'دشمن به هیچ شیوه‌ای نخواهد توانست مانع گریلا شود'

عملیات‌های پیروزمندانه نیروهای گریلا علیه حملات رژیم سفاک ترکیه ادامه دارند. جوانا جودی گریلای یژا ستار و رونی آربابا گریلای ه.پ.گ اعلام کردند:"دشمن به هیچ شیوه‌ای نخواهد توانست مانع گریلا شود."

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار که علیه رژیم اشغالگر ترکیه مقاومت جنگ هفتانین را آغاز نمودند، با گام جنگ خابور این مقاومت را گسترش دادند.

دولت اشغالگر ترکیه از سال ۲۰۱۹ به بعد عملیات های گسترده‌ای علیه منطقه هفتانین انجام می‌دهد. گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار نیز  به صورت ماهرانه‌ای عملیات‌هایشان را انجام داده و بدون وقفه به ارتش ترکیه ضربه می‌زنند.

'این خاک متعلق به خلق کوردستان است'

گریلا جوانا جودی گریلای یژا ستار از ابتدای عملیات‌های اشغالگرانه تاکنون در منطقه در مقابل اشغالگری می‌جنگد. جوانا جودی گفت:"دشمن علیه همه مناطق حفاظت شده‌ی میدیا حملات گسترده‌ای را انجام می‌دهد، چون در مجموع هدف آنها از بین بردن نیروهای گریلا است. به همین دلیل حملات سنگینی را انجام دادند. اما از همان ابتدا تا کنون نیروهای گریلا قهرمانانه علیه اشغالگران می‌جنگند. ممکن است چند تپه را اشغال شده باشند، اما عملیات‌های ما بدون وقفه علیه آنها ادامه دارد. به ویژه در هفتانین قصد داشتند گریلاهای آزادی را با هر روشی از بین ببرند، اما آنها هرگز نمی‌توانند به این هدف برسند. آنها ادعا می‌کنند و می‌گویند:'منطقه را اشغال کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند حتی پرنده پر بزند'، اما عملیات‌هایی که امسال انجام شده است نشان می‌دهد که گریلا بدون آنکه دشمن آن را احساس کند، می‌تواند به داخل آنها نفوذ کرده و آنها را هدف قرار دهد. اینگونه ضربات سنگینی به آنها وارد می‌شود. دشمن حتی اگر همه قدرت‌ و توان خود را به کار گیرد، اما در هر جایی که مستقر شود هرگز نمی‌تواند آسوده باشد. اینجا متعلق به آنها نیست، اینجا متعلق به خلق کورد است. به همین دلیل گریلا هرگز از بین نخواهد رفت.

گریلا در روشها و نوع عملیات‌های خود نرم و منعطف است و هر بار به گونه‌ای و با روش‌های مختلف به اشغالگران حمله می‌کند. دشمن متحیر و شوکه شده است. چون جاهایی که آنها هرگز به آن فکر هم نمی‌کنند، امّا رفقای ما با اراده‌ای قوی برای آن برنامه‌ریزی کرده و به آن را حمله می‌کنند. ما به طور مداوم دشمن را شگفت زده می‌کنیم. آنها باید به خوبی بدانند هر کاری نیز که انجام دهند، نمی‌توانند گریلا را از بین ببرند. جاهایی که آنها هرگز به فکرشان نمی‌رسد گریلا به آنجا نفوذ کرده و به آنها ضربه وارد می‌کند."

'نیروهای گریلا می‌توانند به هر جایی بروند و علیه اشغالگران عملیات انجام دهند'

رونی آربابا گریلای ه.پ.گ اعلام کرد، دولت ترکیه با همه توان خود می‌خواهد از حضور خود در هفتانین دفاع کند، اما گریلا دارای روحی مهاجم بوده و به دشمنان حمله می‌کند. وی گفت:"مدتی طولانی است، عملیات‌های دشوار توسط دولت ترکیه در هفتانین انجام می‌شود. این منطقه، منطقه‌ای استراتژیک است و به همین دلیل دشمن برنامه‌های طولانی مدتی برای آن آماده کرده است. علاوه بر آن که دشمن بر هر تپه اشغال شده یک مقر نظامی ایجاد کرده است، از هر نوع ابزار و وسایل نظامی نیز استفاده می‌کند. وجود گریلاهای آزادی در هفتانین در سایه‌ی روح مقاومت پ.ک.ک است. گریلا در این منطقه حضور دارد و همیشه نیز در آن جا باقی خواهد ماند. در گام انقلابی جنگ خابور عملیاتهای موفق بسیاری علیه دشمن انجام دادیم. یکی از این عملیات‌ها کمین گذاری میان کوه قرتل و کوه سیپاندا بود. دشمن هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد که گریلا به این منطقه رفته و عملیات‌های موفقی در آن جا انجام دهد. آنها می‌گویند' ما مناطق بسیاری را اشغال کرده‌ایم. دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های حرارتی داریم. اما گریلا چگونه می‌تواند تا اینجا بیاید و عملیات انجام دهد؟' اما گریلا می‌تواند به هر جایی برود و عملیات انجام دهد. ما در زمان مناسب دشمن را هدف قرار داده و این پیام را به آنها دادیم، شما هر کاری که بکنید نمی‌توانید گریلا را از بین ببرید. ما هر کاری که بخواهیم انجام می‌دهیم. شما نمی‌توانید مانع تحرکات ما شوید. گریلا دارای روحی پیروز است و به طور مداوم خود را نوسازی کرده و ضربات سنگینی به اشغالگران می‌زند."