فرماندهی قرارگاە نیروهای مدافع خلق: دست‌یابی بە پیروزی حتمی است

فرماندهی قرارگاە نیروهای مدافع خلق ضمن گرامیداشت هجدهمین سالگرد کارزار گریلایی ۱ ژوئن اعلام نمود کە رزم نیروهای گریلای ما با روح کارزار گریلایی ١ ژوئن و مبارزە خلق‌های ما برای آزادی، دستیابی بە پیروزی را حتمی می‌کند.

فرماندهی قرارگاە نیروهای مدافع خلق بە مناسبت هجدهمین سالگرد اول ژوئن، بیانیەای را منتشر کرد. در این بیانیە فرماندهی قرارگاە نیروهای مدافع خلق اعلام کردە است کە ما در هجدهمین سالگرد اول ژوئن قرار داریم کە در مقابلە با نابودی ما و توطئە بین‌المللی شکل گفت. این توطئە برای هدف قرار دادن رهبر آپو و در مقابلە با رهبر خلق کورد و در ضدیت با خلق کوردستان شکل گرفتە بود. هجدهمین سالگرد کارزار اول ژوئن را نخست بە رهبر آپو، خانوادە گرانقدر شهدا، خلق میهن دوستمان و رفقایمان شادباش می‌گوییم. ۱۸ سال از گام بلند اول ژوئن را کە تاکیدی بر تداوم خط رهبری و حیات است آزاد پشت سر گذاشتیم و وارد نوزدهمین سالگرد آن می‌شویم. بە این مناسبت در مقابل یاد و خاطرە و شخصیت هوالانمان، ماهر درسیم، کندال باز، حسین، سلاو، تِکوشین، نوجان و سید رضا کە این رویداد را رقم زدند و همچنین عادل، نودا، سیدار، دجلە عفرین، سمکو روژهلات، گَلهات، رشید سردار، روژین گودا و هوالانی مانند مزگین روناهی، شارستان، روهات، شوین، ویان و ماهر مظلوم کە اخیرا با روح آپویی در زاپ برخودان را بە بلندترین سطح آن ارتقا دادند سر تعظیم فرود می‌آوریم. پیمان خود را برای تحقق آرمانهای آنان، آزادی رهبری و آزادی کوردستان تکرار می‌کنیم.

فرماندهی مرکزی قرارگاە نیروهای مدافع خلق در ادامە می‌افزاید:

اگر رهبری ما در بعد فیزیکی در جریان توطئە بین‌المللی بە اسارت هم گرفتە شدە باشد و در این روند، توطئە بین‌المللی ابعاد وسیعتری هم بە خود گرفتە باشد، دلیل آن این بودە است کە رهبر ما بە نحوی ایدئولوژیک از انسان آزاد صیانت کردە و تلاش می‌کند تا سیستم حیات ازاد را ایجاد کند. زیرا رهبری ما در درون واقعیت پ.ک.ک دفاع از هویت آزاد خود را با ویژگی آزادیخواهی و در مقابلە با سیستم حاکم تعریف می‌کند. امروز هم مانند گذشتە این سیستم نابودی و قتل‌عام را بر ما تحمیل می‌کند. هویت کورد آزاد در درون واقعیت رهبری ما و جنبش ما بازتاب یافتە است کە در مقابل سیستم مبارزە می‌کند و ویژگی آزادیخواهانە آن بە نحوی ایدئولوژیک بر اجتماعی بودن تاکید می‌کند.

در ۱۵ فوریە ۱۹۹۹ کە یکی از مقاطع بسیار حساس و تهدید آمیز تاریخی بود، بشریت شاهد این مبارزە بی‌امان بود. نیروهای هژمون مدرنیتە سەرمایەداری، با همراهی دولت ترک تلاش کردند تا سیستم برساخت ارادە انسان آزاد و معنای آن را از میان بردارند. اما رهبر ما در دشوارترین لحظەهای حزبمان، گام‌های بلندی را برداشتە و دشمن را ناکام گذارد. در چنین شرایطی کە هیچ کس باور نمی‌کرد و می‌گفت کە همە چیز پایان گرفتە است، افقهای امید را گستردە کرد، گام‌های ایدئولوژیک را فراختر کردە و ابعاد نظامی، سیاسی و دیپلماتیک را بە بهترین نحو گستردەتر کرد.

