گریلاهای زاپ به چه شکل دومین ارتش بزرگ ناتو را به زانو درآوردند؟

زاپ و آواشین دو ایالت در سلسله کوه‌های کوردستان هستند که از سالهاست قلعه مقاومت گریلاهای آزادیخواه بوده‌اند. اینکه گریلاها در برابر دومین ارتش بزرگ ناتو چگونه مقاومت می‌کنند و به آن ضربه می‌زنند برای بسیاری جای سئوال است.

٢۴ ماه می، سی‌و‌هشتمین روز حملات اشغالگران است. با گریلاها دور یک تجهیزات بی‌سیم جمع شده‌ایم تا آخرین وضع جنگ را بشنویم. صدای گریلاهای مستقر در سنگرها و تونل‌های ناحیه شهید شاهین زاپ که در حال جنگ‌اند می‌آید. همه مشتاق شنیدن حرف‌های آنان هستیم و برای ثبت در تاریخ یادداشت می‌کنیم.

این یک مانیفست مقاومت و اراده‌مندی خواهد بود که برای انسانیت بجا می‌ماند. گریلاها به چه شکل مقابل حملات شیمایی و انفجارها و بمباران ترکیه ایستادگی می‌کنند! صدای گرم آنها در تونل‌ها به گوش می‌رسد که می‌گویند تا پیروز نشویم از پا نمی‌نشینیم.

گریلاهای ناحیه شهید شاهین به همرزمانشان در سایر نواحی مناطق حفاظتی مدیا درود می‌فرستند و همچنین به مردمشان که در اقصی نقاط جهان در حال تظاهراتند و قلبشان در زاپ و آواشین می‌تپد.

آنها می‌گویند از حمایت‌های خلقمان روحیه می‌گیریم. ما کودکان این مردم عزیز و مدیون آنهاییم. به عنوان فرزندان این خلق قول می‌دهیم که تحت هر شرایطی حتی با همه دشواری‌ها پیروزی را به آنها هدیه کنیم. این مردم لایق پیروزی‌اند.

رهبر آپو می‌گوید شروان بودن کاری شرافتمندانه است، ولی دول استعمارگر از این شرف معافند. آنکه در زاپ و آواشین با ما می‌جنگند، نظامیان ترک نیستند، بلکه نیروهای ناتو هستند. از بیم گریلا هر جا که وارد آن شوند را با پهبادهای تجسسی، دوربین مداربسته، سیستم هشداردهنده و رادار احاطه می‌کنند. انفجارهای شدیدی در تونل‌ها بوجود می‌آورند و از سلاح شیمیایی و گازهای سمی استفاده می‌کنند. البته گریلاها با نوآوری قوی شده و تدابیری اخذ کرده اند.

دوربین و فانوس را به سر حیواناتی مانند سگ می‌بندند و به داخل تونل‌ها می‌فرستند. با این وجود تلفات سنگینی در تونل‌ها بر جا گذاشته اند. اجساد تلفاتشان که نتوانند با خود ببرند را از صخره‌ها پرتاب می‌کنند.

ما در تونل‌های جنگی شهید شاهین در برابر موج حملات مقاومت می‌کنیم. دشمن همه جا را شیمیایی می‌کند. فیلم‌های آن را برای مدرک ضبط کرده‌ایم. این مواد در حین عبور و مرور گریلاها به مو و لباس‌های آنها می‌چسپد. با توجه به امکاناتمان تدابیری اخذ کرده‌ایم. گرچه شرایط سخت باشد اما ما آپوئی‌ها میدانیم که فردای آزادی رهبرمان و مردممان در انتظار ماست. این امید است که همه سختی‌ها را هیچ می‌کند.

برای انسان‌هایی که قلبشان ٢۴ ساعته برای آزادی می‌تپد، چنین وضعیتی اصلا مهم نیست. دوباره می‌گوییم پیروز این جنگ از اکنون مشخص است؛ و آن گریلاست.

گریلاهای پشت بیسیم پس از این پیام‌ها، هلهله‌ می‌کشند و تقسیم نفرات خود برای اعزام به سنگرها، تونل‌ها و تیم‌ها متحرک را انجام می‌دهند. آنها می‌خواهند کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس می‌خواهند تا پیروزی پیش ببرند.