گرامی‌داشت ٨ مارس از سوی مبارزان زن شنگال؛ محل قتل‌عام را به میدان انتقام از اشغالگران مبدل می‌کنیم

مبارزان ی.ژ.ش در روز ۸ مارس به قبرستان شهدای کوچو رفته و طی مراسمی عزم خود را در مقابل تهدیدهای اشغالگران نشان دادند. فرمانده‌ی ی.ژ.ش خاطرنشان نمود، محل قتل‌عام‌ها به محل انتقام از اشغالگران تبدیل خواهد شد.

مبارزان یگان‌‌‌های زنان شنگال (ی.ژ.ش) به مناسبت روز جهانی زن، به صورت کاروانی در مرکز شنگال به گشت‌زنی پرداخته و سپس به قبرستان شهدای کوچو رفتند و در آنجا مراسمی نظامی برگزار نمودند.

مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام یاد شهدا آغاز شد و پس از آن آخین انتقام از فرماندهان یگان‌های زنان شنگال ی.ژ.ش سخنرانی نمود.

آخین انتقام پس از یادآوری شهدای فرمان، به تاریخ ۸ مارس اجرا اشاره کرد و گفت: دولت‌های اشغالگر همانطور که در سوم آگوست ۲۰۱۴ به دست داعش تلاش نمودند تا جامعه‌ی ایزدی را از بین ببرند، اکنون نیز برای قتل‌عام جامعه‌ی ایزدی نقشه کشیده‌اند. وی همچنین تاکید کرد که محلی که در آنجا قتل‌عام انجام شده است، بدون شک به محل بازخواست اشغالگران تبدیل خواهد شد. وی همچنین گفت؛"ما به مردم و افکار عمومی اعلام می‌کنیم، آن توطئه و نقشه‌ای که علیه شنگال کشیده شده است، اشغالگری و تکرار سوم آگوست می‌باشد."

آخین انتقام در پایان سخنانش گفت، "آن کسی که زنان را سازماندهی کرده و زنان را دور هم جمع کرد و به آنها اراده و نیرو بخشید، رهبر آپو است." وی همچنین تاکید کرد، در مقابل هر گونه حمله‌ای علیه جامعه‌ی ایزدی آماده‌ی پاسخ و مقاومت هستند. مبارزان ی.ژ.ش پس از انجام مراسم نظامی تاج گلی را بر سر قبر شهدای کوچو قرار داده و به سمت قرارگاه خود به راه افتادند.