فرمانده‌ی یگان‌های مقاومت شنگال: از تصمیمات خلق خود پشتیبانی می‌کنیم

شیخ شمو یکی از فرماندهان یگان‌های مقاومت شنگال ی.ب.ش می‌گوید: "خلق ما هر تصمیمی بگیرد ما از آن پشتیبانی می‌کنیم".

شیخ شمو در مورد توطئه‌های پ.د.ک و حکومت عراق با خبرگزاری فرات نیوز مصاحبه کرد.

این فرمانده گفت، ما یگانهای مدافع شنگال (ی.ب.ش) را پس از فرمان ۳ آگوست سال ۲۰۱۴ تاسیس کردیم و از خلق ایزدی دفاع می‌کنیم و یک نیروی رسمی عراق هستیم. وی همچنین گفت: خلق ما هر تصمیمی بگیرد ما از آن پشتیبانی می‌کنیم، هر چه که لازم باشد و حتی جانمان را فدا خواهیم کرد.

ی.ب.ش صدای مادران و خواهران ایزدی است

این فرمانده‌ی ایزدی تاکید کرد، ی.ب.ش در روزهای دشوار و سختی‌ها تاسیس شد و مقاومت و مقابله کرد. ی.ب.ش صدای خواهران و مادران ایزدی است، ما یک نیروی رسمی در عراق هستیم و هر تصمیمی که در مورد شنگال گرفته شود باید نظر ما پرسیده شود. ما به بغداد نیز رفته و به آنها اعلام کردیم که تصمیم شما رد شده و قابل قبول نیست، بسیاری از طیفهای قدرتمند نیز از ما حمایت کرده‌اند".

شیخ شمو همچنین اعلام کرد، برخی برای ایجاد سردرگمی ی.ب.ش را به عنوان بخشی از پ.ک.ک به بغداد معرفی کرده‌اند و گفت:" درست است که پ.ک.ک در شنگال نقش بسزایی ایفا کرد و ده‌ها شهید برای محافظت از ایزدی‌ها و شنگال داده است، همچنین راه را باز کردند تا صدها هزار تن از مادران و خواهران ایزدی به دست داعش نیفتند و آنها را نجات دادند، اما زمانی که به وظیفه‌ی خود عمل کردند و شنگال آزاد شد آنها شنگال را ترک کردند. ما همیشه سپاسگذار آنها هستیم اما ما به عنوان ی.ب.ش یک نیروی عراقی هستیم و متشکل از دختران و پسران شنگال هستیم".

هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم

این فرمانده‌ی ی.ب.ش در ادامه گفت: ما با نماینده‌ی سازمان ملل نیز دیدار کرده‌ایم و به آنها اعلام کردیم، اجازه نمی‌دهیم این نقشه در منطقه‌ی ما اجرا شود، خلق شنگال وارد بازی سیاسی بارزانی، ترکیه و نخست وزیر عراق نمی‌شود. برای آنکه این نقشه‌ها را خنثی کنیم، هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد و سکوت نخواهیم کرد.

به هیچ کس حمله نمی‌کنیم اما اگر به ما حمله کنند، مقاومت می‌کنیم

اگر بخواهند با زور و نیرو این توافق را بر شنگال تحمیل کنند، آنگاه ما می‌گوییم: ما به هیچ کس حمله نمی‌کنیم اما اگر آنها به منطقه آمده و به ما حمله کنند، این حمله چه سیاسی باشد چه نظامی، در مقابل آن مقاومت می‌کنیم.

شیخ شمو در پایان سخنانش از دختران و پسران ایزدی خواست که به نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش بپیوندند و برای جلوگیری از توطئه‌های دشمنان ایزدی، نیروی ایزدخان را گسترش دهند.