فرمانده باتوفا چکدار: خلقمان باید در هر جا برخیزند!

باتوفا چکدار فرمانده یژا ستار اعلام کرد که با مقاومت نیروهای گریلا دولت ترکیه در آستانه شکست قرار گرفته است و افزود:"خلقمان نیز باید در هر جا برخیزند!

باتوفا چکدار از فرماندهان واحدهای زنان آزاد (یژا ستار) در برنامه ویژه‌ی سترک تی‌وی کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس و جنگ خابور را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده یژا ستار در آغاز سخنان خود یاد و خاطره کادرهای پیشاهنگ پ.ک.ک حقی کارر، محمد کاراسونگور، هوزان مزگین و تمامی شهیدان ماه مه را گرامی داشت و افزود:"در سایه رشادت این شهیدان پیشاهنگ، ماه مه به ماه شهیدان نامگذاری شده و پ.ک.ک به سمبل مبارزه و مقاومت ما مبدل شده است."

باتوفا چکدار به نمایندگی از مبارزان جنبش آزادیخواهی به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان پرونده پ.ک.ک و  پاژک در زندان‌های ترکیه که در حال اعتصاب غذا هستند درود فرستاد.

چکدار به حصر امرالی اشاره کرده و افزود:"در چارچوب کارزار اعلام شده ما باید قطعا رهبرمان را از زندان آزاد کنیم. تاکنون مقاومت بزرگی در چارچوب این کارزار شکل گرفته است، از اکنون به بعد نیز گریلا پیشاهنگی این مرحله را ادامه می‌دهد. کوردها و خلق‌های کوردستان و ترکیه لازم است که به شیوه‌ای نیرومندتر در این کارزار جای گیرند. ما باید در چارچوب کارزار آزادی شیوه مبارزاتی خود را تغییر دهیم. خلق‌هایی که خواستار آزادی هستند، آزادی خود را در فلسفه رهبر آپو می‌بینند."

فرمانده باتوفا چکدار شکست دولت ترک در هفتانین و گاره در مقابل نیروهای گریلای کوردستان را یادآور شده و افزود:"دولت ترک از امپراطوری عثمانی‌ها به بعد سیاست اشغالگری، قتل‌عام و استعمارگری را به پیش می‌برد. دلیل اساسی تمامی عملیات‌های اشغالگرانه پایان دادن به جنبش آزادیخواهی ما، قتل‌عام خلقمان و اجرای سیاست نسل‌کشی است. بویژه حکومت آ.ک.پ-م.ه.پ بر مبنای سیاست خونخواری سر پا باقی می‌ماند. از یکسو با حملات اشغالگرانه و از سوی دیگر با بحران اقتصادی در داخل ترکیه سعی دارد به پنهان‌کاری در مورد بن‌بست موجود بپردازد. نباید انسان از حکومتی که متکی بر خونریزی است انتظار داشته باشد گامی مثبت بردارد."

"دولت ترک در مقابل نیروهای گریلا از هم می‌پاشد"

باتوفا چکدار با اشاره به حملات دولت ترک به آواشین، متینا و زاپ افزود:"ما باید این حملات را بخشی از سیاست نسل‌کشی ملت کورد ببینیم. نه تنها در این مناطق بلکه رژیم ترک در بسیاری از مناطق شمال کوردستان در حال عملیات نظامی بودند. در عرصه گاره با عملیات نظامی در زمستان درصدد اشغالگری بودند اما ناکام شدند. حکومت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ درصدد بود تا آواشین، متینا و زاپ را کاملا اشغال کند، چنین سیاستی را در پیش گرفتند. نیروهای گریلا با رویکرد تونل در سنگرهایشان مستقر شده‌اند و موقعیت بسیار نیرومندی دارند. مناطقی که اکنون هدف عملیات قرار دارند دارای جایگاه استراتژیک برای نیروهای گریلا می‌باشند. هدف آنان این است که شمال کوردستان و مناطقی که اکنون عملیات در آن ادامه دارد را از همدیگر جدا کنند. می‌خواهند از قندیل تا خاکورک، از شنگال تا موصل و روژاوای کوردستان را اشغال کنند. اما با مقاومت تاریخی نیروهای گریلا روبرو شده‌اند. در مقابل گریلا، در مقابل نیروهای ما متحمل شکست‌های بزرگی می‌شوند."

