فلکناز اوجا: تا قبل از ۲۰۲۳ آ.ک.پ از قدرت کنار می‌رود

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان، در کنگره سازماندهی حزب در منطقه هزو سخنرانی کرده و اعلام کرد که آ.ک.پ رفتنی بوده و در این باره اظهار داشت: هر کار بکنند رفتن آنها تا سال ۲۰۰۳ قطعی خواهد بود.

تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در منطقه هزو سومین کنگره عادی خود را برگزار کرد. نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه الیح، عایشه اجار باشاران، فلکناز اوجا، نجدت اپپک یوز، محمد روشتو، سونگول کورکماز و محمد دمیر شهرداران مشترک الیح که گماشنگان آ.ک.پ به جای ان نصب شده‌اند، اعضای شورای مادران آشتی و مدیران جنبش زنان آزاد و بسیاری دیگر در این کنگره شرکت کردند.

زمان آزادی اوجالان رسیده است

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه الیح در این کنگره سخنرانی کرد. در این سخنرانی اوجا ضمن اشاره به فشارهایی که علیه کوردها تحمیل می‌شود اظهار داشت: تلاش می‌کنند با گسترش خود در سرزمین کورد، مانع از شکست خود شوند، تلاش می‌کنند در لوزانی دیگر خلق کورد را از میان بردارند. اما در هر صورت از میان می‌روند. تا قبل از سال ۲۰۰۳ آ.ک.پ رفتنی است. در مراسم نوروز خلق کورد به فشارهای حاکمیت واکنش نشان داد. کسانی که می‌خواهند نابودی و از میان رفتن خلق کورد را ملاحظه کنند باید مراسم نوروز را، کسانی را که برای آزادی خلق‌ها مبارزه می‌کنند، در زندان‌ها دست به اعتصاب غذ زده‌اند ببینند. باید ما مقاومت زندان‌ها را به خارج از زندان منتقل کنیم. زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است. ما با هم آزادی اوجالان را محقق می‌کنیم.

گماشتگان شهرداری

محمد دمیر شهردار پیشین که در نتیجه سیاستهای آک.پ از مسند شهرداری خود برگنار شده است، اظهار داشت: مشاهده می‌کنیم که برای غصب آرای خلق چگونه میلیونها رای را می‌دزدند. برای قتل‌عام زبانی، فرهنگ و هنر شهرداری‌های ما را غصب می‌کنند. اما خلق به اعتراض علیه آنها دست زده است و دارای اراده خود است.

انتخاب مسئولان جدید

بعد از سخنرانی، مسئولان و اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در منطقه، انتخابات هیات مدیره جدید را برگزار کرده و عمر امن و برژین آلتان به عنوان روسای مشترک منطقه برگزیده شدند.