چابکی تیم‌های سیار گریلا در ورخله عرصه‌ی آواشین

عرصه‌ی ورخله یکی از جبهه‌های مهم خط مقاومتی گریلا است که علیه حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه قرار دارد. همچنین مبارزات تیم‌های گریلا بخش مهمی از این جبهه مقاومت و مقابله است.

عرصه ورخله‌ی آواشین از ٧ ژوئن هدف حملات بی‌وقفه و سنگین ارتش اشغالگر ترکیه قرار دارد. تیم‌های سیار گریلا که در چارچوب نوسازی گریلای نوین کار می‌کنند هم از نیروهای خود دفاع می‌کنند و هم با عملیات‌های خود سبب پشتیبانی از مقاومتهگران تونل‌های جنگی می‌شوند.

تیم‌های سیار و عملیاتی گریلا در ورخله از ابتدای ماه ژوئیه ده‌ها عملیات انجام داده‌اند. تیم‌های سیار و عملیاتی گریلا در ۲۴ ساعت شبانه روز علیرغم همه حملات توپخانه‌ای، خمپاره‌‌باران‌، حملات هوایی و گلوله‌باران هلیکوپترها بدون آنکه هیچ آسیبی ببینند، به طور مداوم می‌جنگند.

"ما از مقاومت تونل‌های جنگی نیرو و اراده می‌گیریم"

گریلاهای ه.پ.گ قبل از آنکه برای انجام عملیات به منطقه بروند، با دوربین گریلا صحبت کرده و اعلام نمودند، هم اراده و توانایی خود را نشان داده و هم برای رفقای خود خواهان پیروزی و موفقیت هستند.

عادیفه کانی رش گریلای یژا ستار از ابتدای حملات اشغالگرانه در اینجا و در میان تیم‌های سیار گریلا بوده است و قبل از آنکه برای انجام عملیات برود گفت؛"مدتی است ما تحرکات نظامی در این عرصه را تحت نظر داریم. دشمن اخیراً نیروی خود را بر حمله علیه تونل‌های جنگی متمرکز کرده است. ما به رفقایی که در تونل‌ها می‌جنگند و مقاومت می‌کنند، سلام و درود می‌فرستیم. همزمان همراه با حملات دشمن، این رفقا مقاومت قهرمانانه و بی‌مانندی انجام می‌دهند. ما از مقاومت تونل‌های جنگ در ورخله و تپه‌ی سور نیرو و اراده می‌گیریم. مقاومت آن‌ها سبب می‌شود که در شرایط سخت و دشوار خود را سرپا نگه داریم. برای آنکه رفقایمان در تونل‌های جنگ بتوانند مقاومت کرده و با سختی و دشواری بسیاری مواجه نشوند، ما عملیات‌های گوناگونی انجام می‌دهیم و می‌خواهیم به رفقای خود کمک کنیم. ما هر چقدر هم که عملیات انجام دهیم، اما در مقابل مقاومت و مقابله‌ی رفقایمان بسیار کم است. به همین دلیل می‌خواهیم عملیاتهای قدرتمندتری انجام دهیم."

"با اراده و روح مقاومت برای انجام عملیات میرویم"

جسور آخین گریلای ه.پ.گ قبل از آن که برای انجام عملیات به عرصه عملیاتی برود با دوربین گریلا صحبت کرد و گفت؛"برای انتقام رفقایمان می‌رویم و عملیات انجام می‌دهیم. ما با اراده هستیم و می‌خواهیم انتقام فرمانده هوال سرحد گرافی را بگیریم. ما به عنوان مبارزان رفیق سرحد گرافی می‌رویم و با روحیه و اراده‌ی رفقایی که در آنجا مقابله و مقاومت می‌کنند، عملیات خود را انجام می‌دهیم."