فراخوان گریلاهای جنگ خابور برای هنرمندان جنوب کوردستان

گریلاها و فرماندهان جنگ خابور نامه‌ای خطاب به مردم میهن‌دوست جنوب کوردستان نوشته‌اند و از هنرمندان درخواست نمودند تا صدا، آواز و ترانه‌های خود را با صدای تفنگ گریلا یکی کنند.

حملات اشغالگران به دولت ترکیه علیه مناطق زاپ، متینا و آواشین ۲۵ روز است که ادامه دارد. خبرگزاری فرات به مناطق جنگی رفته و با یکی از گریلاهایی عملیات انقلابی جنگ خابور، مصاحبه‌ای انجام داده است.

گریلا روژین سرهلدان گفت، این حملات از بیست و سوم ماه گذشته آغاز شده‌اند و همچنان با شدت ادامه دارند و اشغالگران با همه‌ی ابزار و تکنیک‌ها و وسایل مدرن حمله می‌کنند. او گفت؛"اما مشخص است که سربازهای دشمن از روحیه و معنویت برخوردار نیستند و از لحاظ روانی بسیار ضعیف می‌باشند. از طرف دیگر رفقای ما با اراده و روحیه ی بسیار عالی در میدان‌های جنگ هستند و به همین دلیل از لحاظ روانی ما دست بالا را داریم. در تپه‌های زندوره، دراره و کوردینه مقاومت بزرگی در جریان است."

گریلا روژین همچنین گفت، از طرف نیروهای گریلا و فرماندهان مقاومت جنگ خابور نامه‌ای برای خلق میهن‌دوست و هنرمندان جنوب کوردستان نوشته‌اند که به شرح زیر می‌باشد:

"مردم و هنرمندان میهن‌دوست جنوب کوردستان

همانطور که می‌دانید رژیم اشغالگر ترکیه در ماه مبارک رمضان برای از بین بردن طبیعت و فرهنگ کوردستان در این کوهستان‌ها جنگ بزرگی را آغاز کرده است. ما که مدافعان میهن خود هستیم با فداکاری می‌جنگیم. ما می‌دانیم که در این خاک مقدس در طول تاریخ در مناطق بهدینان، علیه اشغالگران قربانی‌های بسیاری داده شده است. این روستاها که طبیعتی بسیار زیبا دارند، اولین بار نیست که سوزانده و تخلیه می‌شوند. از زمان رژیم بعث تا دولت فاشیستی اردوغان، اشغالگران همیشه این روستاها را تخریب و ویران کرده‌اند.

علیه حملات اشغالگرانه‌ی اخیر دو خط مقاومت و دفاع را ایجاد نموده‌ایم و معتقدیم که این دو خط در تاریخ کورد و کوردستان جای خواهند گرفت. خط اول مقاومت است که با گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار با شرکت در عملیات "جنگ خابور" و "شاهین‌های زاگرس" ادامه دارد. خط دوم نیز آوازهای ایاز یوسف، اردوغان زاخویی و تحسین طاها است که امروز با ترانه‌ی "زناری کیسته‌ی سربلند"  حسین شریف شهرت یافته است.  نباید اجازه دهیم این سخنان بدرخان سندی دوباره تکرار شود که می‌گوید؛ ای فلک چرا می‌نالی؟  چرا نرگس‌ها پژمرده شده‌اند؟ چرا بخت ما اینگونه است. ما بی‌دوست و بی‌کس و کار هستیم.

دوستان ما کوهستان‌های سرکش هستند. فدائیان کوردستان و هنرمندان کورد صاحبان اصلی این خاک هستند. بگذار صاحبان حکومت و قدرت مداران به منافع خود فکر کنند. میهن‌دوستان، گریلا، پیشمرگه و هنرمندان کورد دل داده‌ی این خاک هستند. باید دوشادوش یکدیگر با احساس ملی علیه این اشغالگری مبارزات خود را افزایش دهیم.

همانطور که حسن شریف در مورد سوزاندن و تخلیه‌ی روستای کیسته سرودی را آماده نمود، یا همان طور که بلند ابراهیم در مورد مقاومت علیه اشغالگران در عفرین سرودی خواند، معتقدیم که هنرمندان کورد به ویژه هنرمندان جنوب کوردستان و منطقه بهدینان، برای بزرگ‌تر کردن این مبارزات مقدس، آواز و سروده‌های خود را با صدای تفنگ گریلا یکی می‌کنند.

بر این اساس یک بار دیگر به شما سلام و درود می‌فرستیم و عهد خود را برای دفاع از این خاک مقدس برای کورد و کوردستان تکرار می‌کنیم."