ضربات سهمگین نیروهای گریلا بر ارتش متجاوز ترکیه؛ ۴۴ متجاوز به هلاکت رسیدند

رژیم اشغالگر ترک به رغم حملات شیمیایی به نیروهای گریلا متحمل تلفات سنگینی می‌شود. در عملیات‌های گریلایی ۴۴ اشغالگر کشته شدند، به یک بالگرد صدمه‌ای جدی وارد شده و ٣ دوربین مداربسته و سیستم دید در شب منهدم شدند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلا در گرامیداشت ١٨مین سالگرد کارزار ١ ژوئن را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"عملیات‌های ثمربخش نیروهای ما در چارچوب گرامیداشت ١٨مین سالگرد کارزار ١ ژوئن ادامه دارند. رژیم فاشیست ترک که یارای ایستادگی در مقابل برخودان تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان را ندارد صدها بار با توپ و اوبوس، ٢٨ حمله شیمیایی و ٣۴ بار با هواپیماهای جنگنده سنگرها و مواضع ما را هدف حمله قرار داد.

 در نتیجه عملیات‌های تیم‌های نیمه متحرک گریلا با عملکرد عالی جنگ و روحیه فدایی آپویی ۴۴ اشغالگر به سزای اعمالشان رسیده، ٢ اشغالگر زخمی شدند، به یک بالگرد صدمه‌ای جدی وارد شده و ٣ دوربین مداربسته و سیستم دید در شب منهدم گردیدند.

نیروهای ما بر سر أجساد نظامیان ارتش ترک که همیشه منکر تلفات خود بوده حاضر شدند و یک قبظه سلاح MPT-66 و دو خشاب آن، ٣ سلاح فردی MPT-55، یک زنجیر گلوله بی‌کی‌سی و ۴٧٠ گلوله آن، ٢ پاکت گلوله تپانچه، یک خشاب دمانچه، یک راکت آرپی‌جی، ٢٠ کیلوگرم مواد منفجره، ١٠ متر فتیل، ماسوره، یک ابزار انفجار مین. ٣ کوله‌پشتی نظامی، یک دوربین مادون قرمز، یک دوربین شب، یک نشانگیر لیزری، ۴ دوربین روز، ۴ گلوله بمب‌انداز، یک سرنیزه، دو تلفن همراه (یکی از تلفن‌ها متعلق به متجاوزی به نام اوغور دوغرو می‌باشد)، یک دوربین فیلمبرداری گوپرو (روی سر)، یک بلیط، یک پانل خورشیدی کوچک، مقادیری آذوقه و تجهیزات اولیه پزشکی را به غنیمت گرفته شدند. رژیم ریاکار ترکیه با اطلاعات دروغین جهانیان را فریب می‌دهد و اضمحلال خود را لاپوشانی می‌کند. اما نیروهای گریلای ما این دروغ‌ها را برملا کرده‌اند، با حضور بر سر اجساد متجاوزان اوراق هویتی گروهبان اول به نام مولود چتین، گروهبان دوم به نام یونس ایلیک، دو گروهبان سوم به نام‌های احمد آکپنار و اوغور دوغرو را شناسایی کرده‌اند.

در نتیجه جنگ با رژیم متجاوز ترک سه هوالمان به نام‌های هِزل، لاشَر و سَرَن با روحیه‌ای فدایی رزمیدند و به درجه شهادت رسیدند."

ه.پ.گ در ادامه جزئیات عملیات‌های گریلایی در عرصه‌های زاپ، متینا و خاکورک را منتشر کرده است.

در عرصه زاپ:

بنابر اطلاعیه روز ٣٠ می گریلاهای یژاستار ساعت ١٢:۵۵ ضربه‌ای سنگین را در اطراف سنگرهای جنگ تپه اف‌ام بر اشغالگران وارد کرد‌ه‌اند که در نتیجه آن ١٠ اشغالگر مجازات شده‌اند. گریلاهای کورد بر سر اجساد ۴ اشغالگر حاضر شدند، ٣ سلاح فردی MPT-55، ٣ دوربین نظامی، یک نشانگر لیزر و یک تلفن دستی متعلق به اشغالگر اوغور دوغرو را به غنیمت گرفتند.

٣٠ می از ساعت ١١:۴٠ الی ١۶ نیروهای تک‌تیراندازان گریلا ٩ بار اشغالگران اطراف سنرگهای جنگ تپه اف‌ام را هدف قرار دادند. در نتیجه ٨ اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شد.

در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس روز ٢٩ می، نیروهای گریلا پس از انجام عملیاتی تهاجمی علیه متجاوزان ٢٠ کیلوگرم مواد منفجره را از منطقه مقاومت کارکر از اشغالگران به غنیمت گرفتند.

٣٠ می یک دوربین مداربسته ارتش اشغالگر ترک در منطقه شهید شاهین منهدم شد.

