دستگیری گسترده‌ی فعالان مدنی و دانشجویان روژهلات کوردستان

 طی روزهای گذشته مراکز امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در چندین شهر روژهلات کوردستان دست کم ٢۵ دانشجو، فعالان محیط زیست و فعال مدنی را دستگیر کرده‌اند.

 به گزارش جمعیت حقوق بشر کوردستان تعداد دانشجویان، فعالین مدنی و محیط زیستی که طی چند روز گذشته در روژهلات کوردستان دستگیر شده‌اند، حداقل به ۲۵ تن رسیده است.

 بر اساس این گزارش در شهر تهران ۷ دانشجو و فعال کورد با نام‌های صهیب بادروج اهل مریوان، فرزاد سامانی، سالار رهروی، دریا طالبانی، شپول خضری، افشین مام احمدی  و سیروان نوری اهل مهاباد در دانشگاه خوارزمی کرج دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

 در شهر مهاباد واقع در استان ارومیه نیز دو تن دیگر با اسامی" ایمان عبدی و سوران حسین‌زاده" دستگیر و به مراکز امنیتی منتقل شده‌اند.

 در شهرک ربط در نزدیکی سردشت نیز ۳ تن با نام‌های" بهمن یوسف‌زاده، فرهاد موسی‌پور و فریدون موسی‌پور" توسط نیروهای اطلاعات سپاه رژیم ایران دستگیر شده‌اند.

 در شهر مریوان و شهر سولاوا واقع در استان سنه نیز ٨ شهروند با نام‌های "دانا صمدی، زانیار معتمدی، سیروان کریم‌نژاد، کاروان مینوی، کارو علی‌داد، جبار پیروزی، اکرم ادوایی و سیامک ادوایی" توسط نیروهای رژیم دستگیر و به مراکز امنیتی منتقل شده‌اند.

 در شهر بوکان واقع در استان اورمیه نیز دست‌کم ۴ تن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند که فقط هویت یکی از آنها با نام "عظیمه ناصری" محرز شده است.

همچنین در شهر سنه آرام یوسفی توسط نیروهای رژیم دستگیر شده و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

 لازم به ذکر است که خانواده و بستگان دستگیرشدگان تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و فرزندانشان و اتهامات مطروحه علیه آنها به دست نیاورده‌اند.