در ٣٠ سال ٣٨ فروند، تنها در ۴ ماه گذشته ١٠ فروند بالگرد ارتش ترکیه ساقط شده‌اند

طی ٣٠ سال نبرد گریلا علیه ارتش ترکیه ۴٨ فروند بالگرد سرنگون شده‌اند. تنها در چهار ماه گذشته ١٠ بالگرد در مناطق حفاظتی میدیا ساقط شده‌اند.

نیروهای گریلا عملکرد جنگی بسیار موفقیت‌آمیزی را در مناطق حفاظتی میدیا نشان می‌دهد. رفاقت در میان صفوف پ.ک.ک حرف نخست را می‌زند، گریلا در حوزه تاکتیکی ابتکار عمل را در دست دارد و در حوزه تکنیکی هم با مقاومت افسانه‌ای خویش دستاوردهای بزرگی را رقم زده است. تنها در خلال ۴ ماه گذشته ١٠ فروند بالگرد ارتش ترکیه سرنگون شده‌اند و به ٧٠ بالگرد تهاجمی و سکورسکی ضربه وارد شده است.

ارتش ترک زیر بار ساقط شدن بالگردهایش بدست نیروهای گریلا نمی‌رود و همیشه ادعا می‌کند که بالگردها بدلیل نقص فنی سرنگون می‌شوند(!). هدف ارتش ترک فریب افکار عمومی ترکیه است. جالب اینکه تمامی دولت‌ها در جهان (به استثنای ترک‌ها) وقتی یک هواپیما یا بالگرد آنها به دلیل نقص فنی دچار حادثه شود آنرا در گزارشی به افکار عمومی اعلام می‌کنند. اما در ترکیه وضعیت طور دیگریست. ارتش ترک و حکومت آن با وقاحت هر چه تمام واقعیت‌ها را از جامعه مخفی می‌کنند، رسانه‌های ترک به ابزار فریب جامعه مبدل شده‌اند و ملت ترک هم خود را به کری، کوری و لالی می‌زند.

ارتش ترک قبل از سال ٢٠٠٠ اینطور بود امروز هم همانگونه است. ماجرا از این قرار است که سال ٢٠١٧ در زمان حمله اشغالگرانه به کوهستان‌های کاتو یک فرمانده ارتش به نام سرلشکر آیدوغان آیدین که دارای تجارب جنگ بسیاری بود،  برای پایان دادن به گریلا در کوردستان مأمور شد. این فرد از نظامیان حرفه‌ای رژیم ترک بود. او آنچنان در جنایت و فاشیسم خبره بود که دولت ترک وی را به فرماندهی لشکر ٢٣ ژاندارمری شرنخ منصوب کرد. در حین حملات اشغالگرانه به کوهستان کاتو یک فروند بالگرد که از سگرکه در قلابان شرنخ به هوا برخواسته بود ادعا شد که چند دقیقه بعد با سیم برق دکل برخورد کرده و ساقط شده است. ١٣ نظامی ترک که سرنشین این بالگرد بودند در دم به هلاکت رسیدند. همچنانکه که نیروهای گریلا اعلام کرده بودند سقوط این بالگرد در نتیجه عملیات تک‌تیراندازان ه.پ.گ بوده است. ارتش ترک در آن زمان هم مثل امروز گفته بود، 'بالگرد ما در نتیجه نقص فنی دچار حادثه شد!'

نیروهای گریلا در موارد متعددی سقوط بالگردهای ارتش ترک را مستند کرده و تصاویر ویدیویی را منتشر می‌کند، ارتش ترک مجبور است تاکتیک تازه‌ای را برای فریب جامعه بکار ببندد. به این ترتیب که اگر بالگرد ساقط شده حامل سرنشینان بسیاری باشد و در دم جان خود را از دست ندهند ارتش ترک با هواپیماهای جنگنده محل سقوط آنرا بمباران می‌کند. یعنی اینکه سربازان زخمی که می‌توان زندگی آنها را نجات داد در بمباران جت‌های جنگنده ارتش ترک تکه تکه می‌شوند. گریلا بارها در اطلاعیه‌های رسمی از سبعیت ارتش ترک در قبال عناصر خود پرده برداشته است.

