بیانیه کنفدرالیسم زنان کوردستان در محکومیت قتل ژینا امینی؛ مبارزه خوددفاعی را گسترش دهیم!

ک.ژ.ک در بیانیه‌ای قتل ژینا امینی توسط چماقداران رژیم آخوندی ایران را بشدت محکوم کرده و از زنان بلوچ، فارس و آذری‌زبان و بویژه زنان کورد دعوت به عمل آورده است مبارزات خود را علیه سیاست‌های زن‌ستیز در تمامی عرصه‌ها ارتقا بخشند.

متن بیانیه کنفدرالیسم زنان کوردستان به شرح زیر است:

"ذهنیت مردسالار در هر جایی به قتل زنان دست می‌زند

ما همچو جنبش آزادی زنان کورد با خشم و نفرتی فراوان، قتل ژینا امینی را حین شکنجه پلیس اخلاقی رژیم ایران محکوم می‌کنیم. به خیزش‌های زنان در ایران و روژهلات کوردستان علیه این وحشیگری درود می‌فرستیم. به این مناسبت مراتب تسلیت خود را به خانواده مهسا امینی، دوستان وی و خلق کوردستان اعلام می‌داریم.

آنچه دیروز در مریوان یک قاتل مرد زن‌ستیز به نام گوران مرتکب شد، امروز در تهرن از سوی پلیس‌های اخلاقی نظام تکرار شد. رژیم زن‌ستیز ایران در این مقطع شکنجه در تمامی عرصه‌های زندگی را عادی جلوه می‌دهد، به شیوه‌ای سیستماتیک به اعمال ضدانسانی علیه زنان می‌پردازد، آنها را مشروع می‌کند، در سایه این رژیم اقدامات جنایتکارانه و ضددمکراتیک افزایش یافته‌اند. نقض حقوق بشر در زندان‌های ایران افزایش یافته و درصدد ساکت کردن تمامی نیروهای مخالف رژیم هستند، خواستار نابودی مبارزاه آزادیخواهی زنان با توسل به زور و سرکوب هستند. قتل زنان در مقابل دیدگان جهانیان با شکنجه، تجاوز، ازدواج کودکان نشانه نظام ستمگر و ذهنیت حاکم جنسیت‌پرست است.

دولت‌های فاشیست زن‌ستیز که با خمیرمایه جنسیت‌پرستی، دین‌پرستی، مذهب‌پرستی، ملت‌پرست و اقتدار شکل گرفته‌اند با سیاست‌های قتل‌عام زنان بی‌وقفه به کشتار زنان، تاراج، آواره نمودن و سرگردانی و بیکار کردن آنها ادامه می‌دهند.

قتل زنان بخشی از سیاست سیستماتیک قتل‌عام علیه زنان است

زنان به شیوه‌ای سیستماتیک در چهارسوی جهان از سوی ذهنیت مردسالاری به قتل می‌رسند. این جنگ که نامی بر آن گذاشته نشده همچنان ادامه دارد. در کشورمان کوردستان قتل‌عام علیه زنان بدون وقفه ادامه دارد. در هر چهاربخش کوردستان دولت‌های استعمارگر با تحمیل سیاست‌های نابودی زن بر زنان خواستار بی‌اراده کردن جامعه و منکوب کردن آن هستند. در باکور کوردستان سوق دادن زنان به شبکه‌های تجاوز، قتل، فحشا و مواد مخدر همچون سیاست جنگ ویژه ادامه دارد. فشار و هجمه به سازمان‌های متعلق به زنان کورد، ممنوعیت فعالیت زنان کورد در عرصه سیاست دمکراتیک، دستگیری وکلا به بهانه‌های واهی، تشدید شکنجه در زندان‌ها، جلوگیری از آزادی زنان محبوس در زندان، سیاست‌های تحمیلی علیه زندانیان بیمار تمامی این‌ها با هدف نابودی اراده زنان مقاومتگر صورت می‌گیرند. همچنین در روژاوا حمله به زنان پیشاهنگ مبارزه آزادی حاکی از هراس سیستم مردسلار از موضع زنان آزاد است. به همین دلیل همچنانکه زنان در خصوص حملات وحشیانه به عرصه‌های فعالیت زن اعلام کرده‌اند، مسئول اصلی و عامل قتل زنان حاکمیت‌های سیاسی هستند که درصدد تحمیل ذهنیت مردسالار بر جامعه می‌باشند."

گسترش خوددفاعی در تمامی عرصه‌ها یک ضرورت است

ک.ژ.ک در ادامه بیانیه می‌افزاید:"قتل زنان به شیوه سیستماتیک ادامه دارد. تنها راه جلوگیری از این قتل‌عام‌ها پیشبرد خوددفاعی زنان است. ما همچون زن، لازم است حساب نیروهای وحشی را که با ذهنیت، سیاست و اقدامات خود مسئول قتل‌عام‌ زنان هستند کف دستشان بگذاریم."

کنفدرالیسم زنان کوردستان از آحاد زنان بلوچ، فارس و آذری‌زبان بویژه زنان کورد در روژهلات کوردستان دعوت به عمل آورده است که در تمامی عرصه‌ها با سازماندهی خود در مقابل سیاست‌های استعمارگران مبارزه جوهری را ارتقا بخشند. همچنین می‌خواهد که علیه حملات نظام متحد شده و مقاومت را گسترش دهند.