بیانیه پژاک و کودار: خلقمان در روژهلات کوردستان باید با روح قیام‌های ١٩٩٩ از رهبر آپو صیانت کنند

پژاک و کودار در خصوص انتشار برخی گزارش‌ها در مورد وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کردند.

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) و جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان (کودار) در مورد انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وضعیت سلامتی و جسمی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان جزیره امرالی بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام می‌نمایند:"لازم است خلقمان در روژهلات کوردستان با روحیه قیام‌های سال ١٩٩٩ از رهبر آپو صیانت به عمل آورند."

متن بیانیه پژاک و کودار به این شرح است:

"به افکار عمومی و رسانه‌ها

در روز چهاردهم ماه جاری اخباری در مورد زندگی و سلامت رهبر آپو منتشر شده که سبب ایجاد نگرانی در میان خلق کورد در مورد وضعیت رهبر آپو شده است. به همین دلیل خلق برای صیانت از رهبری در حال تلاش و فعالیت است.

مدت ۲۲ سال است که رهبر آپو در زندان امرالی به اسارت گرفته شده و تحت بدترین و دشوارترین شرایط به مقاومت تاریخی خود ادامه می‌دهد. برای دفاع و حفظ حقوق خلق کورد و برای خلقمان به رمز مبارزات و پیروزی تبدیل شده است.

علیرغم محدودیتها و فشارهای شدید در زندان امرالی، رهبر خلق کورد برای ایجاد زندگی آزاد و پیشاهنگی خلقمان برای حرکت به سمت اهدافش، به مبارزات خود ادامه می‌دهد. یعنی هرگز زندان و حصر نتوانسته‌اند که ارتباط میان رهبر آپو و خلق کورد را قطع نمایند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون حصر شدیدی بر رهبر آپو تحمیل شده و روز به روز نیز شدیدتر می‌شود. البته هدف آنها از بین بردن این نیرو و اراده است. رهبر آپو زندان امرالی را مانند سیاهچاله‌ی مرگ نامبرده و اشاره کرده است که در صورت رخ دادن هر حادثه‌ای که سبب تهدید زندگی وی شود، باید همه بدانند که این کار به صورت تعمدی انجام شده و به صورت تصادفی نبوده است. در امرالی هر کاری و هر حادثه‌ای با نقشه و برنامه‌ریزی قبلی و در چهارچوب جنگ ویژه انجام می‌شود.

مشخص است که منتشر شدن این اخبار و اطلاعات توسط دستگاه‌های نزدیک به فاشیسم دولت ترکیه برای از بین بردن روحیه و اراده و معنویات خلقمان و ایجاد موانعی بر راه رسیدن به آزادی است. البته خلق کورد به همراه رهبر آپو اقدامات اصلی را به سمت ملی شدن برداشته و به آن ادامه می‌دهد و امروزه پیشاهنگی سیستم پیشرفته‌ی زندگی آزاد را برای همزیستی خلق‌ها به عهده دارد.

 پس از اعلام کمپین آزادی برای رهبر آپو و استقبال بسیار گرم خلق کورد و خلق‌های دیگر منطقه و جهان در این کمپین و افزایش فشارها بر دولت فاشیستی ترکیه مشخص شد که رهبر آپو همه‌ی مرزهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را پشت سر گذاشته و هر فرد آزادیخواهی در هر گوشه‌ی جهان ایشان را به عنوان رهبر و پیشاهنگ خود می‌داند و از وی دست نخواهد کشید. همین امر سبب ایجاد اتحاد میان خلق‌های سرکوب شده و فرودست شد. رهبر آپو ارزش انسانی و مشترک خلق‌ها است و همه از ایشان حمایت می‌کنند.

از یاد نخواهیم برد که خلقمان در روژهلات کوردستان در سال ۱۹۹۹ در نهایت دلسوزی در مقابل توطئه علیه رهبر آپو به میدان آمده و تاکنون نیز با این سرچشمه‌ی مقاومت و آزادی یکی شده و هرگز از وی دست نخواهند کشید. زندگی و سلامت رهبر آپو برای خلقمان خط قرمز است و همانطور که در گذشته اثبات کرده است، با فدا کردن جان و زندگی خود از آن دفاع می‌کنند. خلقمان با همان احساس و دلسوزی و با همان درک، اکنون نیز آماده است برای پاسخ به هر حمله‌ای علیه زندگی و موجودیت رهبر اوجالان به میدان بیاید.

 بر همین اساس از خلقمان در روژهلات کوردستان و خارج از میهن درخواست می‌کنیم، برای صیانت از رهبر آپو با همان روح قیام‌های سال ۱۹۹۹ ناظر شرایط کنونی باشند و موضع‌گیری مناسبی اتخاذ کرده و اتحاد ملی خود را برای شکستن جبهه‌ی فاشیسم و دیکتاتوری نشان دهند."