فرمانده‌ی ه.پ.گ: گریلا یک نیروی فدائیست و هیچ نیرویی توان مقابله با آن را ندارد

حقی آرمانج یکی از فرماندهان ه.پ.گ با ارزیابی تحولات جنوب کوردستان از پ.د ک خواست تا مسئولانه برخورد کند. آرمانج گفت، "هیچ نیرویی توان مقابله با گریلا را ندارد".

حقی آرمانج یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه و نقش پارت دمکرات کوردستان را بررسی کرد.

آرمانج با اشاره به این حملات گفت، "در کوهستان‌های کوردستان علیه گریلاهای جنبش آزادیخواهی دست به بزرگترین عملیات‌ زده‌اند. هدف آنها پاکسازی خلق کورد بود، نه تنها آ.ک.پ بلکه این نیروها که به عنوان"نیروهای مخفی"، م.ه.پ و "فاشیسم پنهان" شناخته می‌شوند، با هم این حملات را انجام می‌دهند. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان علیه آنها و در شرایط دشوار زمستان و در میانه‌ی حملات همه جانبه، از جیلو تا هَرَکُل، از کاتو تا جودی و آمد برای دفاع از خلق و کرامت خود در جنگ و مقاومت هستند."

مقاومت هفتانین

حقی آرمانج گفت، هفتانین در تاریخ مبارزاتشان به صفحه‌ای مهم تبدیل شده است و اعلام کرد، "گریلاهای هفتانین عمدتا رفقای جوان بودند، رفقای قدیمی نبودند. یعنی بیشتر اینگونه بود دشمن با تکنولوژی مدرن و با کنتراها و تبهکارانش و همچنین بوسیله‌ی تبهکارانی که از کشورهای مختلف گرد هم آورده بود، با همکاری کوردهای خودفروش، مدت دو سال است به طور نامحدود حمله می‌کند".

آرمانج اعلام کرد، گریلاهای هفتانین علیه آنها در مقاومت هستند و گفت،" تجاربی که طی دو سال گذشته به دست آمده‌اند، بدون شک با تاکتیک و روشهای جدید تقویت و ایجاد می‌شوند. با چنین اقداماتی هیچ چیز نمی‌تواند دشمن را حفظ کند".

نقش نوکری حزب دمکرات کوردستان پ.د.ک

آرمانج در ادامه‌ی سخنانش در مورد نقش پ.د.ک گفت، "ما دیگر صحبت در مورد حملات پ.د.ک را بی‌معنی می‌دانیم. ابتدا باید بگوییم. رهبری جنبشمان، ریاست مشترک ک.ج.ک، فرماندهی قرارگاه مرکزی و تعداد زیادی از رفقایمان بارها در مورد این شرایط بیانیه منتشر کرده‌اند و اعلام نموده‌اند، با جنگ موافق نیستند. اگر هم مشکلی وجود داشته باشد باید با گفتگو حل شود. بر این اساس با هدفی مثبت فراخوان منتشر کرده‌اند.

همچنین تعداد زیادی از سازمان‌ها و نهادهای کوردی، نویسندگان، هنرمندان، سیاستمداران و شخصیتهای برجسته درخواست کرده‌اند که مسائل را با گفتگو حل کنند. این موضع‌گیری کلی خلق کورد است. علی‌رغم درخواست‌ها و فراخوان‌های جنبشمان و خلقمان، پ.د.ک روز به روز بیشتر خود را برای جنگ آماده می‌کند. نیروهای خود را به مناطق تحت کنترل گریلا فرستاده است. در بسیاری از تپه‌ها و کوه‌ها مستقر شده‌اند. اخیرا نیز بسياری از مسیرها را کنترل کرده‌اند. همه‌ی این کارها را انجام داده و به آن ادامه هم می‌دهند.

دو روز پیش در نزدیکی آمیدی دو خودروی رفقایمان را به کمین انداخته و به آنها حمله کرده بودند. این رخدادها نشان می‌دهند که دیگر صحبت کردن معنی ندارد. کسانی که اینگونه رفتار می‌کنند، به دولت ترکیه که دشمن کوردهاست خدمت می‌کنند. درخواستهای دولت فاشیست ترکیه را عملی می‌کنند. اینها کدام نیروها هستند؟ پرچم پ.د.ک را در دست دارند و با نام پ.د.ک می‌آیند.

"صبر و تحمل و خودداری هم حدی دارد"

ما تاکنون چندین بار مانع تلاش‌های اخلالگرانه‌ی آنها شده‌ایم و خودداری نشان داده‌ایم. ما می‌توانیم تا حدی صبر کنیم. این را می‌گویم و نمونه‌ی واضح آنرا هم نشان می‌دهم، رفقایمان می‌خواهند در هفتانین نیروهای دشمن در کوهستان خانتور را هدف قرار دهند، در حال مبارزه و عملیات هستند، اما زمانی که پیشمرگه‌های پ.د.ک رفقایمان را می‌بینند، به طور مستقیم به دشمن اطلاع‌رسانی می‌کنند. مثلا خود را نیروی مدافع جنوب کوردستان می‌دانند. به همین دلیل این را می‌گویم، زمانی که رفقایمان عقب می‌کشند، آنها را هدف قرار می‌دهند. رفقا می‌بینند که توسط پیشمرگه‌های پ.د.ک هدف قرار می‌گیرند. نیروهای پ.د.ک در خط بوسری و کِری لحظه به لحظه محل رفقا را به دشمن اطلاع می‌دهند و دشمن هم آن مکان‌ها را توپ‌باران می‌کند. یعنی نیروهای پ.د.ک که در تپه‌ها و کوهستان مستقر شده‌اند، لحظه به لحظه برای دشمن جاسوسی می‌کنند. دشمن هم با استفاده از آنها نیروهای ما را هدف قرار می‌دهد."

فرمانده حقی آرمانج در ادامه گفت، علی‌رغم همه‌ی اینها ما چارچوب دوستی حساسیت این مقطع را مد نظر قرار داده و به خواست خلقمان رفتار کردیم، وی این پرسش را مطرح کرد، "آنهایی که با دولت ترکیه همکاری می‌کنند، چه کسانی هستند؟"

"فرد کشته شده کنترا بود"

آرمانج در ادامه گفت، "فردی که اخیرا کشته شد، کنترا بود. از جنبش ما جدا شده و به دشمن پیوست. میت به خوبی وی را آموزش داد. سپس تلاش کرد تحت عنوان 'پیشمرگه‌ی روژ' وی را علیه ما به کار گیرد. این هویت فرد کشته شده است. بدون شک اعضای میت در میان نیروهایی هستند که در تپه‌ها و کوهستان‌ها مستقر شده‌اند. یعنی حتی اگر لباس پیشمرگه هم به تن داشته باشند.