گرامیداشت حاجی لقمان بیرلیک بر سر مزار وی

حاج لقمان بیرلیک شش سال پیش توسط رژیم ترک در شهر شرنخ به قتل رسید و جنازه وی به شیوه‌ای وحشیانه با ماشین زرهی بر زمین کشیده شد. امروز در سالگرد شهادت حاج لقمان بیرلیک یاد و خاطره وی گرامی داشته شد.

حاج لقمان بیرلیک روز ٣ اکتبر ٢٠١۵ در حالی که زخمی بود از سوی پلیس ترک به قتل رسید. پلیس ترک جنازه وی را به ماشین زرهی گره زده و بر زمین کشیدند.

اعضای خانواده بیرلیک، فعالان جنبش زنان آزاد (TJA) و مسئولین شعبه شرنخ حزب دمکراتیک خلق‌ها با حضور بر سر مزار بیرلیک یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

کامران دمیر ریاست مشترک ه.د.پ مرکز شرنخ در سخنانی یاد و خاطره بیرلیک را گرامی داشت و خاطرنشان کرد که کشیدن پیکر بی‌جان وی هیچ گاه از اذهان پاک نخواهد شد.

دمیر افزود:"تا زمانیکه آرزوهای رفیق حاج لقمان بیرلیک محقق نشوند ما به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم و ظلمی که علیه این رفیق روا داشته شد را فراموش نمی‌کنیم."

حسین بیرلیک برادر حاج لقمان بیرلیک در اظهاراتی گفت:"ظلمی که بر حاج لقمان رفت هیچگاه فراموش نمی‌شود. ما از این مبارزه دست نمی‌کشیم و راه وی را ادامه می‌دهیم."

شرکت کنندگان پس از حضور بر مزار بیرلیک به دیدار خانواده وی رفتند. نظیره بیرلیک مادر حاج لقمان گفت که باید از میراث پسر وی صیانت به عمل آید.

نظیره بیرلیک افزود:"اگر ما متحد شویم به پیروزی دست می‌یابیم. ما لازم است تمامی اختلافات را به کناری نهاده و متحد شویم. پسر من جانباخت، اما نباید اجازه مرگ جوانان بیشتری داده شود. حاج لقمان تنها پسر من نبود، او رفیق، برا و همرزم رفقایش بود. همه شما برای من مثل حاج لقمان هستید."