بیلان ۵ ماه نبرد گریلا علیه رژیم متجاوز ترکیه: ٢١٣٢ اشغالگر به هلاکت رسیدند، ١٠ بالگرد ساقط شدند

ه.پ.گ بیلان جنگ ۵ ماهه رژیم تجاوزگر ترکیه در جنوب کوردستان را منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است که در ١٨٨١ عملیات گریلایی ٢١٣٢ نظامی ترک از پای درآمده‌اند و ١٠ فروند بالگرد سرنگون شده‌اند. ترکیه با استفاده از سلاح‌های ممنوعه به جرایم جنگی ادامه داده است

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای بیلان نبرد ۵ ماهه نیروهای گریلا علیه ارتش متجاوز ترکیه را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"حملات دولت اشغالگر و جنایت‌پیشه ترکیه به زاپ، آواشین و متینا که با هدف اشغال این مناطق ادامه دارد پنجمین ماه خود را سپری کرد. ارتش ترک چنان می‌اندیشید که در مدت کوتاهی به اهداف خود دست یابد، اما با سر به دیوار محکم برخودان فدایی آپویی خورد که گریلاهای آزادی کوردستان آنرا بر اساس گریلای نوین به شیوه‌ای مستحکم بنا نهاده‌اند. نیروهای ما شیوه جنگ تیم‌های سیار و تونل‌ها را که رویکرد تازه‌ای می‌باشد به مرحله اجرا گذاشتند، با خلاقیت در تاکتیک و عملکرد عالی هر روز سلسله عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در نتیجه نقشه‌ها و برنامه ارتش ترک که خیال داشت در چند هفته به نتیجه دست یابد زیرورو شد. ارتش ترک پس از خنثی شدن برنامه‌هایش حملات خود را گسترش داد و برای پایان دادن به بن‌بست خود دست به حملات تازه‌ای تازه‌ای زد، اما این حملات بیش از پیش ارتش ترک را در باتلاق فروبرده و آن را از نا انداخته است.

٢٠٠۴ مورد جرایم جنگی دولت ترکیه مستند شده است

دولت ترکیه برای کسب نتیجه از هرگونه تکنیک جنگ در دسترس علیه مناطق مقاومت گریلا استفاده کرد. از هواپیماهای جنگنده تا پهپادها، از بالگردهای تهاجمی تا هر نوع تانک، توپ و خودروهای زرهی، تمامی آنها را بکار گرفت. هر روز صدها بار مناطق مقاومت را بمباران کرد. از نظامیان قراردادی تا کماندوها، از تبهکاران تا جاش‌ها (کنتراها)، یگان‌های ویژه تا نیروهای ویژه رسمی و شبه‌نظامی آنچه در توان داشت برای حمله به نیروهای گریلا و کسب نتیجه بسیج کرد. پس از آنکه نتوانست به هدف دست ایبد اینبار با گازهای سمی تا بمب‌های فسفری، از بمب‌های ترموباریک تا بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های ممنوعه در سطح بین‌المللی در حمله به تونل‌ها و سنگرهای جنگ استفاده کرد. دولت ترکیه برای دستیابی به اهداف خود ٢٠٠۴ بار به جرایم جنگی دست زده و این جرایم از سوی نیروهای ما مستند شده‌اند. اما علی‌رغم این همه نتوانست نتیجه‌ای کسب کند و ضربات سنگینی را از نیروهای گریلا متحمل شد. دولت ترکیه بیشترین تعداد تلفات را در خلال جنگ ۵ ماهه گذشته متحمل شده است. درصورت ارزیابی نتایج جنگ پنج‌ماهه نشان می‌دهد که دولت ترکیه نه تنها پیروز نشده، بلکه به صورت عینی شکست خورده است.

