بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک به مناسبت درگذشت مام بشیر

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعلام کرد، مام بشیر با مبارزات باشکوه ده‌ها ساله‌اش، به شهادت خود معنا بخشید. در مبارزات باشکوه‌تر از شهادت چیزی وجود ندارد.

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در مورد شهادت مام بشیر (حسن دوتار) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: "مام بشیر (حسن دوتار) ده‌ها سال به مبارزات آزادیخواهی خلق کورد خدمت کرد و در شنگال به علت سکته‌ی قلبی به شهادت رسید. به همین دلیل به خلق کوردستان، خلق ایزدی و خانواده‌اش تسلیت می‌گوییم. کوردستان آزاد، ایزدخان آزاد که رویای وی بود، قطعا محقق خواهد شد.

مام بشیر مانند مام ذکی ایزدی‌ها در اروپا به صفوف مبارزات آزادیخواهی پیوست. ده‌ها سال به طور فداکارانه در مبارزات آزادیخواهی کوردستان فعالیت کرد و با سازماندهی ایزدی‌ها نقش مهمی در مبارزات ایزدیان ایفا کرد.

پس از آنکه در سوم آگوست ۲۰۱۴ فرمان ۷۴ روی داد، ابتدا در اروپا برای خودمدیریتی ایزدخان فعالیت نمود و سپس به شنگال رفت و برای خودمدیریتی ایزدخان مبارزه کرد.

مام بشیر در مدت کوتاهی میان همه‌ی ایزدی‌ها جایگاهی ارزشمند، واجد احترام و مورد علاقه‌ را کسب کرد. زندگی خود را به طور کامل فدای آرمان آزادی ملت کورد کرد و برای آنکه جامعه‌ی ایزدی به جامعه‌ای سازمان یافته در کوردستان و در محل زندگیشان تبدیل شود، به شیوه‌ای آزادانه و با آیین خویش زندگی کنند، بسیار تلاش کرد. مقاومت در شنگال علیه پاکسازی داعش برای ایزدی‌ها به آغاز تاریخی نوین تبدیل شد.

بسیار مایه‌ی تاسف و غم و اندوه است که این مبارز آزادی با سکته‌ی قلبی جان خود را از دست داد، اما مام بشیر با مبارزات شکوهمند ده‌ها ساله‌اش، این شهادت را با معنی کرد. در مبارزات باشکوه‌تر از شهادت چیزی وجود ندارد. مام بشیر نیز همیشه با موضع‌گیری‌های باشکوهش در مبارزات آزادیخواهی خلق کورد و خلق ایزدی شرکت داشت. مام بشیر نیز مانند مام ذکی در خاک ایزدخان به کاروان شهدا پیوست. ایزدخان با گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی، آزاد می‌شود.

مام بشیر با زندگی پاک و خاکیش، فردی زحمت‌کش بود، که برای انقلابیون و بهره‌مند از فرهنگ دمکراسی فردی نمونه بود. انقلابیی مدافع خلق بود که شب و روز برای زندگی آزاد و خودمدیریتی ایزدیان مبارزه می‌کرد.

مام بشیر نیز مانند مام ذکی در زندگی و مبارزات ایزدی‌ها بسیار تاثیر گذاشت. آنها با موضعگیری خود، همیشه زنده باقی خواهند ماند. دیگر ایزدی‌ها این فرصت برای ایجاد ایزدخان مستقل را از دست نخواهند داد. ایزدخان آزاد و مستقل، که رویای مام ذکی و مام بشیر بود، بدون شک محقق خواهد شد.

خلق کورد به ویژه جامعه‌ی ایزدی باید از این انقلابی دانا صیانت کنند و با قدرت در مراسم گرامیداشتش شرکت کنند. در این زمان که حملات و توطئه‌ها علیه ایزدخان افزایش یافته است، باید در بالاترین حد از مام بشیر صیانت شود و پاسخ توطئه‌گران و دشمنان داده شود.

مبارزات رفیق بشیر، مبارزات و تلاش‌هایش، که با دلسوزی ده‌ها ساله انجام شد، هرگز فراموش نخواهد شد و برای ایجاد کوردستان آزاد و ایزدخان مستقل که رویای او بود، ما به وظایف و مسئولیت خود عمل می‌کنیم".