٣٠ می از ساعت ٨:٣٠ الی ١٨ گریلاهای یژاستار ٢ اشغالگر را در منطقه مقاومت کارکر به سزای اعمالشان رساندند.

٣٠ می نیروهای ما یک بالگرد تهاجمی دشمن را که درصدد حمله به منطقه مقاومت شکفتا بریندارا بود بشدت هدف حمله قرار دادند. این بالگرد پس از آنکه از منطقه گریخت صدای انفجار مهیبی در اطراف پیچید و اطراف محل انفجار بسختی از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

در عرصه متینا؛

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور؛

٢٧ می در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید شورش تپه حکاری در نتیجه عملیات دوسویه نیروهای ما ١٨ اشغالگر کشته شدند.

در این عملیات که ١٨ اشغالگر به سزای اعمالشان رسیدند هوالانمان لاشر و هِزل با روح ملیتان آپویی علیه اشغالگر جنگیده و فداییانه به درجه شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه این رفقای شهید بزودی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

٢٨ می در عملیات نیروهای ما علیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای مقاومت تپه شهید شورش در تپه حکاری بودند ٣ اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شد.

هوال سَرَن که در این عملیات در واحد حمله بوده و ضربه اول را بر اشغالگران تحمیل نمود در جنگ به شهادت رسید. جزئیات بیشتر در مورد شناسنامه هوال سَرَن بزودی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

٣٠ می ساعت ١٣:۴٠ گروهی از اشغالگران در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید زمانی در تپه حکاری هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفته و ٣ اشغالگر مجازات شدند.

در همین روز ساعت ٨:۴٠ یک دوربین مداربسته و یک دوربین مادون قرمز در تپه آزاد منهدم شدند.

در اطلاعیه روز ٣٠ می اعلام کرده بودیم که نیروهای ما در عملیات ساعت ١٧:٣٠ روز ٢٩ می اشغالگران اطراف سنگرهای تپه شهید زمانی را هدف قرار داده و در عملیاتی پیروزمندانه ١١ اشغالگر را مجازات کرده و ٢ اشغالگر دیگر را زخمی نموده بودند.

نیروهای ما با حضور بر سر أجساد ٩ اشغالگر هویت آنان را بدین ترتیب احراز کردند: گروهبان اول به نام مولود چتین، گروهبان دوم به نام یونس ایلیک، دو گروهبان سوم به نام‌های احمد آکپنار و اوغور دوغرو. سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ضبط شده بر سر اجساد این نظامیان به شرح زیر است: یک قبظه سلاح MPT-66 و دو خشاب آن، یک زنجیر گلوله بی‌کی‌سی و ۴٧٠ گلوله آن، ٢ پاکت گلوله تپانچه، یک خشاب دمانچه، یک راکت آرپی‌جی، ١٠ متر فتیل، یک ابزار انفجار مین. ٣ کوله‌پشتی نظامی، یک دوربین مادون قرمز، یک دوربین شب، یک نشانگیر لیزری، ۴ دوربین روز، ۴ گلوله بمب‌انداز، یک سرنیزه، دو تلفن همراه (یکی از تلفن‌ها متعلق به متجاوزی به نام اوغور دوغرو می‌باشد)، یک دوربین فیلمبرداری گوپرو (روی سر)، یک بلیط، یک پانل خورشیدی کوچک، مقادیری آذوقه و تجهیزات اولیه پزشکی.

در عرصه خاکورک؛

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

٢٨ می ساعت ٨:٣٠ اشغالگران مستقر در تپه شهید آخین از سوی نیروهای یژاستار ما با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند و ضربات سهمگینی بر آنان تحمیل شد. ٢٩ می ساعت ١٧ یک دوربین مداربسته بسته در اطراف تپه شهید آخین منهدم شد.

تداوم حملات هوایی

٣٠ می مناطق تپه شهید برخودان، شهید هاوری، کارکر، تپه جهنم در زاپ و منطقه مقاومت ورخله ٢٨ بار با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره بمباران شدند.

٣٠ می مناطق تپه جودی، شهید شاهین، کونیشکا، کوروژارو، تپه اورته، تپه جهنم و شهید هارون در عرصه زاپ صدها بار از سوی بالگردهای تهاجمی و توپخانه‌های مرزی هدف حملات راکتی قرار گرفتند و ٢۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٣٠ می اطراف روستاهای سرارو، دشیش، ایدنه در عرصه متینا و تپه حکاری از سوی پایگاه‌های مرزی و بالگردهای تهاجمی هدف آتش توپخانه و حملات راکتی قرار گرفتند. ٣١ می ساعت ٩:۵٠ اطراف روستای بشیله ٣ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

٣٠ می منطقه مقاومت ورخله در عرصه آواشین از سوی پایگاه‌های مرزی هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت و ۶ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.