در زمین لرزه سمسور ۳۵ نفر از یک خانواده جانشان را از دست دادند

در زمین لرزه ۶ فوریه ٨٠٪ از منازل و ساختمانهای سمسور ویران شدند و دهها هزار نفر جانشان را از دست دادند. تعدادی از خانوادەها دهها نفر از اعضایشان را از دست دادند.در خانواده فلکی نیز ۳۵ نفر جانش

اعضای خانواده شیخموس فلکی و علی دره که فامیل خانواده فلکی اند از فاجعەای که بر سرشان آمده گفتند.

شیخموس فلکی گفت زمانی که زلزله روی داد او در آمد بود و باخبر شده بود که پروسەی امداد و نجات خیلی به کندی انجام می شود، لذا به سرعت خود را به سمسور رسانده بود. فلکی گفت هزاران ساختمان در سمسور ویران شده اند.

خودمان اجساد را زیر آوار بیرون کشیدیم و به خاک سپردیم

فلکی گفت طبق گفته نزدیکانش، برای سه تا چهار روز مردم با تلاش و زحمت خود، عملیات امداد و نجات را انجام دادند و افزود: درحال حاضر نمی توانم به هیچ چیزی فکر کنم و هیچ برنامه ای ندارم. رنج و ناراحتی مان، وضعیت نامشخص و غم هایمان همه چیز را مبهم کرده است. ما نتوانستیم آنچنان که باید مراسم یادبود برگزار کنیم. فقط در خانواده ما ٣۵ نفر جانشان را از دست داده اند. ما یکی پس از دیگری اجساد را از زیر آوار درآوردیم و به خاک سپردیم. ما می دانیم که هنوز تعدادی از نزدیکانمان زیر آوارها مانده اند.

ما با تلاش خودمان آوارها را برداشتیم

علی درش گفت که در هنگام زلزله خوابیده بود که ناگهان دیوار خانه بر سرشان فرو ریخت و افزود: ما یکدیگر را بغل کردیم و نتوانستیم بیرون برویم. برق قطع شد و باران می بارید. ما با تلاش خودمان، خود و خانواده خود را زیر آوار بیرون آوردیم. ما هیچ عملیات امداد و نجاتی را ندیدیم. تا دو روز مردم خودشان تلاش کردند با توانایی و امکانات خود، افراد را از زیر آوارها نجات دهند. ما جسد دو نفر از اقوام خود را از زیر آوار خارج کردیم. بعلاوه ۶ تا ۷ نفر زخمی را هم بیرون کشیدیم. آن ساختمانی که می گویم ٣٠ تا ۴٠ نفر در آن مرده بودند. نصف آنها را بیرون کشیدیم و نصف دیگرشان هنوز زیر آوار مانده اند.ما با پول خودمان ماشین خاکبرداری کرایه کردیم و با آن به عملیات امداد و نجات و خارج کردن اجساد پرداختیم. آن گونه که من شنیده ام در سمسور ۳۲ هزار نفر جانشان را از دست داده اند.