سیاسی منجر می‌شود

کسکین بایندر ریاست مشترک د.ب.پ در شهر وان در شمال کوردستان سخنرانی کرده و اعلام نمود که مقاومتی که انزوا تحمیلی بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را در هم بشکند، در نهایت اتحاد ملی را ایحاد کرده و وهویت خلق کورد با نیز با این مقاومت پذیرفته می‌شود

تشکیلات حزب مناطق دمکراتیک شهر وان در ۲۲ دسامبر، سومین کنگره عادی خود را برگزار می‌کند. پیش از برگزاری کنگره حزب مناطق دمکراتیک، نشستی مشورتی در این شهر برگزار شد. کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک، طیب تمل نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتحابیه وان و صدها شخص دیگر در این نشست حضور یافتند. در این مراسم کسکین سخنرانی کرده و اعلام کرد:

جهان با مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبرواست، بزرگترین مسئله نیز خاورمیانه است. ما به عنوان بخشی از نهادها و سازمان‌های کوردی، در یافته‌ایم که فرصت‌های مناسبی در چهار بخش کوردستان برای کوردها پدید آمده‌اند. احتمال دارد و باید، سده ۲۱، برای آزادی کورد به فرصتی بزرگ تبدیل شود. خلق کورد در خاورمیانه، رهبری تمامی خلق‌هایی که خواهان آزادی و صلح هستند را بر عهده می‌گیرد. اکنون بحران بزرگی در جریان است و این بحران امکانات بزرگی را در اختیار ما می‌گذارد.

امید و اعتقاد

بایندر در بخش دیگری از سخنرانی خود خاطرنشان ساخت که حملات نیروهای فرادست علیه کورد، یکصد سال است که ادامه داشته و در این باره گفت: ما مقاومت خود را علیه این حملات گسترده می‌کنیم. مبارزه ما در قرن بیستم و از زمانیکه کوردستان تقسیم شد، تا امروز ادامه یافته است. ما امروز سرشار از امید و اعتقاد هستیم. مبارزه ۴۰ ساله نشان داده است که با تحقق اتحاد در هر چهار بخش کوردستان، کورد می‌تواند با احزاب و سازمان‌های خود در مقابل سیستم موجود به مقاومت دست بزنند. اتحاد زمان کوبانی امروز می‌تواند در جنوب کوردستان و روژآوای کوردستان نیز شکل بگیرد. آ.ک.پ/م.ه.پ مایل هستند تا خلق کورد در جنوب کوردستان را در مقابل هم قرار دهند. اما لازم است که خلق کورد با تحقق اتحاد ملی مانع از چنین امری شده و این توطئه را خنثی کنند.

باییندر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سیاستهای دو حزب داوا و گلجک اظهار داشت که: پیش از این احزاب سیاسی که تاسیس می‌شدند، به «آنیتکابیره» [محل دفن آتاترک] می‌رفتند، اما اکنون آنه مستقیما به کوردستان آمده و اعلام می‌کنند که مسئله کورد را حل می‌کنیم و زبان کوردی را قبول می‌کنیم. به همین دلیل همواره سیاستهای خود را به نوعی بر خلق کورد تحمیل کرده و تلاش می‌کنند از کورد استفاده کنند. ما می‌دانیم که این اقدامات برای خلق کورد دامی بزرگ به شمار می‌رود. در کوردستان نباید به این سخنان گوش داد.

انزوای تحمیلی بر امرالی 

باییندر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انزوای تحمیلی بر رهبر حزب کارگران کوردستان اظهار داشت: انزوایی شدید بر امرالی حاکم است. با تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد می خواهند که آینده و سرنوشت کورد را به نابودی ببرند. با پیگیری سیاستهای انزوا درک می‌شود که نه در احزاب جدید و نه در بلوک فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ هیچگونه امیدی به بهبودی نیست. حمله و انزوا بر خلق کورد همچنان ادامه دارد. این انزوا با مقاومت احزاب، نهادها و خلق کورد در نهایت شکسته می‌شود. هویت خلق کورد نیز از طریق این مقاومت شناخته شده است. در این مرحله ما مبارزه برای اتحاد ملی را سازماندهی کرده و برای خلق کورد آزادی به ارمغان خواهیم آورد.

بعد از این سخنان، نشست بدون حضور خبرنگاران ادامه پیدا کرد.