بیانیه ه.پ.گ در رابطه با رویداد خلیفان؛ رویداد باید آشكار شود

مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ در بیانیه‌ای با اشاره به حمله هوایی ۵ سپتامبر به نیروهای گریلا در منطقه دره بالیسان خواستار شفاف‌سازی این رویداد شده و از پ.د.ک خواست هر چه زودتر دو گریلای زخمی را تحویل دهد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با رویداد دره بالیسان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:"حوالی غروب روز ۵ سپتامبر/ ١۴ شهریور زمانیکه یک تیم گریلا متشکل از ۵ نفر در اراضی اطراف روستای تارافا در دره بالیسان بسوی منطقه‌ای دیگر در حرکت بودند هدف حمله پهپاد تهاجمی قرار گرفتند. در این گروه هوالانمان به نام‌های رِزان بوتان، آرمانج زیلان، کارو کوبانی، آشکار جولمرگ و زانیار تاوی جای داشتند. برپایه گزارش‌های دریافتی در این حمله ٣ رفیقمان به شهادت رسیده و ٢ رفیقمان زخمی شده‌اند. آشکار شده است که نیروهای پ.د.ک پس از این حمله به منطقه آمده و هوالان زخمی را از محل خارج کرده و با خود برده‌اند. تاکنون نمی‌دانیم که کدامیک از هوالان به شهادت رسیده و کدام آنها زخمی می‌باشند.

واضح است در این منطقه جنگ شدید در آن جریان ندارد، حضور آنی پهپاد تجسسی و شناسایی یک گروه در حال حرکت در اراضی منطقه و هدف قرار دادن آنان نشان می‌دهد که رفقای ما از طریق سیستم استخباراتی سازماندهی شده‌ای تحت نظر بوده‌اند. همچنین شنیده شدن صدای شلیک گلوله توسط روستائیان در هنگام ورود نظامیان پ.د.ک به محل مذکور مایه توجه است.

آشکار است که این رویداد باید مورد تحقیق قرار گرفته و شفاف‌سازی شود. در این مورد اطلاعات رفقای زخمی نیز برای روشن شدن رویداد مذکور اهمیت ویژه‌ای دارند.

به همین دلیل امیدواریم که رفقای دستگیر شده از سوی پ.د.ک در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ما بازگردانده شوند."