'در آستانه پیروزی قرار داریم'

 گریلاهای یژاستار در منطقه‌ی برادوست اظهار نمودند که همرزمان آنان در زاپ و آواشین در تونل‌های جنگی مقاومت می‌کنند و به گریلاهای خاکورک نیرو و اراده می‌دهند. آنها گفتند؛"اگر شماری از هوالان در خط مقدم جنگ هستند اما تمامی نیروهای گریلا یک دل هستند."

آرارات نودا و دلزار رِبَر گریلاهای یژاستار در منطقه برادوست، با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

آرارات به عملیات‌های گریلا در زاپ و آواشین و متینا سلام و درود فرستاد و گفت:"من در این سازمان پیروزی را می‌بینم". وی یادآور شد که در این زمان در سال ۱۹۸۲ کمال پیر مقاومت را گسترش داد. آرارات نودا گفت" ما در آستانه پیروزی قرار داریم. دشمن هم به این واقعیت اذعان دارد، به همین دلیل است که وحشیانه ما را آماج حمله قرار می‌دهد."

گریلا یک دل است

نودا خاطرنشان نمود که مقاومت نشان داد که امسال به‌سال پیروزی تبدیل خواهد شد. او در ادامه سخنانش گفت:"این جنگ فقط در زاپ و متینا و آواشین نیست. ما یک روح هستیم، ما همراه رفقای خود هستیم، خلق نیز همراه گریلاست. درست است که تعدادی از رفقا در خط مقدم این جنگ قرار دارند، اما گریلا همه یک دل و متحد هستند. گریلا با یک روح، با یک وجود مقاومت می‌کند. این روح، روح شهدا و روح مقاومت رهبر آپو است. ما پیروزی را محقق خواهیم کرد و این راه رهبری است. عملیات‌های ما علیه دشمن با هدف تضمین آزادی فیزیکی رهبری است. به‌همین دلیل عملیات های نظامی انجام می‌شود. هم‌زمان که مقاومتی تاریخی انجام می‌دهیم، زنان نیز تسلیم نمی‌شوند و این بسیار باارزش است. زمانی‌که بابک در مقابل چوبه‌های دار گفت؛"تو نمی‌دانی که آزادی چگونه است، زمانی‌که آزادی در دل انسان قرار بگیرد هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع آن شود". ما نیز در سایه رهبر آپو طعم آزادی را چشیده‌ایم و هیچ چیز نمی‌تواند در مقابل ما مانع ایجاد کند. مبارزات ما و جنگ ما تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهد داشت. من برای همه رفقا آرزوی پیروزی دارم.

ما به سوی پیروزی می‌رویم

دلزار رِبَر نیز خاطرنشان نمود، گریلاهایی که در زاپ و آواشین و تونل‌های جنگی مقاومت می‌کنند، به گریلاهای خاکورک نیرو و اراده می‌دهند. وی گفت:"حملاتی که به مناطق حفاظت‌شده میدیا انجام می‌شود، به‌صورت مشخص نشان می‌دهد که دشمن چه کار می‌کند و هدف آن‌ها چیست. جنگ در آواشین و زاپ نشان می‌دهد که ما به سوی پیروزی می‌رویم. این اراده تفکر و جوش‌وخروش راما از رهبری و شهدا می‌گیریم."

دلزار رِبَر همچنین عملیات نظامی در خاکورک را یادآور شد که طی آن ۲۸ نظامی ترک کشته شدند و ۴ گریلا نیز در زمان عقب‌نشینی شهید شدند. وی گفت:"با این عملیات روح بریتان نشان داده شد. فاشیست‌های ترک به‌صورت کاملاً غیر اخلاقی می‌جنگند. فاشیست‌های ترک که جنگی ضداخلاقی را در پیش گرفته‌اند اجساد کشته‌هایشان را در کیسه‌های لاستیکی انداخته و از صخره‌ها به پایین پرتاب کردند. خلقمان باید علیه استفاده از سلاح شیمیایی اعتراض کند. ما از جوانان درخواست می‌کنیم تا کوهستان‌های آزاد کوردستان روی آورند."