درماندگی ارتش ترک و بکارگیری سلاح شیمیایی علیه کوردها

ارتش ترک هویت سربازان خود را که چندین روز است اجساد آن‌ها در زیر صخره‌ها قرار دارند و در دره‌ها رها شده‌اند را آشکار نمی‌کند، اما از روی درماندگی از سلاح شیمیایی استفاده می‌نماید.

نبرد گریلاهای جنبش آزادی کوردستان علیه اشغالگری رژیم سفاک ترک و خیانت پ.د.ک در منطقه زاپ در دومین ماه همچنان ادامه دارد.

سیلی تازه‌ای در زاپ بر صورت ارتش ترک زده می‌شود. در میدان‌های کوروژارو، شکفتا بریندارا، چیارش و ارتوش مبارزات تاریخی در جریان است. از یک طرف مقاومت تونل‌ها وجود دارد که مانع پیشروی اشغالگران شده و از کوه‌ها و قله‌ها محافظت می‌کند، از طرف دیگر نیز تیم‌های نیمه سیار از همان روز اول تحت بمباران‌های سنگین جنگنده‌ها به انجام عملیات پرداخته و حتی برای ۱ لحظه نیز متوقف نشده و به عملیات‌های خود ادامه می‌دهند. از طرف دیگر نیز یگان‌هایی که با سلاح سنگین به انجام عملیات می‌پردازند، سربازهای ترکیه که به منطقه آمده را پشیمان نمودند، از طرف دیگر نیز تیم‌های تک تیرانداز، سربازهای ترک را دچار شک کرده‌اند. ده‌ها گریلا برای پیروزی در این جنگ جان خود را فدا نموده‌اند.

در ۲ ماه اول جنگ زاپ چنین تابلویی ترسیم شده ‌است. بدون شک آنچه سبب شده این تابلو ترسیم شود، اراده و اصرار گریلا به پیروزی و پایبندی به خط رهبری و آزادی است، اصرار بر خط گریلایی و حرفه‌ای بودن و توانایی در به‌کارگیری تاکتیک جنگ می‌باشد. درنتیجه ده‌ها هلی‌کوپتر اشغالگران نمی‌توانند سربازها را در میدان‌ها پیاده نمایند. جنگنده‌هایشان نمی‌توانند به نیروهای گریلا ضربه زده و به‌همین دلیل مناطق کوردستان را بمباران می‌کنند. اجساد سربازانی که هویت آن‌ها آشکار نشده و برای افکار عمومی و خانواده‌هایشان اعلام نگشته‌ است، در زیر صخره‌ها رها شده‌اند. اجساد سربازانی که در دره‌های زاپ رها شده‌اند، برای ارتش قابل جمع‌آوری نیست و سربازانی نیز که در مناطق جنگی حضور دارند، از لحاظ روانی در وضعیت بسیار نامساعدی به سر می‌برند.

تنها یک سلاح در دست ارتش ترکیه باقی ‌مانده است و آن نیز سلاح شیمیایی، گازهای مسموم و مواد منفجره در مقیاس بزرگ است. ارتش ترکیه سال گذشته به‌ویژه در منطقه آواشین به دلیل ضرباتی که متحمل شد، علیه تونل‌های جنگی از گاز شیمیایی در سطح بسیار وسیعی استفاده کرده و همه معیارهای اخلاقی و جنگب را زیر پا گذاشت. امسال نیز با همان شیوه در این جنگ کثیف و از همان شیوه غیراخلاقی و غیرانسانی استفاده می‌کند.

سربازهای ارتش اشغالگر ترکیه امسال به دلیل عملیات‌های گریلا نمی‌توانند به‌آسانی به تونل‌های جنگ نزدیک شوند. ارتش ترکیه یک‌بار دیگر تلاش می‌کند تا از این روش‌ها استفاده کند که پیش‌تر علیه گریلا بکار گرفته بود. آنها گاز شیمیایی را با جنگنده‌ها و موشک به تونل‌ها پرتاب می‌کنند. تاکنون گاز شیمیایی به‌صورت گسترده و  از راه حملات هوایی علیه میدان‌های چیارش، شکفتا بریندارا، شهید شاهین، ورخله و کوروژارو به کار گرفته‌شده و به استفاده از آن‌ها نیز ادامه می‌دهند. در سایه اقدامات گریلا در چندین منطقه و میدان جنگ مانع از شهادت گریلا به دلیل بمباران شیمیایی شدند، اما علی‌رغم همه این‌ها در چیارش ۸ گریلا و در کوروژارو نیز ۵ گریلا به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی شهید شدند.

ارتش ترکیه پس‌از هر اقدام شکست‌خورده، با استفاده از تکنولوژی‌های ناتو تلاش می‌کند تا نتیجه‌ای به دست بیاورد، به‌ویژه برای آنکه بتواند از شوک زاپ نجات پیدا کند و به سربازانش در میدان جنگ روحیه بدهد، هر روز از روش جدیدی استفاده می‌کند. به‌کارگیری گاز شیمیایی نیز جدیدترین اقدام آن‌هاست که از پرتگاه سقوط و نابودی خود را نجات دهند. ارتش ترکیه در میانه درماندگی و بیچارگی می‌خواهد با به‌کارگیری گاز شیمیایی در زاپ خود را از شکستی بزرگ و تاریخی نجات دهد.