روایت گریلاهای کوردستان از هزیمت ارتش غاصب ترک در حمله به گاره (٢)

میرکان کارکر و شورش زریان در مورد حمله اشغالگرانه رژیم ترک به عرصه گاره سخن می‌گویند. این دو گریلا در مقاومت گاره جای گرفته‌اند و خود در گروه حمله به اشغالگران شرکت کرده‌اند.

میرکان کارکر و شورش زریان در مورد حمله اشغالگرانه رژیم ترک به عرصه گاره سخن می‌گویند. این دو گریلا در مقاومت گاره جای گرفته‌اند و خود در گروه حمله به اشغالگران شرکت کرده‌اند.

"آنان را در زمان پرواز پهپادهای جاسوسیشان هدف قرار دادیم"

گریلا میرکان می‌گوید، حمله رژیم ترک ساعت ٠٣:٠٠ بامداد روز ١٠ فوریه آغاز شد و افزود:"تمامی منطقه را هدف بمباران وسیع قرار دادند."

میرکان در ادامه گفت:"در این بمباران‌ها ده‌ها بمب بر منطقه باریده شدند. اما نیروهای گریلا برای مصون ماندن از بمب‌ها تدابیر خود را اتخاذ کرده‌اند. این موضوع کار دشمن را بسیار سخت می‌کند. وقتی ما به منطقه آمدیم بیش از ١٠ پهپاد در آسمان مشغول گشت‌زنی بودند. ما بصورت تیمی دشمنان را هدف حمله قرار دادیم. البته دشمن ما [ارتش ترک] بزدل و ترسو هستند. توانایی جنگ را ندارند و نمی‌توانند در زمین به تو حمله کنند."

"ما هم بزدلی دشمن را دیدیم هم فداکاری نیروهای گریلا را"
کارکر با اشاره به تداوم حملات هوایی از سوی هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپتر به منطقه جنگ افزود:"ما خود شاهد بودیم که چگونه با هواپیما، هلی‌کوپترهای کبرا و پهپادهای جاسوسی نتوانستند در مقابل نیروهای گریلا ایستادگی کنند. ما شاهد ترس آنان بودیم و فداکاری گریلاها."

میرکان کارکر که لباس استتار پوشیده است هر از چندگاهی به بی‌سیمی که به همراه دارد گوش می‌کند.

وی در ادامه می‌افزاید:

"خواستند ما را محاصره کنند اما خودشان محاصره شدند. جایی که از نظامیانشان را از پیاده کردند به رغم بمباران از سوی هواپیماهای جنگنده باز هم نتوانستند ایستادگی کنند و فرار کردند. خود را به دره‌ها انداختند. دنبال سوراخی می‌گشتند خود را در آن پنهان کنند. رفقا از تمامی محور‌ها به آنان حمله کردند. جنگی بسیار سنگین روی داد. ما در این جنگ شاهد اراده نیرومند گریلا بودیم. بی‌ارادگی دشمن و پریشانی دشمن را هم دیدیم."

میرکان به همه نیروهای گریلا که در این پیروزی سهم بوده‌اند تبریک می‌گوید و از فرمانده شهید شورش نام می‌برد، شورش مسئول کمپ اسرا بود که در حمله شیمیایی دشمن به شهادت رسید. میرکان در مورد شهید شورش سخن گفت:
"در این میدان حماسه رقم خورد"

"وقتی دشمن به یک تپه حمله کرد، رفیق شورش علی‌رغم پرواز ۶ پهپاد جاسوسی، هلی‌کوپترهای کبرا و هواپیماهای جنگنده به دشمن حمله کرده و دشمن را هدف قرار داد. یعنی این تپه را تنها یک نفر از دشمن تخلیه کرد. صدای داد و فریاد دشمن به آسمان می‌رسید. فرار آنان بزدلیشان را نشان داد. انان هیچ باور نداشتند که با چنین پاسخی روبرو شوند. روی نیروهای هوایی زیاد حساب باز کرده بودند. به تکنولوژی خود دل بسته بودند، به خائنان و خودفروشانی که به آنان تکیه کرده‌اند اعتماد داشتند. می‌گفتند ما گاره را محاصره کرده‌ایم. ما آنان را در گرسنگی نگه داریم می‌توانیم آنان را به اسارت بگیریم، اما نتیجه این بود که خودشان فرار کردند."

کارکر خاطرنشان کرد که ارتش ترک برای خارج کردن نظامیانش منطقه را آماج حملات سنگین هوایی قرار داد. وی افزود:"حماسه‌ای بزرگ رقم خورد، چهار روز که هر روز آن حکایت مقاومت گریلا بود. گریلا در سرمای زمستان، با امکانات محدود، ولی با این همه همچون نیرویی کارامد عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت."

   | روایت گریلاهای کوردستان از هزیمت ارتش غاصب ترک در حمله به گاره (١)

"همه نیروهای گریلا وارد جنگ نشدند تنها شماری محدود از چند محور به دشمن حمله کردند"

میرکان کارکر ادعاهای رژیم ترک در مورد حمله گسترده نیروهای گریلا به اشغالگران در زاپ را تکذیب کرده و می‌گوید:"نیروهای گریلا تنها از چند محور به اشغالگران حمله کردند و آنان را در هم شکستند. نمی‌دانستند به کدام سو فرار کنند. ما به توان خود ایمان داریم. ما هر چیزی را با فلسفه رهبری و اراده خود به پیش می‌بریم. آنان توانی برای ایستادگی در مقابل ما ندارند. ما با چشم خود دیدیم که چگونه داد و فریاد می‌کنند. در صخره‌ها محاصره شدند. خود را میان سنگ‌ها مخفی کردند. ما سوراخ به سوراخ دنبالشان کردیم. اگر یکبار دیگر به این منطقه حمله کنند همان بلا را سرشان می‌آوریم. ما منطقه را به جهنمی برایشا مبدل خواهیم کرد. ما تنها با ٢٠ نفر آنان را درهم شکستیم."