١٠۵ هوال ما به شهادت رسیدند

دولت ترکیه با حمایت آشکار نیروهای بین‌المللی و خط کورد نوکر و خائن تلاش نمود تا به اهداف خود دست یابد. جلوگیری از این حمله اشغالگرانه و ممانعت از دستیابی دولت متجاوز ترک به اهدافش آسان نبود. گریلاهای آزادی کوردستان با فداکاری بزرگ هر چیزی را به جان خریدند، هوالانمان با فداییگری در طول تاریخ به ندرت دیده می‌شود مقاومتی حماسی آفریدند. مقاومت ۵ ماهه ما با پایبندی پایان‌ناپذیر به رهبری، شهیدان و خلق مظلوم‌مان با اراده، روحیه فدایی، عزم و اصرار بر پیروزی آپویی شکل گرفته است. اگر از لحاظ امکانات، تعداد و تکنولوژی جنگی مورد مقایسه قرار گیرد، مشاهده می‌شود که یکی از ناحق‌ترین جنگ‌های تاریخ روی داده است. این مرحله مقاومت در جنگ تنها با مشارکت گریلای فدایی آپویی می‌توانست به نتیجه دست یابد. هوالانمان که در این برخودان جای گرفتند بر اساس این روح و هشیاری شیوه‌ها و متدهای گریلای مدرنیته دمکراتیک را به شیوه‌ای صحیح به اجرا گداشته و با کارامدی سطح عالی جنگ را نشان دادند. ١٠۵ هوالمان در خلال ۵ ماه اخیر به شهادت رسیدند، هزینه دادند، پیشاهنگی این مرحله را بر عهده گرفت و حماسه‌های قهرمانی بی‌بدیلی را خلق کردند.

١٠ فروند بالگرد سرنگون شدند، ٢١٣٢ اشغالگر به هلاکت رسیدند

تیم‌های سیار و تیم‌های ما در تونل‌ها با عملکردی عالی، جنگ را به پیش بردند؛ با نیروهای پدافند هوایی، عملیات‌های انقلابی، تهاجمی، عملیات انفجاری، سوءقصد، کمین‌گذاری، عملیات با سلاح‌های سنگین، عملیات ضربی و تاکتیک‌های گریلایی را به شیوه‌ای هماهنگ و با مهارت مورد استفاده قرار داده و ١٨٨١ عملیات را به انجام رساندند. در نتیجه این عملیات‌ها کشته شدن ٢١٣٢ اشغالگر قطعی می‌باشد و ١٠ بالگرد سرنگون و منهدم شده‌اند. به دلیل عدم اطلاع از تعداد سرنشینان این بالگردها تعداد اشغالگران کشته شده در بالگردها محاسبه نشده است. دولت ترک و رسانه‌های جنگ ویژه که کشته‌های خود و واقعیت جنگ را از جامعه و افکار عمومی ترکیه مخفی می‌کنند یکبار دیگر به دروغپردازی توسل جستند. اما نیروهای ما در خلال جنگ با توجه به امکاناتی که در دست داشتند آمارها را جمع‌آوری و مستند کرده، با دوربین به ضبط تصاویر پرداختند، اسامی نظامیان کشته شده و اشیاء نظامی آنها را افشا کردند و اینچنین واقعیت این جنگ را با افکار عمومی در میان گذاشتند. بر این اساس تصاویر ویدیویی ۴٣ عملیات گریلایی از گریلا ‌تی‌وی پخش شده‌اند.

ارتش ترکیه علی‌رغم آنکه بزرگترین تلفات تاریخ خود را متحمل شده است هنوز بر تداوم جنگ و اشغالگری پافشاری می‌کند. مقاومت داستانی نیروهای ما در برابر این حملات با قدرت هر چه تمام ادامه دارد. بر این اساس ما مرحله ۵مین ماه جنگ را سپری کرده و مبارزه بی‌وقفه را ادامه می‌دهیم.

بیلان ۵ماهه جنگ تحمیلی ترکیه بر کوردستان (از ١۴ آپریل لغایت ١۴ سپتامبر/ ٢۵ فروردین لغایت ٢٣ شهریور) 

عملیات‌هایی که از سوی نیروهای ما به انجام رسیدند؛

- نیروهای پدافند دفاع هوایی، نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در مجموع ١٨٨١ عملیات‌ کمین‌گذاری، نفوذ به قلب مواضع دشمن، تله انفجاری، سوءقصد، سلاح‌های سنگین، درگیری تن‌به‌تن و عملیات‌های هماهنگ گریلایی را به انجام رسانده‌اند.

