بازمانده انفال: [حکومت اقلیم] روزانه ما را انفال می‌کند!

بازماندگان انفال در اعتراض به فساد و بی‌لیاقتی حاکمان جنوب کوردستان از شرکت هیأت حکومت در این مراسم جلوگیری کردند.

به مناسبت ٣٣مین سالگرد نسل‌کشی ١٨٢ هزار کورد توسط رژیم بعثی عراق قرار بود که قبل از ظهر امروز مراسمی در روستای دیبنه واقع در بخش گرمیان جنوب کوردستان برگزار شود. بازماندگان انفال از شرکت هیئت حکومت اقلیم جلوگیری کردند و آنان را به دروغگویی، فساد، بی‌لیاقتی و بی‌آبرویی متهم کردند.

معترضان در اعتراض به مسئولان حکومت اقلیم اعلام کردند:"ما به دستگیری سردسته‌های جاش‌ها و مستشارهای کورد رژیم بعث نیاز داریم نه برگزاری مراسمی فرمالیته و ظاهری."

یکی از بازمانده‌های انفال به رسانه‌ها گفت:"قبل از هر چیز من از بستگان قربانیان انفال خشمگین هستم. چرا؟ زیرا ما آنزمان می‌گفتیم که صدام دیکتاتور است، ترکیه دارای رژیمی دیکتاتوری است و رژیمی دیکتاتوری بر ایران حکم می‌کند. [حکومت اقلیم] اثبات کرد که آنها با ما بد نکرده‌اند. حکومت ما فاسد است... ٣٠ سال است به ما دروغ می‌گویند و با یک گُل پلاستیکی در سالروز انفال ما را فریب می‌دهند. من یکی از بازماندگان انفال هستم. از شما می‌پرسم که از کجا می‌دانید که استخوان‌هایی که در داخل یک جعبه به ما داده می‌شود متعلق به من ماست. تا امروز از ما آزمایش دی‌ان‌ای گرفته نشده است، پس از کجا می‌دانند که این استخوان‌ها مال ماست؟ ما از دست این‌ها روزانه انفال می‌شویم. نه ١٢ ماه سال، بلکه روزانه ما با انفال روبرو هستیم. بجای اینکه این نسل‌کشی، انفال، بمباران شیمیایی، قتل‌عام بارزانی، فیلی‌ها به زمینه‌ای برای تحقق اهداف مبدل شود اما حکومتی که نتیجه آن می‌باشد به ضدیت ما می‌پردازد.... ما نسبت به این‌ حاکمان مشکوک هستیم... تعداد قربانیان انفال معلوم نیست. تعداد قربانیان بمباران شیمیایی معلوم نیست. این کشور را بر اساس دروغ مدیریت کرده‌اند. هر چیزی را با دروغ اداره می‌کنند. حتی شهید را هم امری دروغین می‌دانند. حقوق و دستمزد مردم را با دروغ می‌دزدند. زیرا شماری حقوق‌بگیر كاذب و غیرواقعی دارند. تعداد حقوق بگیران معلوم نیست، شمار قربانیان و بازماندگان انفال هم معلوم نیست. بس است دیگر. آیا مایه آبروریزی سازمان شهیدان نیست که تعداد قربانیان انفال را نمی‌داند؟"