درخواست ٧۵۶ وکیل خاورمیانه و شمال آفریقا برای ملاقات با عبدالله اوجالان

کانون حقوقی سده (أسرین) در بیانیه‌ای اعلام کرد، ٧۵۶ وکیل دادگستری در خاورمیانه و شمال آفریقا خواستار ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

کانون حقوقی سده (أسرین) در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد: "٧۵۶ وکیل دادگستری از مراکش، فلسطین، اقلیم کوردستان (عراق)، عراق، لبنان، مصر، روژاوای کوردستان، سوریه و اردن با مراجعه به وزارت دادگستری ترکیه خواستار ملاقات با آقای عبدالله اوجالان، آقای یلدرم، آقای کونار و آقای آکتاش هستند که مدت مدیدی است از آنها اطلاعی در دست نیست."

ممنوعیت قرائت بیانیه وکلا در سلیمانیه

کانون حقوقی سده می‌افزاید:"همکاران ما خواستند بیانیه‌ای را خطاب به رسانه‌ها و افکار عمومی در شهر سلیمانیه قرائت کنند، اما آسایش سلیمانیه از برگزاری نشست خبری آنها جلوگیری کرد.

این نیز بیانگر سطح ایزولاسیون و حصر می‌باشد و ضرورت مبارزه علیه انزوای مذکور را به هر فردی یادآور می‌شود.

همکاران ما در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرده‌اند که فکر و فلسفه آقای اوجالان از مرزهای کوردستان فراتر رفته، و ایده‌های اوجالان بهترین راه حل برای خاورمیانه بحران‌زا می‌باشد. از این رو باید ایزولاسیون به پایان رسد. ما از همکارانمان قدردانی می‌کنیم.

روز ١۴ سپتامبر هم در بروکسل ٣٨۵ وکیل دادگستری در نشستی مطبوعاتی اعلام کردند که درخاست ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به وزارت دادگستری ترکیه تحویل داده‌اند. در مراجعه وکلا حصر و ایزولاسیون امرالی تحت عنوان "حصر ویژه و تبعیض‌آمیز" نامگذاری شده است.

۴۴ وکیل جنوب کوردستان خواستار ملاقات با اوجالان شدند

در همین چارچوب کارزاری در جنوب کوردستان هم برگزار شده و کمیته برگزاری آن درصدد بود نشستی مطبوعاتی در مقابل دادگاه سلیمانیه برگزار کند که آسایش ی.ن.ک از برگزاری آن جلوگیری کرد.

برپایه اطلاعیه کمیته برگزاری ۴۴ وکیل جنوب کوردستان خواستار ملاقات با رهبر خلق کورد شده‌اند.

انتظار می‌رود در روزهای آتی در مورد این کارزار نشستی مطبوعاتی برگزار شود.