بیانیه کنگره ملی کوردستان در مورد اقدامات شرم‌آور پ.د.ک در قبال اعضای هیئت آشتی

کنگره ملی کوردستان در مورد دیدار دوستان کورد از اقلیم کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد

در بیانیه ک.ن.ک آمده است، برخی از مسئولین اقلیم کوردستان در مقابل دوستان خلق کورد مانع‌تراشی کرده و اجازه نمی‌دهند آنها کارهای خود را انجام دهند، از طرف وزارت داخله‌ی اقلیم کوردستان بیانیه‌ منتشر کرده و تلاش‌های این دوستان را تحریف کرده و آن را بر خلاف امنیت اقلیم کوردستان معرفی می‌کنند. این بیانیه ها و این تبلیغات دروغین دور از حقیقت هستند و به منافع خلق کوردستان هیچ خدمتی نمی‌کنند. این سخنان به هیچ وجه حقیقت ندارند. این دوستان فقط با هدف خدمت به خلق کوردستان به جنوب کوردستان سفر کرده‌اند.

ک.ن.ک همچنین اعلام کرد:"آنها دوستان خلق کورد هستند. خود آنها و رفقایشان در دفاع از کوبانی و جنگ عفرین و گری سپی و سریکانی و شنگال و بسیاری جاهای دیگر دوشادوش مقاومتگران مبارزه کرده و قربانی داده‌اند. آنها به روش‌های مثبتی کوردها را به جهان معرفی کرده و به عنوان دیپلمات‌های خلق کورد مبارزه کردند. اکنون نیز با همین هدف و با همین موضع‌گیری به جنوب کوردستان سفر کرده‌اند. آنها مهمانان عزیز کوردستان هستند. ما باید مهمان‌نوازی خود را به آنها نشان دهیم. باید به عنوان مهمانان عزیز از آنها استقبال کرده و به آنها احترام بگذاریم."

متن بیانیه ک.ن.ک:

"خطاب به افکار عمومی

در رابطه با دیدار دوستان خلق کورد از کوردستان

 همانطور که مطلع هستید حدود ۵۰ روز است که دولت ترکیه به جنوب کوردستان حمله کرده است، مردم را آواره کرده و روستاها و مزارع آنها را سوزانده و غارت می‌کند. به پناهجویان کمپ مخمور و مردم بیگناه حمله کرده و آنها را می‌کشد. مردم منطقه و برخی از سازمان‌ها از خلق کوردستان و دوستان کوردها درخواست می‌نمایند که علیه این تجاوزات ترکیه موضع‌گیری کرده و از مردم منطقه صیانت کرده و از آنها دفاع نمایند.

در چنین شرایطی خلق کوردستان و دوستان کوردها در تلاش برای یافتن راه‌حلی هستند. در راستای یکی از این راه حل‌ها، برای صیانت از مردم و برای اعتراض به حملات ترکیه، تعدادی از دوستان خلق کورد به جنوب کوردستان سفر کردند. هدف دیدار این دوستان پشتیبانی از مردم کوردستان و برای دیدار با آنها و همچنین صلح و مذاکره است.

اما متاسفانه برخی از مسئولین هولیر در مقابل این دوستان مانع‌تراشی کرده و اجازه نمی‌دهند آنها کارهای خود را انجام دهند. از طرف وزارت داخله اقلیم‌ کوردستان بیانیه‌ای را منتشر کرده و تلاش‌های این دوستان را تحریف کرده و آنها را علیه امنیت اقلیم کوردستان معرفی می‌کنند. این بیانیه‌ها و تبلیغات دروغ و به دور از حقیقت است و در خدمت منافع خلق کوردستان نیستند. این سخنان به هیچ وجه حقیقت ندارند. این دوستان فقط با هدف پشتیبانی از خلق کردستان به جنوب کوردستان سفر کرده‌اند.

آنها دوستان خلق کورد هستند. خود آنها رفقایشان در دفاع از کوبانی و جنگ عفرین و گری سپی و سریکانی و شنگال و بسیاری جاهای دیگر دوشادوش مقاومتگران مبارزه کرده و قربانی داده‌اند. آنها با روش‌های مثبت کوردها را به جهان معرفی کرده و به عنوان دیپلمات‌های کورد مبارزه کردند. اکنون نیز با همین هدف و با همین موضع‌گیری به جنوب کوردستان سفر کردند. آنها مهمانان عزیز کوردستان هستند. باید ما مهمان نوازی خود را به آنها نشان دهیم و به عنوان مهمانان عزیز از آنها استقبال کرده و با آنها با احترام رفتار نماییم.

در این رابطه ما از حکومت اقلیم کوردستان و آسایش هولیر درخواست می‌نماییم تا مقابل کارهای آنها مانع‌تراشی نکرده و به عنوان مهمانان عزیز با آنها برخورد نمایند. همچنین از همه احزاب و سازمان‌ها و خلق جنوب کوردستان درخواست می‌کنیم از این مهمانان صیانت کرده و پذیرای آنها باشند. باید ما همگی با هم و به همراه دوستانمان علیه حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه موضع‌گیری کرده و از مقاومت‌گران خلقمان پشتیبانی نماییم."