فراخوان «انسیاتیو خلق شرق کوردستان» برای اعتصاب عمومی و اعتراضات دمکراتیک

در اطلاعیه انسیاتیو خلق شرق کوردستان با تأکید بر لزوم همبستگی آزادیخواهان در ایران آمده است: حضور شما خلق غیور در سراسر شهرها بی‌شک روند دمکراتیزاسیون و تغییر بنیادین برای آزادی همه خلق‌های ستمدیده را تسریع و بطور قطع ممکن خواهد ساخت.

انسیاتیو خلق شرق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای آحاد طیف‌های مختلف جامعه را به حضور گسترده در آکسیون‌های اعتراضی به قتل ژینا امینی فراخوانده است.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

"قتل «ژینا امینی(مهسا)» بدست نظام فاشیست و ضدزن ایران موجب جریحه‌دارشدن احساسات پاک خلق‌های ایران بویژه خلق کورد در شرق کوردستان شد. بدین‌وسیله به نام «انسیاتیو خلق شرق کوردستان» قتل «ژینا امینی» بدست نیروهای فاشیست ایران را شدیدا محکوم می‌نماییم.

برای احقاق حقوق طبیعی و دمکراتیک، حق آحاد خلقمان می‌دانیم که بنا به وظایف انسانی، وجدانی، اخلاقی و سیاسی به اعتصاب عمومی و اعتراضات دمکراتیک در محکومیت قتل «ژینا امینی» دست بزنند. لذا از عموم خلق غیور بویژه سازمان‌های مدنی، فعالان، روشنفکران، جوانان، کارگران، معلمان و کسبه بازار دعوت‌ بعمل می‌آوریم که با پیشاهنگی زنان آزاد و حق‌طلب در روز دوشنبه ٢٨ شهریور ١۴٠١ در همه شهرها به خیابان‌ها سرازیر شوند.

بجای آوردن وظایف انسانی در مسیر آزادیخواهی و دمکراسی‌طلبی تنها راه خلق‌های ایران و خلق کورد برای کسب حیاتی آزاد، برابر و دمکراتیک است. حضور شما خلق غیور در سراسر شهرها بی‌شک روند دمکراتیزاسیون و تغییر بنیادین برای آزادی همه خلق‌های ستمدیده را تسریع و بطور قطع ممکن خواهد ساخت."