فراخوان سازمان‌های مدنی مریوان برای پشتیبانی از اعتصاب سراسری

سازمان‌های مدنی شهر مریوان در چهارچوب اعتراض برای محکوم نمودن کشتن ژینا امینی فراخوانی منتشر کرده و از اعتصاب عمومی پشتیبانی کردند.

سازمان‌های مدنی شهر مریوان در چهارچوب اعتراض برای محکوم نمودن کشتن ژینا امینی فراخوانی منتشر کرده و از اعتصاب سراسری پشتیبانی نمودند.

متن بیانیه سازمان‌های مریوان به شرح زیر است:

"اطلاعیه‌ی جمعی از سازمان‌های مدنی مریوان برای پشتیبانی از اعتصاب عمومی در کوردستان

مردم آزادیخواه کوردستان

گروه‌ها و جمعیت‌های بین‌المللی

حفظ کرامت و جان هر فرد در جامعه به‌عهده حکومت آن جامعه است، اما متأسفانه حکومت در جامعه ما سبب تهدید و خطری علیه جان و کرامت هم‌میهنان شده ‌است. وظیفه همه ماست برای صیانت از کرامت ملی و انسانی خود علیه باورها و فکر و سیاست‌های ضد بشری که جسم و روح فرزندان میهن چه در سطح سنت‌ها و فرهنگ و چه در سطح قانون و حکومت را هدف قرار می‌دهد، متوقف نماییم. ترور ژینا و  واکنش حاکمیت نسبت به موج اعتراضات به مرگ این خانم نشان می‌دهد که نبود موج عمومی نارضایتی مردم کوردستان، ماشین کشتار را سریعاً به سمت نابودی ما می‌برد.

سیاست‌های ضد زن حاکمیت در ۴۳ سال گذشته، رنج و مشقت بسیاری را به زنان میهن ما تحمیل کرده و طی یک‌سال دولت اصولگرا به بهانه طرح صیانت می‌خواهند بیشتر از پیش زنان این سرزمین را از حقوق اصلی و ابتدایی خود محروم نمایند.

کشتار کوردها در این‌جا مانند مساله‌ای عادی شده ‌است و از همین لحاظ برای هر فرد این سرزمین واضح است که در مناطق کوردستان به شیوه‌ای سیستماتیک به کولبران کورد که برای تامین معیشت خود هیچ امیدی به سیاست‌های اقتصادی حکومت ندارند و به کوهستان‌ها روی آورده‌اند، بطور مستقیم شلیک‌ شده و ناجوانمردانه کشته و زخمی می‌شوند. در مجموع زندگی و نفس‌کشیدن و درخواست حقوق اساسی زندگی و کرامت انسانی وجود ندارد و به‌طور کامل نقض شده ‌است.

ما به ‌عنوان شورای سازمان‌های مدنی مریوان از اعتصاب روز دوشنبه پشتیبانی می‌نماییم و هر گونه خشونت علیه مردم آزادی‌خواه کوردستان را محکوم می‌کنیم.

۱- شورای فرهنگی ادبی مریوان

۲- شورای فرهنگی ادبی روجیار

۳- مرکز فرهنگی علمی رونان

۴- انجمن سبز چیا

۵- مرکز فرهنگی‌هنری وژین

۶- انجمن ژیانوه

۷- انجمن سلامتی ژین

۸- یانه‌و ژنانی هورامان

۹- انجمن عکاسان مریوان

۱۰- انجمن ماموستایان مریوان و سولاوا"