بیانیه سه حزب باشور کوردستان در محکومیت تلاش‌های رژیم فاشیست ترک برای توقیف حزب دمکراتیک خلق‌ها

کمیته‌ی اقدام مشترک چپ کوردستان که از سه حزب تشکیل شده است، اعلام کرد، هدف از پرونده‌ی توقیف ه.د.پ سیاسی است و از جمعیت‌های بین‌المللی و مراکز دمکراسی‌خواه ترکیه درخواست کردند، در مقابل این اقدام ضددمکراتیک بایستند.

کمیته‌ی اقدام مشترک چپ کوردستان که شامل "حزب کمونیست کوردستان، جنبش دمکراتیک خلق کوردستان و حزب زحمتکشان کوردستان" است، امروز بیانیه‌ای در مورد پرونده توقیف حزب دمکراتیک خلق‌‌ها (ه.د.پ) توسط دولت اشغالگر ترکیه منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است، "دولت ترکیه پرونده‌ای برای منحل نمودن حزب دمکراتیک خلق‌ها ه.د.پ باز کرده و اقدامات شدید و گسترده‌ای علیه اعضا و طرفداران و نمایندگان مجلس ه.د.پ آغاز نموده است. این در حالی است که ه.د.پ یک حزب سیاسی است و به صورت مدنی و دمکراتیک و قانونی به مبارزات خود ادامه می‌دهد و نمایندگی اراده‌ی آزادیخواهان جامعه‌ی ترکیه و مطالبات مشروع خلقمان در باکور کوردستان را بر عهده دارد."

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است" ما سه حزب چپ کوردستانی علاوه بر اعلام نگرانی خود در مقابل پرونده‌ی منحل نمودن ه.د.پ، این تصمیم حکومت ترکیه را تصمیمی سیاسی از جانب حزب حاکم می‌دانیم که می‌خواهد در مقابل مبارزات ه.د.پ مانع ایجاد کند."

همچنین تاکید شده است؛"منحل کردن ه.د.پ هیچ کمکی به مسئله‌ی دمکراسی و چاره‌یابی مسئله‌ی کورد در ترکیه نمی‌کند. به همین دلیل از جامعه‌ی بین‌المللی و مراکز دمکراسی‌خواه ترکیه درخواست می‌کنیم، در مقابل این اقدام ضددمکراتیک بایستند."

این بیانیه اولین موضع گیری احزاب باشور کوردستان در مقابل تلاش‌های دولت ترکیه برای منحل نمودن ه.د.پ می‌باشد. تا کنون احزاب دیگر و پارلمان و حکومت سکوت کرده‌اند.