فرماندهی قرارگاه مرکزی: خطمشی گریلای فدایی قطعا توطئه را در هم می‌شکند

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ٢٣مین سال توطئه ما به عنوان نیروهای مدافع خلق به وظایف و مسئولیت‌هایمان برای در هم شکستن توطئه عمل می‌کنیم.

بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروی مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) به این شرح است:

"توطئه بین‌المللی پانزدهم فوریه که در شخص رهبر آپو علیه اراده، هویت و آزادی‌مان انجام شد را در ۲۲مین سالگرد آن قویا محکوم می‌کنیم. رهبر آپو خلق کورد را از چنگال نسل‌کشی نجات داد، به آن روحیه و امید آزادی بخشید و به مردم مبارزه و سرهلدان بدل کرد. با یاد از شهیدانی که با فریاد «نمی‌توانید خورشیدمان را تاریک کنید» بدنشان را سپر و حلقه‌ای دورادور رهبر آپو کردند، به تمامی شهیدانمان که در ۲۲ سال بی‌امان حماسه آفریدند ادای احترام می‌کنیم.

خلق کورد یک قرن زیر چاقوی نسل‌کشی زندگی کرد، از کشتار علیه شیخ سعید در ۱۵ فوریه ۱۹۲۵ تا توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹. با این حال، توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ با در نظر گرفتن دامنه، اهداف و نیروی درگیر در آن حمله‌ای جامع برای نابودی خلق کورد بود و کشتارهای جمعی، آزار و شکنجه‌ها و اقدامات نسل‌کشی را به دنبال داشت. به همین دلیل، خلق کورد و دوستانشان ۱۵ فوریه را "روز سیاه" نامیدند و هرگز آن را نپذیرفتند.

رهبر آپو با آینده‌نگری عمیق، اهداف توطئه قدرت‌های سلطه‌طلب بین‌المللی و کشورهای استعمارگر را خیلی زود تشخیص داد. با صبر بزرگ رهبرمان، مقاومت بی‌بدیل در امرالی، مبارزه مردم و جنبش ما در خط قهرمانی، این توطئه خنثی شد. نه تنها توطئه بی‌نتیجه ماند بلکه جنبش آزادی کوردستان به رهبری رهبر آپو با ۲۲ سال مبارزه خود به تمام معنا رشد کرد و مردم ما به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند. در حالی که نیروهای توطئه‌گر یک به یک شکست خورده‌اند، جنبش دامنه‌ای پیدا کرده که بر همه مردم آزادیخواه جهان تأثیر می‌گذارد.

جنگ انقلابی خلق که بر اساس روحیه، ایدئولوژی و خط آپوئیستی توسعه داده‌ایم، خود را از نظر استراتژیک و تاکتیکی تجدید کرده و با عملکرد جنگی و گریلایی مدرنیته دمکراتیک به سطح قابل توجهی رسیده است.  گریلاهای آزادی کوردستان با نفرت و عصبانیت خود در برابر توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه مقاومت بزرگی در ۲۲مین سال توطئه به نمایش گذاشتند. ولی حتی اگر توطئه بین‌المللی خنثی شده باشد، این به معنای شکست کامل توطئه نیست. زیرا نیروهای توطئه‌گر همانند دیروز از هدف خود برای نسل‌کشی خلق کورد، امروز نیز دست برنداشته‌اند. نیروهای توطئه‌گر و حامیان آنها با توسعه روش‌ها و به اشکال مختلف در هر فرصت با حمله به خلقمان، ارزش‌های مردمی و جنبش آزادی کوردستان تلاش می‌کنند تا مبارزه آزادی کوردستان را از بین ببرند.

همانطور که خلقمان، دوستانمان و جنبش ما در ۲۲ سال گذشته مقاومت کرده و یک مبارزه حماسی علیه توطئه انجام داده‌اند، این مبارزه در بیست و سومین سال توطئه حتی بیشتر خواهد شد.  کارزار "روز آزادی فرارسیده است" نتیجه مشخصی خواهد داشت و سیستم شکنجه امرالی را خرد خواهد کرد تا آزادی جسمی رهبر آپو را فراهم کند.

هر جنگجو و فرمانده گریلاهای آزادی با مقاومت خود در سرتاسر کوردستان پیشگامان این کارزار بوده و بدون هیچگونه تردیدی، هرگز خط و زندگی آپوئیستی را تغییر نمی‌دهند. و تا شکستن کامل توطئه بین‌المللی به وظایف خود با عزمی راسخ و روحیه ایثارگری ادامه خواهند داد.

با این ادعا و عزم راسخ اعلام می‌کنیم ما گریلاهای آزادی کوردستان در ۲۳مین سال توطئه در جنگ انقلابی خلق با مهارت بیشتری مسئولیت‌های خود برای شکستن کلیت توطئه نسل‌کشی خلق کورد و دیدار فیزیکی با رهبر آپو ایفا خواهیم کرد."