"دستگیری هیئت آشتی یک اشتباه تاریخیست"

پلتفرم باورمندی‌های مزوپوتامیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که دستگیر اعضای هیئت آشتی از سوی نیروهای پ.د.ک در فرودگاه هولیر یک اشتباه تاریخیست.

پلتفرم باورمندی‌های مزوپوتامیا در مورد دستگیری اعضای هیئت آشتی از سوی پ.د.ک بیانیه‌ای صادر کرد. پلتفرم در این بیانیه به دستگیر اعضای هیئت آشتی اعتراض کرده و می‌گوید:"مردم قهرمان ما، بدون وقفه به مبارزات خود علیه ظلم و ستم ادامه می‌دهند. اردوغان همچون فرعون زمانه و همدستان او ما‌ه‌هاست که درصدد فتنه‌گری در میان ملتمان هستند و نقشه‌های کثیفی را به اجرا گذاشته‌اند."

در ادامه بیانیه آمده است:"این رژیم تورانی و کمالیست که در تلاش است در جنوب میهنمان ما را به جنگ علیه یکدیگر و ریختن خون هم وادارد، درصدد قتل‌عام ماست. خنثی کردن این فتنه مسئولیت ملی، انسانی و آیینی همه‌ی ماست. برای پایان دادن به جنگ و توقف قتل انسان‌ها، به نمایندگی از پلاتفرم باورمندی‌های مزوپوتامیا (مسلمانان، علویان، مسیحیان، ایزدی‌ها، کاکه‌ای‌ها و یارسانان) ما اعلام می‌کنیم که در هر شرایطی علیه جنگ [کوردکشی] به وظایف خود عمل می‌کنیم. نه تنها در گفتار و بیانیه، بلکه در عمل به وظایف خویش عمل کنیم، به جنوب کوردستان برویم و به اشغالگری پایان دهیم.

گروه‌های داوطلب با هدف پایان دادن به جنگ و جلوگیری از فتنه داخلی به جنوب کوردستان سفر کردند، مانع‌تراشی برای این گروه‌ها [از سوی پ.د.ک] و دستگیری‌ آنان در فرودگاه هولیر از سوی یک حزب کورد اشتباهی تاریخی است. این چه شیوه‌ای از میهن‌دوستی است؟ چه نوعی از کوردایتی است که در مقابل انسان‌هایی که علیه اشغالگری و جنگ داخلی کوردها از اروپا به جنوب کوردستان سفر کرده‌اند چنین رفتار می‌کند؟"

پ.د.ک از ملت کورد پوزش بخواهد

در بیانیه آمده است که دستگیری دمیر چلیک عضو شورای رهبری پلتفرم باورمندی‌های مزوپوتامیا و رفقای وی از سوی یک حزب کورد غیرقابل توجیه است و می‌افزایند:"مانع‌تراشی به جای خود، باید یک حزب واقعی کورد به این فعالیت افتخار می‌کرد و با فرش قرمز از این هیئت استقبال می‌نمود."

بیانیه در پایان می‌افزاید که پ.د.ک فورا باید دمیر چلیک و رفقای وی را آزاد کرده و از آنان و ملت کورد پوزش بخواهد.

همچنین پلتفرم باورمندی‌های مزوپوتامیا از پ.د.ک دعوت کرده است که به موضع کوردستانیان احترام بگذارد.