فلکناز اوجا: آنکارا آدرس قتل‌عام پاریس و سیلوپی است

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه اعلام کرد که عامل قتل ۶ زن کورد که در پاریس و سیلوپی به قتل رسیده‌اند، آنکارا بوده و خاطرنشان ساخت که با این دو قتل‌عام، هویت زنان را هدف قرار داده‌اند.

فعالان جنبش زنان آزاد، عصر روز گذشته یاد و خاطره سه سیاستمدار زن، سکنیه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز را که در ۹  ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس به قتل رسیده بودند و همجنین سوه دمیر، پاکیزه نایر و فاطمه اویار را که در ۴ ژانویه ۲۰۱۶ در منطقه سیلوپی به قتل رسیده بودند گرامی داشتند. مراسم یادبود این جانباختگان در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر الیح در باکور کوردستان برگزار شد. عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها و نماینده الیح در پارلمان ترکیه، فلکناز اوجا، سونگول کورکماز شهردار پیشین این شهر و اعضای مجلس مادران صلح هم در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم تصاویری از زنان سیاستمدار کورد به چشم می‌خورد.

در این مراسم، مستندی تلویزیونی در خصوص فعالیتها و مبارزات زنان پخش شد. در بخش دیگری از این مراسم، فلکناز اوجا سخنرانی کرده و اظهار داشت: ما سکینه جانسز را با مقاومت و مبارزاتش می‌شناسیم. او مبارزات خود را برای خلق کورد ادامه داد. برای هویت آزاد زن با رنج و مبارزات خود نقش مهمی را ایفا کرد. زمانکه فرایند مذاکرات اسلو در جریان بود، سکینه و هوالان وی به قتل رسیدند. قتل سه زن کورد در سیلوپی هم با خاتمه یافتن فرایند مذاکرات همراه است. عاملان قتلعام پاریس و سیلوپی یکی هستند. آنکارا آدرس عاملان این قتل‌هاست.

هویت زن آزاد

فلکناز اوجا در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان ساخت که با دست زدن به این قتل‌عام، در واقع هویت زنان آزاد هدف قرار داده شد. کسانی که از هویت زن آزاد می‌ترسند، ۶ زن را هدف قرار دادند که در ایجاد هویت زن آزاد نقش داشتند. این افراد از قدرت‌گیری زنان می‌ترسند. ما به عنوان رفقای مبارزاتی این شهیدان، یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم و مسیر مبارزاتی آنان را ادامه می‌دهیم. کسانی که دستور این قتل‌ها را صادر کرده‌اند، هیچگاه به اهداف خود دست نمی‌یابند.