گرامیداشت نوروز در ارتفاعات آزاد زاگرس: سال ۲۰۲۱ سال دشواری خواهد بود

به مناسبت عید نوروز در عرصه‌ی زاگرس مراسمی برگزار شد، ارتفاعات این عرصه تحت کنترل گریلاهای آزادیست.

آمد ملازگرد، فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق، هیزل رونی از اعضای فرماندهی ه.پ.گ و یژا ستار و چند فرمانده دیگر ه.پ.گ در مراسم جشن نوروز گریلاهای عرصه‌ی زاگرس شرکت کردند.

مراسم گرامیداشت جشن نوروز با سان نظامی گریلاهای یژاستار و ه.پ.گ آغاز شد. سپس آمد ملازگرد ۲۱ مارس عید نوروز را به گریلا، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خانواده‌ی شهدا و میهن دوستان تبریک گفت.

"سال ۲۰۲۱ سال دشواری خواهد بود"

ملازگرد در جمع گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان گفت، "سال ۲۰۲۱ بسیار دشوار خواهد بود. در کوهستان، در دشت‌ها و شهرهای کوردستان روز به روز فشارهای ترکیه بیشتر شده و جنگ دشوارتر خواهد شد. دولت ترکیه برای آنکه در میان شهرها جنگ گسترش نیابد، باید عملیات‌های ویژه‌ای انجام دهد. از سال ۲۰۱۷ به بعد در برخی از مناطق جهان عملیات‌های ویژه‌ای انجام داده و در نتیجه جنگ دشواری روی داده است. اما نتیجه‌ای که می‌خواستند را به دست نیاوردند. اگر به یاد داشته باشید، دولت ترکیه در نوروز ۲۰۱۷ می‌گفت، پ.ک.ک پایان خواهد یافت و این امر را باور کرده بودند. برخی کشورها با آنها همکاری کرده و سلاح‌ها و ابزار پیشرفته به آنها دادند. تعداد هواپیماهای بدون سرنشین را افزایش داده و به این تکنیک تکیه کردند.  فکر می‌کردند، این گونه پ.ک.ک را از میان خواهند برد و خود را آماده کرده بودند."

"نیروی دولت ترکیه برای از بین بردن پ.ک.ک کافی نیست"

ملازگرد خاطرنشان نمود، پ.ک.ک در سال ۲۰۱۷ و بعد از آن نیز از بین نرفت و گفت، "شما می‌بینید که ما نوروز ۲۰۲۱ را جشن می‌گیریم".

ملازگرد همچنین گفت، "نیروی دولت ترکیه برای از بین بردن پ.ک.ک کافی نیست" و چنین به سخنانش ادامه داد؛"علت این امر چیست؟ این‌ها به دلیل رنج و فداکاری و مقاومت کدام نیرو است و اراده خود را از چه چیزی می‌گیرد؟ اساس آن بسیار محکم است. اساس آن مبارزات مظلوم دوغان، کمال پیر، خیری دورموش، روشن و برخی پیشاهنگان دیگر پ.ک.ک است."

ملازگرد گفت، "گریلاهای پ.ک.ک با این روح و اراده، ۴۰ سال است که علیه اشغالگری دولت ترکیه مبارزه می‌کنند و خاطر نشان نمود، دولت ترکیه برای از بین بردن کورد و کوردستان فقط پ.ک.ک را تنها مانع خود می‌بیند، به همین دلیل تا این حد به این جنبش حمله می‌کند."

"تا پ.ک.ک وجود داشته باشد هیچ کسی نمی‌تواند کوردستان را از بین ببرد"

ملازگرد گفت، "همه باید به خوبی بدانند تا زمانی که پ.ک.ک وجود داشته باشد، هیچ کس نمی‌تواند کورد و کوردستان را از بین ببرد و به همین دلیل چنین سرسختانه به پ.ک.ک حمله‌ور شده‌اند."

ملازگرد همچنین خاطرنشان نمود که سال ۲۰۲۱ بسیار دشوار خواهد بود و گفت،"در این زمان وظیفه‌ی هر کدام از دوستان و رفقای ما این است که خود را علیه اشغالگری ترکیه به خوبی آماده سازند و با فداکاری های بزرگ علیه اشغالگران جنگی قهرمانانه انجام دهند."

سپس گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار همراه با فرمانده‌های خود با برافروختن آتش و رقص و پایکوبی جشن نوروز را گرامی داشتند و با شادی از سال نو کوردی استقبال کردند.