برگزاری مراسم گرامیداشت شهید هلمت در سلیمانیه

یاد و خاطرە باوان محمد گریلای نیروهای مدافع خلق با نام سازمانی هلمت ویان، با برگزاری مراسمی در سلیمانیه گرامی داشتە شد. در این مراسم یادبود بر اهمیت برخودان در برابر اشغالگریهای دولت ترک تأکید شد

باوان محمد ملقب به هلمت ویان یکی از 11 گریلای ه.پ.گ از اهالی سلیمانی در باشور کوردستان بود که در جریان حمله شیمیایی ارتش ترکیه در زاپ به شهادت رسید. پس از اعلام خبر شهادت هلمت ویان توسط ه.پ.گ، صدها تن از ساکنان شهرهای باشور کوردستان با خانواده باوان محمد دیدار کردند.

پرسە این شهید در مقابل منزل خانواده شهید هلمت ویان برپا شد. جمعیت شرکت کنندە در این مراسم با سردادن شعارهای "هلمت نمی‌میرد"، "شهید نمی‌میرد"، "تروریست اردوغان" به خانواده هلمت ویان تسلیت گفتند.

در این مراسم، وهاب احمد، عضو کمیته خانواده شهدای پ.ک.ک در باشور کوردستان سخنرانی کرد و در مورد مبارزات شهید هلمت ویان صحبت نمود.

وهاب احمد گفت: برخودان در برابر اشغالگری دولت ترکیه و حفاظت از میهن خود وظیفه هر جوانی در باشور کوردستان بودە و هلمت ویان تا آخرین قطره خون خود در برابر اشغالگری دولت ترکیه ایستادگی کرد.

سارا محمد، عضو رهبری جنبش آزادی نیز اظهار داشت که شهید هلمت ویان به مردم جنوب کوردستان این پیام را انتقال دادە است که باید در برابر اشغالگری دولت ترکیه بایستند.