فلکناز اوجا: زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه الیح در پارلمان ترکیه اعلان کرد که زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است

شعبه حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر الیح در شمال کوردستان، در سالن سندیکای پترول-ایش نشستی خبری را برگزار کرد. فلکناز اوجا سخنگوی مشترک کمیسیون ارتباطات خارجی حزب دمکراتیک خلق‌ها و نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، محمد رشتو نماینده دیگر این حزب در پارلمان، فعالان جنبش زنان آزاد، مسئولان و رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها و بسیاری دیگر از شهروندان در این نشست حضور یافتند.

محکومیت حملات اخیر

فلکناز اوجا در این نشست خبری سخنرانی کرده و با توجه به حملات اخیر در روژآوای کوردستان، شنگال و مخمور، ضمن محکوم کردن این حملات اظهار داشت که این حملات به هیچ وجه قابل قبول نیستند. اوجا دیدارهای در حال انجام برای دستیابی به اتحاد ملی در آمد را نیز خاطرنشان کرده و اظهار داشت که دولت با بازداشت ۱۰۱ نفر از فعالان کورد، به این دیدارها پاسخ داده است.

مبارزه خود را ادامه خواهیم داد

اوجا خاطرنشان ساخت که دولت می‌خواهد این پیام را به همه انتقال دهد که اگر سکوت کنید، اگر از حزبتان حمایت نکنید، ارزشهایتان را گرامی ندارد، ما نیز به شما کاری نخواهیم داشت. اما ما هیچگاه دست از مبارزه خود بر نمی‌داریم.

زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است

اوجا با توجه به انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان نیز اظهار داشت: اکنون دیگر زمان آزادی آقای اوجالان فرارسیده است. برای پایان دادن به انزوا در بسیاری از کشورها خلق تلاش‌های جدیدی را اغاز کرده است.

زنان آماج حملات هستند

اوجا با اشاره به ۲۵ نوامبر به عنوان روز مقابله با خشونت علیه زنان نیز اظهار داشت: زنان در میادین حضور دارند. مبارزه زنان در تمامی عرصه‌ها اکنون در جریان است. به این منظور نیز زنان همواره هدف حملات دولت قرار دارند. اما زنان نیز در مقابله با تمامی حملات دولت، تمایم بازداشت‌ها و فشارها ایستادگی می‌کنند.

منبع: MA