دولت ترکیه در آمد پنج فعال کورد دیگر را زندانی نمود

طی عملیات پاکسازی سیاسی علیه مبیادر ۱۳ تن دستگیر شده بودند. دولت ترکیه پنج تن از این افراد را به زندان محکوم کرده و ۸ تن دیگر را نیز به شرط تحت نظر دادگاه بودن آزاد کرده است.

دولت ترکیه در ادامه‌ی عملیات پاکسازی سیاسی علیه خلق کرد در ۲۷ فوریه و ۳ مارس و در چهارچوب تحقیقات دادستان عمومی این حکومت در شهر آمَد، ۲۹ تن از اعضا و رهبران جمعیت روشنفکری و اتحادیه‌ی پشتیبانی از خانواده و افراد مفقود شده (MEBYA-DER) را دستگیر کرده بود.

یوکسل آلماز و شیخموس کاراداک روئسای مشترک مبیادر و مراد ازگیون، امینه اکسویی، ‏عایشه چلیک بلک، محمد نور ساواش، مصطفی کاراهان، سعید بورتا، عایشه توتماز، هولیا فاران، محمد یلدز، فهیم آزاک، مصطفی ایگیونر و تایلان اصلان تعدادی از دستگیرشدگان می‌باشند.

افراد دستگیر شده به دلیل شکایت دادستان عمومی و با اتهام "عضویت در سازمان" دستگیر شده و برای آنها درخواست زندان شده است.  این افراد از مرکز امنیتی روانه‌ی دادگاه شده‌ و دادگاه دولت ترکیه نیز حکم زندان را برای شیخموس کاراداک، یوکسل آلماز، مصطفی کاراهان، مصطفی اویگیونر و فهیم آزاک صادر نمود. سایر افراد نیز به شرط ماندن تحت نظر دادگاه آزاد شدند.