کارکر در ادامه افزود:"خلقمان باید به این پیروزی و اراده افتخار کند و در مقابل دشمن اراده خویش را نیرومند کنند. باید کنار نیروهای گریلا باشند. جوانان کورد باید اراده خود را نیرومند کنند، باید حمایت کنند و به نیروهای گریلا ملحق شوند. بس است دیگر، مگر عمر فاشیسم چقدر باید باشد؟"

"ما یک سازمان سیاسی و دارای مبانی اخلاقی هستیم"

میرکان کارکر به این ادعای رژیم ترک که می‌گوید برای "نجات اسرا" به این عملیات دست زده‌اند پاسخ داده و می‌گوید:"اسرا چهار یا پنج سال است که در دست ما قرار دارند، پس در این همه سال چرا ما آنان را نکشتیم؟ همه پ.ک.ک را می‌شناسند. پ.ک.ک با اخلاق و پایبندی خود به حقوق بشر در جهان یک الگوست. ما مثل رژیم ترک نیستیم که دستگیر شدگان را شکنجه کنیم. ما مثل آنان با زندانیان رفتاری ضداخلاقی نمی‌کنیم. به زندانیانی که از سوی پ.ک.ک آزاد شده‌اند مراجعه کنند. پ.ک.ک کدامشان را شکنجه کرده است؟ چهار یا پنج سال نزد ما بوده‌اند، چرا باید آنها را بکشد؟ اما رژیم ترک چه کرد؟ کمپ را بر سر این اسرا خراب کرد. بیش از ١٠ بمب بزرگ بر این کمپ باراندند. در داخل هم اسلحه شیمیایی بکار بردند. جنازه افراد خود را سوزاندند. پلیس بودند، اعضای میت بودند. خائن بودند، در دست ما بودند. انان در ریختن خون رفقای ما دست داشتند. اما با این همه ما آنان را نمی‌کشیم و شکنجه هم نمی‌کنیم. اما به نظامیان آنان نگاه کنید. در خلال جنگ برخی مواقع فاصله ١٠ متری با نظامیان دشمن داشتیم. همدیگر را تحقیر می‌کردند، صدایشان می‌آمد که به هم توهین می‌کنند. آنچه به هم می‌گفتند بی‌اخلاقی محض بود. زندان‌هایشان را به شکنجه‌گاه مبدل کرده‌اند. تاریخ رژیم ترک برای همه عیان است. زندان امد را بخاطر بیاورید. ما مثل رژیم ترک نیستیم. ما یک سازمان سیاسی و دارای معیارها و مبانی اخلاقی هستیم."

"عقب‌نشینی نبود، هزیمت بود"

شورش زریان یکی از گریلاهای ه.پ.گ است که در جنگ تن به تن با نظامیان اشغالگر ترک در گاره شرکت کرده است، او می‌گوید که نظامیان ترک که خود را در محاصره نیروهای گریلا دیدند حتی اجساد خود را جا گذاشتند و گریختند.

گریلا شورش زریان در مورد حمله ارتش اشغالگر ترک به عرصه گاره و مقاومت نیروهای گریلا سخن گفت:

"حوالی ساعت ٠٣:٠٠ صبح با ۴٠ فروند هواپیمای جنگنده و پهپاد در گاره عملیاتی را آغاز کردند.

حملات بیشتر هوایی بودند. جنگ تن به تن زیاد نبود. بیشتر به تکنولوژی دل خوش کرده بودند. رفقا هم در حالی که پهپادهای دشمن در آسمان بودند خود را به میدان جنگ رساندند و ضرباتی سنگین بر آنان وارد کردند. وضعیت ارزشمندی بود. ما در ستون حمله بودیم. ما از چند محور به آنان حمله کردیم. دشمن اجساد کشته‌ها را جا گذاشتند و فرار کردند. نتوانستند ایستادگی کنند. وقتی که متوجه شدند محاصره شده‌اند دیگر نمی‌دانستند به کدام سو باید فرار کنند. به همین دلیل نتوانستند به عملیاتشان ادامه دهند. آنچه آنان انجام دادند نه عقب‌نشینی بلکه فرار بود. هزیمت بود، تسلیم شدن بود. جنازه‌هایشان همان وسط باقی ماند. آنچنان که ما دیدیم شماری از کشته شدگان درجه‌دار بودند. استوار و سروان بودند. نیروهای گریلا در زمان حملات سنگین هوایی خود را به میدان جنگ رساندند. البته این منطقه متعلق به گریلاهاست و با آن آشنایی دارند. غاری که اسرا در آن نگهداری می‌شدند در منطقه سیانه قرار داشت. اسرای میت، نظامیان، پلیس‌ها و خائنانی که دستشان به خون رفقا آغشته بود در این غار نگهداری می‌شدند، دشمن تمامی اسرا را به قتل رساندند."