بازداشت یک جوان کورد در روستای سلین از توابع سولاوا

موج دستگیری و بازداشت جوانان کورد از سوی اداره اطلاعات رژیم اشغالگر ایران ادامه دارد. روز ۵ اسفند بهزاد ادوایی از سوی نیروهای اطلاعات بازداشت شد و تلاش آنان برای دستگیری یک جوان دیگر این روستا به جایی نرسید.

روز سه‌شنبه ۵ اسفند، نیروهای امنیتی رژیم ایران یک جوان کورد به نام بهزاد ادوایی در روستای سلین شهر سولاوا در استان سنه را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. در همین روز نیروهای امنیتی درصدد دستگیری یک جوان دیگر این روستا به نام عبدالرحمان ادوایی بودند که وی از چنگ مزدوران رژیم گریخت.

گفته می‌شود بازداشت بهزاد ادوایی بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است. ماموران امنیتی همزمان با یورش به منزل یک شهروند دیگر این روستا به نام عبدالرحمان عبدی ضمن شکستن درب  و شیشه‌های منزل درصدد بازداشت وی بودند، اما موفق به بازداشت او نشدند.

پیشتر  در تاریخ  ۲۳ دی، کاروانی نظامی از نیروهای امنیتی با یورش به منازل پنج شهروند کورد در روستای «سلین» هورامان اقدام به بازداشت دو نفر از آنها به نام‌های اکرم ادوایی، ۳۱ ساله و سیامک ادوایی، ۲۴ ساله کردند. همچنین در روز ۲۹ دی، فردین ادوایی، شهروند دیگر ساکن این روستا پس احضار به اداره اطلاعات این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این سه شهروند پس از بازداشت طی یک تماس کوتاه تلفنی از نگهداری خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان خبر داده‌اند. در جریان موج جدید بازداشت شهروندان و فعالان کورد که از تاریخ ۲۰ دی ماه آغاز و تاکنون ادامه دارد بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. شبکه حقوق بشر کوردستان پیشتر در گزارشی اعلام کرد که اسامی دست‌کم ۹۲ شهروند و فعال کورد دستگیر شده را ثبت کرده است.