فرماندار شنگال: ایزدی‌ها مخالف بازگشت پ.د.ک به منطقه‌ی شنگال هستند

فهد حامد فرماندار شنگال در گفتگو با وبگاه المعلومه اعلام کرد که ایزدی‌ها با بازگشت پ.د.ک به شنگال مخالف هستند، زیرا این حزب در زمان حمله داعش به مردم ایزدی خیانت کرده است.

فرماندار شنگال که یکی از شخصیت‌های ایزدی شنگال است اعلام کرد، اجازه نخواهند داد یک بار دیگر شنگال به دست کسانی که منطقه را به سازمان تروریستی داعش واگذار کردند داده شود. وی این سخنان را پس از سفر نچیروان بارزانی به بغداد و صحبت در مورد اجرای توافق شنگال و عادی‌سازی وضعیت کرکوک قبل از انجام انتخابات، زد.

فهد حامد فرماندار شنگال در بیانیه‌ی خود گفت: شنیده‌ایم که اجرایی کردن توافق شنگال میان اقلیم کوردستان و بغداد موضوع دیدارهای میان نچیروان بارزانی و مسئولین عراقی بوده است.

فرماندار شنگال همچنین گفته است: شنگال در امنیت و آرامش به سر می‌برد و اجازه نخواهند داد تحت مزایده و سازش سیاسی و همچنین معاملات انتخاباتی قرار گیرد. وی همچنین تاکید کرد؛ ایزدی‌ها اجازه نخواهند داد یک بار دیگر منطقه‌ی آنها به دست کسانی بیفتد که در طول چند ساعت آن را ترک کرده و شنگال را به سازمان تروریستی داعش فروختند. این هم خود اشاره‌ای بود به ناراضی بودن ایزدی‌ها از بازگشت پ.د.ک به منطقه.

روز گذشته نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان طی سفری به بغداد رفته و با رییس‌جمهور و نخست وزیر عراق دیدار کرد. گفته می‌شود در این دیدار نچیروان بارزانی و نخست وزیر در مورد اجرای توافق شنگال گفتگو کرده‌اند.