دکتر فایق گُلپی: امیدوارم پ.د.ک دست از مواضع کوردستیز خود بردارد

دکتر فایق گُلپی خاطرنشان کرد که روشنفکران، سیاستمداران و هنرمندان کورد و خلق کوردستان همه با اشغالگری دولت ترکیه و جنگ کوردکشی احزاب کورد مخالف هستند و افزود:"وقوع جنگ میان کوردها تنها به معنی قتل جوانان کورد به دست خودشان است."

دکتر فایق گُلپی سیاستمدار و رئیس آکادمی سیاست دمکراتیک در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و جایگاه پارت دمکرات کوردستان در این میان پرداخت.

دکتر گُلپی در آغاز سخنان خویش با اشاره به جنگ داخلی کوردها گفت:"جنگ میان کوردها بجز قتل فرزندان کورد هیچ معنی دیگری ندارد. چنین جنگی تنها و تنها برای منافع اشغالگران است. تمامی دشمنان کورد خواستار وقوع جنگ داخلی میان کوردها هستند. بویژه باید پ.د.ک، ی.ن.ک و پ.ک.ک در این مورد هشیارانه عمل کنند. اکنون پ.د.ک از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی با دولت ترکیه همکاری می‌کند. پ.د.ک با کمک به دولت ترکیه هم خواستار متوقف کردن انقلاب خلق کورد در شمال کوردستان است و هم درصدد تضعیف و نابودی پ.ک.ک می‌باشد.

پ.د.ک در جنوب کوردستان و عراق دارای جایگاهی مهم است، به همین دلیل بهتر است که از منافع ملی کوردها و کوردستان حمایت کند. برای این کار لازم است که از سیاست‌های دولت ترک دست بردارد."

دکتر فایق گُلپی به روابط گسترده میان پ.د.ک و رژیم ترک اشاره کرده و افزود:"همکاری اقتصادی، سیاسی و نظامی پ.د.ک با رژیم ترکیه غیرقابل پذیرش است. پ.د.ک می‌خواهد هم مردم جنوب کوردستان و هم نیروهای عراقی را به جنگ علیه پ.ک.ک ترغیب و تشویق کند. البته ی.ن.ک (اتحادیه میهنی کوردستان) به خواسته پ.د.ک پاسخ داده و گفته است که 'ما به هیچ عنوان در جنگ داخلی کوردها جای نمی‌گیریم و به آن هم اجازه نمی‌دهیم.'

امیدوارم که پ.د.ک دست از مواضع خصمانه در مقابل انقلاب کورد در شمال کوردستان و پ.ک.ک بردارد. امیدوارم پ.د.ک به آغوش ملت کورد بازگردد. هنرمندان، روشنفکران، سیاستمداران کورد و ملت کورد همگی با اشغالگری ترکیه و جنگ داخلی کوردها مخالفت می‌کنند. پ.د.ک باید به آنان گوش دهد و دست از مواضع خود بردارد."

رئیس آکادمی سیاست دمکراتیک در ادامه سخنان خویش گفت:"دولت ترکیه با تمامی توان خود به دشمنی با روژاوا، شمال، جنوب و روژهلات کوردستان ادامه می‌دهد و حتی این دشمن را به خارج از کوردستان نیز کشیده است. کوردها باید به این موضوع آگاه باشند که دولت ترک تنها دشمن پ.ک.ک نیست و خود ترکیه هم به شیوه‌ای واضح آنرا به زبان می‌آورند."

دکتر فایق گُلپی به موج تازه حملات اشغالگرانه دولت ترک به کوردستان اشاره کرده و افزود:"روزی که ایالات متحده آمریکا نسل‌کشی ارامنه از سوی ترکیه را به رسمیت شناخت، دولت ترکیه در همان روز حمله به جنوب کوردستان را آغاز کرد. این پیامی بسیار واضح است، باید آنرا درک کنیم.

عراق، شماری از دولت‌ها، فعالان خارجی و کورد سیاست‌های نابودگرانه دولت ترک در قبال ملت کورد را نمی‌پذیرند. تنها پ.د.ک است که از سیاست قتل‌عام کوردها توسط ترکیه حمایت می‌کند. پ.د.ک فورا باید از همکاری با سیاست‌های نابودگرانه دولت ترک دست بردارد."