با گام بلند اول ژوئن گامهای نابودگرانە نابود شدند

نیروهای گریلای ما از سال ۱۹۹۹، از زمان عقب نشینی تا اول ژوئن ۲۰۰۴ در موقعیت آتش‌بس باقی ماندند، برای دستی‌یابی بە راە حل دمکراتیک مسئلە کورد زمینە‌سازی کردە و فرصت‌هایی برای ایجاد آن را رقم زدند. اما دولت استعمارگر و نابودگر ترک تلاش کرد تا از این فرایند بە منظور نابودی جنبشمان استفادە کند. در مقابل این رویە و مشغول کردن، بە حاشیەراندن، سست کردن و نابودی قدم بە قدم، جنبش ما تصمیم گرفت تا در اول ژوئن گامی تاریخی بردارد. رهبر ما در آن زمان برای نابودی توطئە بین‌المللی و خنثی کردن بقایا و تبکهاران شرکت کنندە در آن، بە نحوی استثنایی تلاش کرد. با انتشار کتاب خود با عنوان دفاع از یک خلق، مانیفست دفاع از خلق را بە نحوی ایدئولوژیک، سازماندهی شدە، سیاسی و نظامی مطرح کرد و برای دفاع از آزادی و دفاع از خلق وظایفی را تعریف کرد. بە همین دلیل گام بلند اول ژوئن بە اندازە یک رویداد نظامی همزمان یک رویداد ایئولوژیک هم محسوب می‌شود. با گام بلند اول ژوئن، روند نابودگری خود نابود شد.

گام بلند اول ژوئن، اسم رمز حیات آزاد و تاکید بر خط رهبری است

نباید هیچگاە از یاد برد کە در کوردستان بدون گریلا امکان پیروزی وجود ندارد. پیروزی از طرف دیگر بە معنای برخورداری خلقمان از حق زندگی است. جنگ در کوردستان ترجیح نبودە است. بلکە یک انتخاب ناگزیر بودە است. اگر ما می‌خواهیم کە با هویت خودمان از زندگی شرافتمندانەای برخوردار باشیم، از موقعیت سیاسی برخوردار باشیم، و از آزادی بهرەمند باشیم. لازم است کە برزمیم. غیر از این راە دیگری نداریم. راه‌های دیگر غیر از این بە معنای تسلیم شدن و اهانت است. بە همین دلیل است کە گام بلند اول ژوئن بە معنای حیات آزاد و اصرار بر خط رهبری است. با چنین گامی، توطئە بین‌المللی و نابودی خنثی شد، نیروهای گریلای ما بیش از پیش بە شیوەای حرفەای نبرد را ادامە دادند. سال‌های بعد از ۲۰۰۴ مبارزە گریلا ادامە پیدا کرد، سیاستهای جنگی دولت ترک کە بر اساس حمایتهای آمریکا بود، با شکست مواجه شدند. در ۱ ژوئن سال ۲۰۱۰ مبارزە ما بر اساس استراتژی جنگ انقلابی خلق وارد مرحلە جدیدی شد. نبرد انقلابی خلق کە از سال ۲۰۱۵ بە بعد وارد بالاترین سطح خود شد، منبع الهام خود را از روح اول ژوئن می‌گیرد. بە همین دلیل است کە در مقابلە با خط توطئە بین‌المللی کە تلاش می‌شود بار دیگر تحمیل شود، خلقمان و گریلاهای آزدایخواە خلقمان در کوردستان امروز با روح ۱ ژوئن مبارزە می‌کنند و برخودان را ادامە میدهند.

گریلاهای آزادی کوردستان تضمین کنندە دست‌یابی بە پیروزی هستند

گریلاهای آزادی ما در زاپ و متینا و امروز در تمام کوردستان نبرد برای موجودیت و آزادی خود را ادامە می‌دهند. نیروهای گریلای ما با روح رخداد اول ژوئن، از باکور گرفتە تا باشور در مقابل دشمن نبرد فداییانە بی‌نظیری را پیگیری می‌کنند. در اول ژوئن سال ۲۰۲۲ هم با همین روح آپویی، پیروزی را تضمین خواهند کرد، و پیروزی‌های بزرگی را بە رهبری، خلقمان و رفقایمان تقدیم خواهند کرد. گریلاهای آزادی کوردستان کە تضمین کنندگان تداوم خط رهبری هستند، برای دستیابی بە حیاتی آزاد بە نحوی فداییانە، هزینەهای بسیاری دادەاند. گریلاهای ازادی کوردستان پیروزی در عملیات انقلابی مداوم را بار دیگر با سازماندهی هر چە بیشتر مورد توجە قرار دادە و با روحیە و خروشی بزرگ، از نوزدهمین سالگرد این رخداد استقبال می‌کنند. ما اعلام می‌کنیم کە پیروزی از آن گریلاست کە با روح رخداد اول ژوئن همچنان می‌رزمد. پیروزی از آن خلق ماست کە برای آزادی مبارزە می‌کند.

بر همین اساس هجدهمین سالگرد رخداد اول ژوئن را بار دیگر بە خلقمان، دوستان و هوالانمان شادباش می‌گوییم. برای شروانان آزادی کە در نوزدهمین سالگرد رخداد حرکت بە سوی آزادی رهبر اپو، با عزم راسخ بە پیش می‌روند، برای خلقمان و تمام نیروهای مبارز آرزوی موفقیت داریم.