کارزار شاهین‌های زاگرس و جنگ خابور

باتوفا چکدار در مورد کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس و جنگ خابور گفت:

"دولت ترک پس از عملیات گاره دومین ضربه سنگین عملیات خود را متحمل شد. نظامیانی را که به این عملیات گسیل کرده بود همه نظامیان اجیرشده و مزدوران داعش بودند. به همین دلیل مرگ آنان مایه نگرانی دولت ترک نیست. نیروهای گریلا بیش از ١٠٠ عملیات را به انجام رساندند. در نتیجه این عملیات‌ها تنها شمار آنانی که با چشم دیده شده‌اند بیش از ١۵٠ نظامی از پای درآمده‌اند. ابتکار عمل این جنگ همچنان در دست نیروهای گریلای ما قرار دارد. دشمن به شیوه‌ای وسیع از تکنولوژی استفاده می‌کند. سربازان ترک گسیل شده به این منطقه به سندرم گرفتار شده‌اند. روزهاست که نتوانسته‌اند وارد یک موضع جنگ شوند. نتوانسته‌اند وارد یک سنگر گریلا شوند. علی‌رغم اینکه در تمامی حملات از گازهای سمی و شیمیایی استفاده می‌کنند اما هنوز موفق به ورود به تونل‌ها نشده‌اند. زیرا گریلاهای فدایی رهبر آپو با روحیه بزرگ مقاومت، با اراده‌ نابودی اشغالگران به شیوه‌ای کارامد و در چارچوب کارزار‌های انقلابی روزانه به نیروهای اشغالگر پاسخ می‌دهند. گریلا مقاومتی شرافتمندانه را نشان می‌دهد. نیروهای یژا ستار ما هم در میان نیروهای ه.پ.گ و هم در عملیات خودویژه پیشاهنگی این جنگ را بر عهده دارند. تاکنون ۶ رفیق قهرمانمان در کارزار انقلابی به شهادت رسیده‌اند. با روحیه‌ای فدایی در مقاومت جای گرفتند، از اکنون به بعد نیز با روحیه‌ای فدایی این کارزار‌ها را به پیروزی می‌رسانیم."

"مقاومت گریلا سیاست نسل‌کشی را خنثی می‌کند"

باتوفا چکدار در مورد حملات اشغالگرانه ارتش ترک در شمال کوردستان و تدارکات فصل بهار نیروهای گریلا گفت:"مشخص است که دشمن عملیات‌های خود را در شمال کوردستان ادامه می‌دهد. هر سال می‌گویند 'ما به آنان پایان می‌دهیم'، و هر سال همان نتیجه سابق را کسب می‌کنند. گریلا در عرصه باکور سالانه ده‌‌ها عملیات را به انجام می‌رساند. هر سال با ادعایی بزرگ فصل بهار را آغاز می‌کند. ما اذعان داریم که امسال نیز [نیروهای گریلا در شمال کوردستان] با نیرومندی پیشاهنگی کارزار «روز روزِ آزادیست» را بر دوش بگیرند."

باتوفا چکدار فرمانده یژا ستار در خاتمه سخنان خود گفت که هدف آنان نه تنها حفاظت از مناطق و عرصه‌های گریلاییست، بلکه هدف در هم شکست سیاست نسل‌كشی و همچنین ارتش ترک است. وی افزود:"ما نباید فراموش کنیم که گریلا خواستار جای گرفتن خلق در کنار خویش است. خلقمان در این مرحله تاریخی باید در هر جا بویژه در جنوب کوردستان لازم است از مبارزات خود صیانت به عمل آورد، بپا برخیزد، به وظایف ملی خود عمل کند. جوانان را فرامی‌خوانیم با روحیه جوانی به فعالیت‌های اجتماعی بپیوندند و کارزار را نیرومندتر کننند."