گروهی از جوانان بوتان به صفوف گریلا پیوستند

گروهی از جوانان بوتان برای آنکه در پاسخ به کارزار کنفدرالیسم جوامع کوردستان "حصر، فاشیسم و اشغالگری کافیست، روز آزادی فرارسیده است" به کوهستانهای آزاد کوردستان رفتند و به نیروهای گریلا ملحق شدند.

خبرگزاری جوان اعلام کرد، گروهی از جوانات بوتان برای پاسخ دادن به کارزار ک.ج.ک به صفوف گریلا پیوسته‌اند. بیانیه‌ی این گروه جوانان به شرح زیر می‌باشد؛ "آزادی با سهیم شدن و مبارزات فداکارانه بدست می‌آید، جنبش آزادی کارزار "روز آزادی فرارسیده است" را در مقابل دولت فاشیستی ترکیه آغاز کرده است. دشمن سالهاست درصدد نابودی خقلمان و درهم شکستن اراده‌یمان است. می‌خواهد بردگی و فرودستی را بر ما تحمیل کند. اینگونه به خلق کورد تجاوز می‌کند، دشمن می‌خواهد خلقمان از بشریت جدا شود.

در چنین زمانی، پیدایش پ.ک.ک فریاد آزادیخواهی برای موجودیت خلق کورد و کوردستان بود. این مبارزات و مقاومت زندگی را برای ما و خلقمان تضمین کرد، امروز ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بتوانیم اشغالگری را شکست دهیم و آزادی خلقمان را تضمین کنیم.

در این مرحله ما در مورد آزادی خلقمان سخن می‌گوییم، بدون شک زندگی بدون ارزش و احترام قابل قبول نیست. همچنین حصر رهبر آپو حصر بشریت است، آزادی رهبر آپو نیز آزادی همه‌ی خلقهای فرودست است. برای آزادی رهبر آپو جوانان باید مصرانه مبارزه کنند، به همین دلیل ما جوانان نیز برای پاسخ دادن به کارزاری که آغاز شده است، به صفوف گریلا ملحق شده‌ایم. درخواست ما از همه‌ی جوانان بوتان و هر چهار بخش کوردستان این است که به گریلاهای آزادی ملحق شوند و به مبارزات و مقاومت بپیوندند و پیروز شوند."