گریلاهای یژا ستار: مثل گاره مقاومت خواهیم کرد

گریلاهای یژا ستار در مورد کارزار‌ نیروهای گریلا برای در هم شکستن حملات اشغالگرانه ترکیه به آواشین، زاپ و متینا سخن گفتند.

حملات رژیم اشغالگر ترک به مناطق آواشین، زاپ و متینا از یکسو و مقاومت تاریخی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در برابر رژیم غاصب ترک از سوی دیگر ادامه دارند. نیروهای یژا ستار در مورد حملات اشغالگران و مقاومت گریلاهای کوردستان با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

روژبین برفین جان از گریلاهای یژا ستار در سخنانی با اشاره به مقاومت گاره در ماه فوریه گفت:"ما گریلاهای یژا ستار مثل رفیق شورش و همرزمانش در گاره مقاومت می‌کنیم. ما از تونل‌های جنگی و تکنیک جنگ نوین گریلایی که در عرصه گاره موفقیت خود را نشان داد بهره می‌گیریم. نه تنها در زاپ، آواشین و متینا ما در تمامی عرصه‌های مبارزه به حملات دولت فاشیست ترکیه پاسخ دندان‌شکنی می‌دهیم."

گریلا روژبین افزود که نیروهای گریلا سطح مبارزه علیه اشغالگران را ارتقا می‌دهند و افزود:"ما راه مقاومت رفیق رستم و رفیق اسمر را که در هفتانین به شیوه‌ای فدایی به شهادت رسیدند مبنا قرار می‌دهیم. ما تا پایان مقاومت می‌کنیم و انتقام رفقای شهیدمان را می‌ستانیم."

خلق نباید ساکت بنشینند

روژبین به حملات گسترده دولت ترک به نیروهای گریلا اشاره کرده و افزود:"خلق باید هشیار باشد و در مقابل این حملات ساکت ننشینند. شاید تجهیزات نظامی دشمن بیشتر باشد اما ما نیز راه شهیدان و رفقایمان در گاره را داریم که چگونه به شیوه گریلای مدرن دشمنان استعمارگر را در هم شکستند. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان تا آزادی رهبر آپو به مقاومت خویش ادامه می‌دهند."

ویان عگید گریلای دیگر یژا ستار خاطرنشان کرد که آنان در مقابل حملات اشغالگرانه به خاک کوردستان تا آخرین نفس مقاومت می‌کنند و افزود:"دولت ترک برای اشغال کوه‌های کوردستان از هر نوع سلاحی استفاده می‌کند. ما نیز همچون گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در مقابل این حملات با روحیه مقاومت گاره به حملات آنان پاسخی درخور می‌دهیم. ما با الهام از روحیه مقاومت گاره ارتش ترکیه را در هم می‌شکنیم."

سرهلدان جان یک گریلای دیگر یژا ستار در سخنانی با اشاره به کارزار شاهین‌های زاگرس، جنگ خابور و جنگ هفتانین گفت:"فدائیان رهبر آپو به استعمارگران اجازه نخواهند داد وارد کوردستان شوند. ما با تکیه بر راه رفقایمان شورش، روژهات و آوارش راه فدایی‌های آپویی را ادامه می‌دهیم و پاسخ‌های درخور به استعمارگران خواهیم داد. فدایی‌های رهبر آپو نه تنها در گاره بلکه در تمامی کوردستان حضور دارند."