فرمانده هِزِل اوزگور: یژا ستار پیشاهنگ است

عضو شورای فرماندهی یژاستار هِزِل اوزگور اعلام کرد، نیروهای یژاستار خط فدائی زیلان و مقاومت بریتان را در مبارزات خود برجسته کرده و در جنگ نقش پیشاهنگی را برعهده دارند.

هِزِل اوزگور، عضو شورای فرماندهی یگان‌های زنان آزاد (یژا ستار) اعلام نمود، نیروهای یژا ستار برای بدست آوردن آزادی و زندگی با معنی، مقاومتی قدرتمند و جنگی بزرگ انجام می‌دهند. وی گفت:"با عملیات‌های گریلایی مانند سوءقصد، تله انفجاری، عملیات نفوذی، کمین‌گذاری و ضربه زدن و تاکتیک‌های بسیار دیگر به سربازهای خلوصی آکار ضربه وارد می‌شود."

هِزِل اوزگور عضو شورای فرماندهی یژا ستار با خبرگزاری فرات صحبت نمود. اوزگور در وجود معصوم کورکماز یاد همه شهیدان انقلاب را گرامی‌داشت و یادآور شد که مبارزات برای آزادی خلق کورد که با اولین گلوله ۱۵ آگوست آغاز شد، وارد مرحله دشواری شده‌است.

ازگور اعلام نمود، مبارزات چهل‌ساله برای آنکه خلق کورد خود را بشناسد و خود را سازماندهی کنند، همچنان ادامه دارد و بسیار گسترش‌یافته است. وی گفت:"اولین گلوله که در دهی و شمزینان شلیک شد، امروز از دریای سیاه تا شاهو، از درسیم تا آواشین و از آمد تا زاپ ادامه دارد. با ادامه سطح مبارزات نیز افزایش پیدا می‌کند. گریلای مدرن و حرفه‌ای که براساس میراث ۱۵ آگوست بوجود آمده است، امروز در کوهستان و دشت‌های کوردستان از یک طرف در مقابل ارتش اشغالگر ترکیه انتقام صدها سال را می‌گیرد و از طرف دیگه به سمت پیروزی رفته و تضمین آزادی را در مبارزات خود برجسته می‌کند."

این سلاح‌ها در مقابل داعش به ‌کار گرفته نشدند

هِزِل اوزگور گفت، کانسپت از بین بردن که در مقابل رهبر خلق کورد، خلق کوردستان و نیروهای مدافعش به کار می‌روند، در سطح جهان بی مانند است. وی گفت:"همه نیروهای ناتو، تکنولوژی جنگی و توانایی مادی در اختیار دولت ترکیه قرار می‌دهند. آن‌ها در نهایت پلیدی و با تجاوز به قانون، جنگی غیرانسانی انجام می‌دهند. در این جنگ جمهوری ترکیه و نیروهای مزدور از کانسپت نابودگری پیروی کرده و می‌خواهند به نتیجه‌ای دست یابند. نیروهای بین‌المللی براساس منافع خود رفتار کرده و در این جنایات شریک هستند. علی‌رغم آنکه داعش تهدیدی علیه همه بشریت بود، اما در مقابل داعش از سلاح‌های شیمیایی و فسفر استفاده نشد، اما در مقابل گریلاهای آزادی که علیه داعش جنگیدند، از این سلاح‌ها استفاده‌شده و همه سکوت کرده‌اند."

دشمن متحمل ضربات سنگین می‌شود

امروز در میدان‌های جنگ، دشمن علی‌رغم آن که دارای پشتوانه‌های قدرتمندی است، اما نقشه‌ها و برنامه‌های آن‌ها محقق نشده و با مقاومت نیروهای گریلا مواجه شدند. دشمن در شرایطی دشوار قرار دارد و با هر اقدامی بیشتر به شکست نزدیک می‌شود. هر روز می‌گویند 'به نتیجه دست می‌یابیم و به پ.ک.ک پایان می‌دهیم'، اما اکنون نیز در همان جایی هستند که جنگ را از آن‌ آغاز کرده و هر روز متحمل ضربات سنگینی می‌شوند، چون آن‌ها نمی‌توانند با تکنولوژی مدرن خود به نتیجه‌ای دست یابند. از سلاح‌های اتمی، ترموباریک و سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و این‌گونه می‌خواهند به نتیجه‌ای دست پیدا کنند."

حتی نمی‌توانند از جنازه‌های خود صیانت کنند

در مناطق حفاظتی میدیا توسط نیروهای گریلا جنگط سنگین انجام می‌شود. گریلا با روش‌های جنبش جدید و مدرن در هر جایی و در هر زمانی دست به عملیات می‌زند. جمهوری ترکیه می‌خواهد ضربات سنگینی را که متحمل شده پنهان کند و برای آنکه تعداد کشته‌های خود را پنهان نماید، می‌گوید 'از ارتفاع سقوط کردند، به داخل آب افتاده و غرق شدند، زنبور نیششان زد' و بهانه‌های واهی می‌آورد. جنازه سربازان آن‌ها در دست نیروهای گریلا است، اما دولت حتی از جنازه سربازان خود نمی‌تواند صیانت کند. گریلا با انتشار تصاویری اثبات نموده که جنازه سربازان در دست آن‌هاست، اما دولت حتی این را نیز نمی‌پذیرد.

