فواد بریتان: یک هدف کمپین آزادی برای اوجالان، اشاعه اندیشه و جهان‌بینی رهبر آپو است

رئیس مشترک کودار مطالعه آثار رهبر آپو را برای واکاوی مسائل زنان، محیط زیست، باورداشت‌ها، اقتصاد و غیره توصیه کرد.

فواد بریتان، رئیس مشترک جامعه آزاد و دمکراتیك شرق کوردستان در گفتگویی با آرین‌تی‌وی از کمپین آزادی برای رهبر خلق کورد عبداله اوجالان تقدیر کرد و خواستار افزایش تلاش‌ها در این زمینه شد. رئیس مشترک کودار بویژه جوانان و روشنفکران روژهلاتی را به مطالعه و بررسی آثار رهبر آپو دعوت کرد.

فواد بریتان درباره هدف کمپین بین‌المللی آزادی برای اوجالان، به پایان دادن انزوای تحمیل شده در امرالی و متعاقبا آزادی رهبر آپو اشاره کرد و گفت اشاعه فکر و فلسفه و جهان‌بینی رهبر آپو یک هدف دیگر این کمپین است.

رئیس مشترک کودار به اعلام پشتیبانی فعالین و شخصیت‌های روژهلاتی با امضای بیانیه این کارزار پرداخت و گفت این اقدام قابل تقدیر است، هرچند کافی نیست و باید تبعات آزادی رهبر آپو را تحلیل کنیم که این به چه معنا خواهد بود و چه رهاوردی دارد؟

او به لزوم بررسی تزهای رهبر آپو که در دفاعیات و بیانات خود ارائه داده اشاره کرد و گفت برای افزایش سطح دانش سیاسی و فکری خود می‌باید این مانیسفت را مطالعه کرد. فواد بریتان گفت برای شناسایی تمدن جامعه کوردها که در بین‌النهرین شکل گرفت می‌توان به کتب رهبر آپو مراجعه کرد.

فواد بریتان در عین حال مطالعه آثار رهبر آپو را برای واکاوی مسائل زنان، محیط زیست، باورداشت‌ها، اقتصاد و غیره توصیه کرد و گفت رهبر آپو حتی برای مسائل شخصیتی که بروز یافته‌اند نیز راه حل دارد.

او به مصوبه دادگاه حقوق بشر اروپا تحت عنوان "حق امید" که به محکومین اجازه می‌دهد پس از ٢۵ سال حبس به دنیای بیرون از زندان بیایند جلب توجه کرد و گفت دیدیم که ترکیه چند روز پیش رهبر آپو را از این حق مستثنی کرد و این نه تنها اوج بی‌اخلاقی و بی‌عدالتی را نشان می‌دهد، بلکه ثابت می‌کند مسأله رهبر آپو یک مسأله فراقانونی و سیاسی است.

رئیس مشترک کودار، نقش ترکیه در اسارت رهبر آپو را صرفا یک نگهبان دانست و گفت این سیستم جهانی بود که رهبر آپو را اسیر کرد و به ترکیه تحویل داد تا اجازه ندهد فکر و اندیشەهای رهبر آپو به عنوان انسانی مبارز و آزادیخواه که دارای راهکار جایگزین برای ملل است گسترش یابد.

فواد بریتان بر نیاز به مشارکت عمومی در کمپین آزادی برای اوجالان تأکید کرد و افزود: جوانان کورد از چنان نیروی بالقوەای برخوردارند که پیشگامی ده انقلاب در کوردستان را بر عهده بگیرند. می‌باید از این سطح و انرژی برای آزادی رهبر آپو بهره گرفت. همچنین روشنفکر کورد اگر روشنفکر مردمش نباشد و به صدا و سیمای ملتش بدل نشود، معنایی نخواهد داشت. بایستی همه برای آزادی رهبر آپو بکوشیم.