در نتیجه این عملیات‌ها ٢١٣٢ متجاوز از جمله ١٢ کنترا و ١٣ درجه‌دار از پای درامده‌اند و ٢٩٠ متجاوز هم زخمی شد‌ه‌اند.

حملات ارتش اشغالگر ترک؛

- آنچنانکه نیروهای ما موفق به شناسایی حملات دشمن شدند، حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا و بویژه مناطق مقاومت، ٣ هزار و ٢٧۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران صورت گرفته است. ٣١٨۵ بار توسط بالگردهای تهاجمی حمله صورت گرفته است. تونل‌های جنگ و سنگرهای مقاومت ٢٠٠۴ بار با سلاح‌های ممنوعه در سطح بین‌المللی (بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، بمب‌های فسفری، بمب‌های ترموباریک و تسلیحات شیمیایی) هدف حمله واقع شده‌اند.

سلاح‌ها و تجهیزات به غنیمت گرفته شده از سوی نیروهای ما؛

- ١٠ قبظه سلاح MPT-55، ۴ قبظه AK-47، ٣ قبظه G3، ٣ بمب‌انداز، ٢ قبظه سلاح M-16، ٢ قبظه سلاح HK-416-P، یک قبظه سلاح MPT-66، ۴ کلت، یک قبظه سلاح BKC، یک راکت‌انداز B7، ، ۴ گلوله بمب‌انداز، ۴ جلیقه حمله(فولادی)، ۴ سپر فولادی، ٢ فانسقه، ٩ خشاب، ٧ دوربین شب و روز، ٣ نشانگر لیزری، ٣ نشانگر مادون قرمز، ١ دوربین فیلمبرداری مادون‌قرمز، ١ دوربین لیزر، ١٨ نارنجک، ١ دستگاه انفجار مین، ٢۴ کیلوگرم TNT،  ٨۴٨ گلوله M-16 و BKC، یک دستگاه بی‌سیم آسلسان، ۶ دستگاه تلفن جیبی، ٣ بی‌سیم، ۴ سیستم دوربین مداربسته، ٣ دوربین گوپرو، ١ نشانگر، یک پانل خورشیدی، یک کارت شناسایی، ۴ سرنیزه، یک باطری، ۶ کوله‌پشتی نظامی، ٢ کلاه‌خود، ٢ کلاه، ٩ چراغ قوه، مبدل انرژی (UPS).

تجهیزات نظامی و جنگ‌افزارهایی که از سوی نیروهای ما منهدم شدند

- ٧ فروند بالگرد سکورسکی، ٣ فروند بالگرد تهاجمی، ٢ عراده تانک، ١۵ دستگاه خودور زرهی، ٣ بیل مکانیکی، ۵٠ سیستم دوربین مداربسته، ۴٢ پهپاد، ٧ رادار، ٢ سلاح BKC،  ۵ قبظه سلاح A4، ٣ دستگاه ایجاد پارازیت مدل جامر، ۵ دوربین شب، ٢ تلسکوپ، ٢ دستگاه استراق سمع، ١ دوربین جاسازی شده (فتوکاپان)، یک کانتینر، ٢ سنسور حساس به حرکت، ١ خیمه غذاخوری، ١ دستگاه مبدل گاز شیمیایی، ١ زرادخانه، ۶٠ کیلوگرم مواد منفجره، ۵ تله انفجاری، ٢٢ چادر کوچک نظامی، ۶٣ سنگر.

صدمه به تجهیزات نظامی دشمن؛

- صدمه زدن به ٣٩ فروند بالگرد سکورسکی و ٣١ فروند بالگرد تهاجمی، صدمه زدن به ١٢ پهپاد، ضربه زدن به ۴ خودرو زرهی، ضربه به ١۶ سنگر دشمن، صدمه وارد کردن به ٩ بیل مکانیکی.