بازداشت یک کوردستانی دیگر پس از احضار به اداره اطلاعات سولاوا

​​​​​​​فردین ادوایی شهروند اهل روستای «سلین» از توابع شهر سولاوا در استان سنه پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد.

صبح امروز (دوشنبه ١٨ ژانویه/ ۲۹ دی) یک شهروند کورد به نام فردین ادوایی، شهروند اهل روستای «سلین» از توابع سولاوا در استان سنه پس احضار به اداره اطلاعات بازداشت گردیده و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بازداشت فردین ادوایی در حالیست که ساعت چهار صبح روز ۲۳ دی، کاروانی نظامی از نیروهای امنیتی رژیم با یورش به روستای سلین اقدام به بازداشت دو شهروند دیگر این روستا به نام‌های اکرم ادوایی و سیامک ادوایی کرده بودند. همزمان این نیروها پس از شکستن شیشه‌های منزل خانوادگی فردین ادوایی درصدد بازداشت وی برآمده بودند اما به دلیل عدم حضور این شهروند موفق به بازداشت وی نشده‌ بودند. اطلاعات رژیم در تماس تلفنی با خانواده نامبرده، تهدید کرده بودند که در صورت عدم مراجعه به اطلاعات فردین را به قتل می‌رسانند.

فردین ادوایی پیشتر در آذر ۱۳۹۷ نیر پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه سولاوا بازداشت و در اوایل دی‌ماه همان ‌سال با قرار وثیقه آزاد شده بود.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان، از روز شنبه ۲۰ دی تاکنون دست‌کم ۲۷ شهروند و فعال کورد بازداشت و تعداد دیگری به نهادهای امنیتی احضار و برای چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. از میان افراد بازداشت شده تنها سلمان ادوایی پس از چند روز بازداشت آزاد شد اما ۲۵ شهروند و فعال دیگر کماکان در بازداشت به‌سر می‌برند.