ضربات سهمگین نیروهای مدافع خلق بر اشغالگران در عرصه آواشین

ه.پ.گ اعلام کرد، در آواشین علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات قدرتمندی انجام داده و نتیجه‌ی چند روز گذشته‌ی جنگ را منتشر کرد.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اعلام کرد، نیروهای گریلا در آواشین علیه اشغالگران عملیاتی انجام داده و  همچنین آمار حملات هوایی دولت اشغالگر ترکیه را نیز اعلام نمود.

در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ آمده است: در چهارچوب اقدام انقلابی شاهین‌های زاگرس در منطقه آواشین ۲۹ سپتامبر ساعت ۶:۳۰ عصر در منطقه‌ی ورخله نیروهایمان به اشغالگران حمله کردند. در این عملیات که با سلاح سنگین انجام شد، نیروهایمان به صورت موفق اهداف مشخص شده را هدف قرار دادند.

ه.پ.گ همچنین به یک عملیات دیگر اشاره کرده که در روز ٣ اکتبر ساعت ١٣ در تپه شهید مونزور مام رشو انجام شده و می‌گوید، نیروهایمان با سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار داده و در این عملیات به صورت موفق اهداف مشخص شده هدف قرار گرفتند.

ه.پ.گ همچنین اعلام کرد، در همان روز صبح و همچنین از ساعت ١٨ تا ١٩ نیروهایمان دوبار با سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار داده و در این عملیات نیز اهداف مشخص شده هدف قرار گرفت.

ه.پ.گ اعلام کرد، این عملیات‌ها توسط نیروهایمان برای سالگرد مقاومت ورخله که در شرایطی بسیار دشوار و با روحیه‌ی آپویی با قدرت می‌جنگند، انجام شده است.

ه.پ.گ همچنین در رابطه با حملات هوایی دولت اشغالگر ترکیه اعلام کرده است، بعد از ظهر روز ٣ اکتبر ارتش اشغالگر ترکیه چهار بار ورخله را بمباران کرده و سپس قصد پیشروی داشتند، اما در نتیجه‌ی مقاومت مبارزان آنها در ورخله اشغالگران موفق به پیشروی نشدند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است، صبح امروز (۴ اکتبر) با سلاح سنگین منطقه مقاومتی نیروهایمان بمباران شده و همچنین به حملات هوایی روز گذشته‌ی ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی متینا اشاره شده است. همچنین در همین روز از ساعت ١٧ الی ٢٣ منطقه کانی ماسی و آمدی و اطراف آن و روستاهای کیسته و هروری و تپه‌ی قمری توسط مقرهای مرزی ارتش اشغالگر ترکیه توپ باران شده است.

در منطقه زاپ نیز به دلیل بمباران ارتش ترکیه آتش‌سوزی رخ داده و این آتش تاکنون نیز ادامه دارد. در همان شب در منطقه آواشین و تابورا عربان هلیکوپترها در آسمان به گشتزنی پرداخته و در ورخله چند بار هلیکوپترها منطقه را بمباران کرده و صبح همان روز نیز منطقه توپ‌باران شده است.