* هنوز یکماه از آغاز حملات اشغالگرانه سپری نشده بود که روز ١١ می یک بالگرد سکورسکی ارتش ترک در منطقه مقاومت تپه شهید شاهین ساقط شد. محل سقوط این بالگرد دقایقی بعد از سوی هواپیماهای جنگنده بشدت بمباران شد.

* ٢٧ می یک بالگرد سکورسکی که در حال هلی‌برن نظامیان در اطراف سنگرهای جنگ منطقه شهید لشکر در ارتفاعات جودی بود، از سوی نیروهای یژاستار هدف قرار گرفت و این بالگرد وقتی بسوی پایگاه گری به هوا برخاست در بخش چلی استان جولمرگ در اطراف رود زاپ سقوط کرد و منهدم شد.

* یک فروند بالگرد تهاجمی که روز ٣٠ درصدد حمله به منطقه مقاومت شکفتا بریندارا بود، از سوی نیروهای گریلا هدف قرار گرفت. پس از آنکه بالگرد هدف قرار داده شد حین فرار از محل درگیری در منطقه خَرَگُل سرنگون شد و در محل سرنگون شدن انفجار مهیبی روی داد.

* ٢ ژوئن وقتی ٢ فروند بالگرد تهاجمی درصدد حمله منطقه مقاومت تپه حکاری بودند از ٢ محور توسط نیروهای گریلا هدف قرار داده شدند. یک فروند از بالگردها حین فرار از منطقه در نزدیکی تپه حکاری سرنگون شد و دقایقی بعد صدای انفجاری مهیبی از محل سقوط آن شنیده شد.

* یک بالگرد سکورسکی روز ٢۴ جولای درصدد هلی‌برن اشغالگران در منطقه مقاومت شکفتا بریندارا بود که از نزدیک هدف قرار داده شد. این بالگرد دچار حریق شد و دقایقی بعد در منطقه شکفتا بریندارا سقوط کرد.

* ٣ آگوست گریلاهای یژاستار ٢ فروند بالگرد تهاجمی را هدف قرار دادند. مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ روز ۴ آگوست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این بالگردها از نوع آتاک بوده‌اند و هر دو ساقط شده‌اند.

* ١٩ آگوست وقتی که بالگرد سکورسکی ارتش ترک درحال هلی‌برن اشغالگران در اطراف سنگرهای جنگ شهید گلهات در منطقه تپه آمیدی بود از سوی نیروهای گریلا هدف قرار داده شد. این بالگرد بدون اینکه موفق به پیاده شدن سرنشینانش شود دوباره به هوا برخاست و در نزدیکی پایگاه گری در چلی سقوط کرد و منهدم شد.

* شامگاه ٢ سپتامبر ارتش متجاوز ترکیه ٣٢ بار سعی کرد با استفاده از بالگرد نظامیانش را در منطقه مقاومت شهید فداکار پیاده کند. وقتی یکی از بالگردها در حال هلی‌برن نظامیان بود هدف قرار داده شد و منفجر شد.

* در همین منطقه روز ٣ سپتامبر بالگردهای ارتش ترک هدف عملیات نیروهای گریلا قرار گرفتند و یک فروند سکورسکی حین گشتزنی در آسمان منطقه هدف قرار گرفت. این بالگرد دقایقی بعد در منطقه بارزان سرنگون شد.

* ۴ سپتامبر در تازه‌ترین مورد یک فروند بالگرد ارتش ترک در منطقه مقاومت تپه آمیدی در متینا از سوی نیروهای گریلا هدف قرار گرفت و ساقط شد.