گرامیداشت آپی موسی بر سر مزار وی

در سالگرد ترور موسی عنتر، بر سر قبر وی در نصیبین یادش گرامی داشته شد و اعلام گردید؛ میلیونها تن به راه وی و مبارزاتش ادامه می‌دهند.

موسی عنتر ملقب به آپی موسی، روشنفکر و روزنامه‌نگار کورد روز ٢٩ شهریور ١٣٧١/ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۲ در محله سیران شهر آمد توسط عوامل رژیم ترک ترور شد. به مناسبت سالروز شهادت وی عصر امروز بر روی قبر وی در روستای ستیلیل از توابع نصیبین مردین مراسمی برگزار شد.

مدیران جمعیت روزنامه‌نگاران دجله و فرات، خبرگزاری مزوپتامیا، کارمندان روزنامه خوه‌بون، اِبرو گونای رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ)، مرال دانش بشتاش جانشین رئیس فراکسیون ه.د.پ، گارو پایلان نماینده‌ی پارلمان ه.د.پ، اعضا و مدیران د.ب.پ و ه.د.پ منطقه و شهرهای مردین در این مراسم شرکت نمودند.

در این مراسم سردار آلتان رئیس مشترک جمعیت روزنامه‌نگاران دجله و فرات در اظهاراتی اعلام نمود که آنها به‌عنوان رسانه‌های آزاد و خلق کورد هرگز آپی موسی را از یاد نخواهند برد.

گارو پایلان نماینده‌ی پارلمان ه.د.پ با اشاره به آنکه آپی موسی با زندگی خود به خلق کورد زندگی بخشید، گفت: وجود خلق کورد را به ترکیه نشان داد. با مرگش نیز روح مبارزات را به میلیون‌ها تن بخشید. این مبارزه هرگز متوقف نخواهد شد. زنده‌باد آپی موسی.

پس از سخنان پایلان، عنتر عنتر فرزند آپی موسی از کسانی که در این مراسم شرکت نموده بودند، تشکر کرد.

 در پایان این مراسم شرکت کنندگان تاج گلی را بر مزار آپی موسی قرار دادند.