دوران کالکان: ائتلاف پ.د.ک-ترکیه یک شبکه قاچاق مخفیانه انرژی است

دوران کالکان آحاد مردم کوردستان را به شرکت فعال در بسیج عمومی دعوت کرد

دوران کالکان عضو کمیته مرکزی پ‌.ک‌.ک در یک مطلب نوشته است حملات جدیدی که علیه پ.‌ک‌.ک براه انداخته شد، مربوط به تبعات جنگ روسیه با اوکراین بوده است. کشورهای غربی که به فکر منابع جدید انرژی برای کاهش وابستگی به گاز و نفت روسیه هستند دوباره به دولت ترکیه اعتبار دادند.

دوران کالکان طی مطلبی که در وبسایت حزب کارگران کوردستان منتشر شد نوشته است: "دشمن از هفدهم آپریل یک طرح جدید سرکوب را با هدف نابودی آغاز کرد. در کوردستان و چهار سوی جهان، مردم و جنبش ما با استراتژی جنگ انقلابی خلق، مقاومتی چند‌جانبه انجام می‌دهند. گریلاهای زاپ و آواشین براستی که حماسه‌آفرینی می‌کنند. چنان قهرمانی بزرگی از خود نشان می‌دهند که در تاریخ نظیر ندارد. ضربات سنگینی به مهاجمان فاشیست- نسل‌کش می‌زنند. بی‌امان و بی‌وقفه، شب و روز به اشغالگران حمله می‌کنند تا فاشیسم آ‌.ک.‌پ- م.‌‌ه.‌پ را در زاپ درهم بشکنند."

او با تصریح آنکه ما در یک شرایط عادی نیستیم به تحلیل قرارگاه مرکز دفاع از خلق از این برهه اشاره می‌کند که آنرا "جنگ هستی یا نیستی" تعبیر کرده بود.

کالکان تمامی مردم کوردستان را به مشارکت فعال در بسیج عمومی دعوت کرده و درباره تأثێر طولانی شدن جنگ روسیه با اوکراین می‌نویسد: "آمریکا، اروپا و ناتو برای تضعیف روسیه به دیکتاتوری اردوغان- باغچلی اعتبار دادند که آنها نیز از این اعتبار برای سیاست نسل‌کشی کوردها و آغاز حملات نظامی جدید استفاده می‌کنند. حکومت ترکیه از حمایتی که کسب کرده به این شکل استفاده می‌کند، ولی از سویی نیز بسوی جنگ سوق داده و تشویق می‌شود.

عضو کمیته مرکزی پ.‌ک.‌ک مسأله اوکراین را فراتر از یک چالش امنیتی، در ارتباط با دعوای قدرت‌های سرمایه‌داری بر سر منافع اقتصادی دانسته و می‌افزاید غرب به دنبال راهی برای انتقال منابع انرژی گازی و نفتی جدید از خاورمیانه به اروپا می‌گردد تا از وابستگی خود به روسیه در این زمینه کم کند.

کالکان پشت پرده دشمنی با پ.‌ک.‌ک را به این شکل شرح می‌دهد و خاطرنشان می‌کند آمریکا و متحدان اروپایی آن درنظر دارند از طریق جغرافیای کوردستان و ترکیه این خط لوله انتقال انرژی را عبور دهند. بنابراین با حکومت ترکیه و حزب دمکرات اقلیم کوردستان برای خنثی‌سازی پ.‌ک.‌ک همکاری می‌کنند.

این راهی است که کشورهای غربی برای نجات خود اندیشیده‌اند اما کالکان می‌گوید: "شبکه‌‌ای که میان پ‌.د‌.ک و ترکیه راه‌اندازی شده یک شبکه قاچاق است که صادرات انرژی را غیرقانونی و مخفیانه انجام می‌دهد. اکنون اروپا نیز به این شبکه اضافه شده است. یک بعد حملات اخیر به پ‌.ک.‌ک همین است."

او شکست دولت ترکیه در زاپ و آواشین را موجب فروپاشی آن در آنکارا می‌داند با این وجود هشدار می‌دهد ترکیەی عثمانی همچنان به دنبال راهی بر سلطه بر خاورمیانه می‌گردد.