با اراده و عقیده می‌جنگند

سربازان ترک که نمی‌توانند از نزدیک بجنگند، از سلاح‌های فسفری و ممنوعه استفاده می‌کنند. آنها زمانی‌که هیچ‌چیز به دست نیاوردند، با زره‌پوش و خودروهای حفاری خواستند که تونل‌های جنگ را از بین ببرند. این سربازان شجاعت آن را ندارند که وارد تونل‌های جنگی شده و از سگ‌ها و مزدوران استفاده می‌کنند. گریلا تی‌وی تصاویر همه این‌ها را منتشر کرده ‌است و این نشان می‌دهد که جمهوری ترکیه شکست‌ خورده است. رفقای ما در مقابل تکنولوژی پیشرفته قرن ۲۱ مقاومت می‌کنند و با عقیده و باور به زندگی آزاد و با اراده آپویی می‌جنگند. برای اینکه در این جنگ پیروز شوند، نیروهای گریلا جان خود را فدا می‌کنند. این جنگ به‌آسانی انجام نمی‌شود. رفقای ما گرسنه و تشنه بی‌خواب و بدون هیچ فرصت و توانایی ۲۴ ساعته می‌جنگند. در زاپ، در میدان مقاومت غار مجروحین، هلی کوپتر اسکورسکی هدف قرار گرفته و سقوط کرد، تانک منهدم شد، در عرصه مقاومتی مام رشوی آواشین دشمن می‌گفت که به نیروهای گریلا پایان داده ‌است اما آن‌ها به سربازان دشمن حمله کرده و آن‌ها را شکست دادند. در خاکورک، در همان جاییکه پیش‌تر عملیات انجام می‌شد، رفقای ما دست به عملیات زده و ضربه سنگینی به دشمن زدند. در غرب زاپ که مقاومت بزرگ زندورا انجام می‌شد و در بوتان عملیات‌هایی انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که دشمن نمی‌تواند هیچ کاری بکند و هیچ پیروزی به دست نیاورده است. گریلاهای آزادی کوردستان در تونل‌های جنگ و با شیوه ضربه زدن و با تاکتیک قدرتمند تیم‌های سیار با انجام عملیات‌های تک تیرانداز و سابوتاژ دشمن را شکست می‌دهند. در میان سربازان جمهوری ترکیه سندروم جدیدی به ‌وجود آمده است. گریلاهای آزادی هم در میدان و هم در تونل‌ها مقاومت کرده و حملات گریلایی مدرن را انجام داده و با روح آپویی ضربات سنگینی به دشمن می‌زنند. جنگ هرچه سنگین‌تر باشد نیروهای گریلا در هر جایی‌که باشند به مبارزات خود ادامه می‌دهند.

یژا ستار در سطح پیشاهنگی به نقش خود عمل می‌کند

در این جنگ نیروهای یژا ستار خط فدایی زیلان و مقاومت بریتان را در موضع‌گیری خود برجسته کرده و در جنگ نقش پیشاهنگی خود را انجام می‌دهند. تاکنون ده‌ها عملیات در مقابل دشمن انجام داده و مانع دشمن شده‌اند. نیروهای یژاستار با تیم‌های سیار و در تونل‌های مقاومت با اراده و با روش‌های خود مقاومتی قدرتمند انجام داده‌اند. با عملیات‌های گریلایی مانند سوءقصد، تله انفجاری، نفوذ به عمق مواضع دشمن، کمین‌گذاری و ضربه زدن و تاکتیک‌های بسیار دیگری ضربات سنگینی به سربازان خلوصی آکار وارد کردند.

مقاومتی قدرتمند که در تاریخ ثبت می‌شود

جنگی که نیروهای یژا ستار انجام می‌دهند برای مبارزات همه زنان جهان به سرچشمه اراده و تجربه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود و مقاومتی قدرتمند انجام می‌شود. روح حمله رفیق مزگین روناهی، روح فدایی رفیق آفزم، روش رفیق ویان که در مقابل دشمن به مانعی بزرگ تبدیل شد، شجاعت و فداکاری رفیق شروین، اهداف پیروزی رفیق شارستان و با عملیات‌هایشان باروح آپویی مهر خود را بر تاریخ مبارزات زدند. عملیات‌های یژاستار که بر خط این رفقا گسترش می‌یابند، یکبار دیگر نشان می‌دهد که دشمن پیروز نشده ‌است، جنگ به سنگینی ادامه دارد. ما به‌عنوان نیروهای ه.پ.گ و یژاستار بر خط فدای مقاومت می‌کنیم و به پیروزی‌ می‌رسیم. همراه با رهبرمان در کوردستان آزاد پرچم مقاومت که شهیدان مانند میراثی برای ما بر جای گذاشته‌اند را به اهتزاز درآورده و به پیروزی می‌رسیم.