گُلان فهیم؛ جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از دست داده است

گلان فهیم با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر مردم بدنبال گرانی و تورم خاطرنشان کرد که این اعتراضات تنها علیه بدتر شدن وضعیت معیشتی نیست بلکه جامعه  به کلیت نظام حاکم در ایران معترض است.

گُلان فهیم، ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان (کودار) در گفتگویی با تلویزیون آرین اوضاع کنونی خاورمیانه، علی الخصوص شرق کوردستان را مورد ارزیابی قرار داد.

گُلان فهیم در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به ماه می که بعنوان ماه شهیدان شناخته می‌شود، یاد و خاطره‌ی تمام شهیدان راه آزادی را گرامی داشت و گفت: در ادامه راه آزادیخواهانه‌ی شهیدان، هم اکنون مقاومتی تاریخی از سوی گریلاهای قهرمان کوردستان علیه حملات اشغالگرانه‌ی رژیم ترکیه در جریان است، این حملات ادامه دهنده‌ی جنگی است که سیستم مدرنتیه‌ی کاپیتالیستی علیه اراده‌ی آزاد و دمکراتیک خلق‌های منطقه علی الخصوص خلق کورد طی دهه‌های اخیر به راه انداخته است.

وی در ادامه به اعتراضات مردمی روزهای اخیر در ایران و شرق کوردستان که با افزایش گرانی و تورم جرقه‌ی آن زده شده اشاره کرد و گفت: به طور کلی در خاورمیانه نارضایتی قابل توجهی علیه سیستم حاکمیت وجود دارد، سیستم‌های دولت-ملتی که زمام امور را در منطقه در دست گرفته‌اند تا به امروز با انواع نسل کشی و ایجاد بحران‌های گوناگون به حاکمیت خود ادامه دادند، سیستم حاکمیت در ایران هم از این امر مستثنی نبوده، اما اراده‌ی آزاد خلق‌های منطقه علی الخصوص خلق‌های ایران بیش از این اجازه‌ی حیات بیشتر به چنین حاکمانی را نخواهند داد.

گُلان فهیم اعتراضات مردمی خلق‌های ایران را تنها علیه بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم نمی‌داند و می‌گوید: تمام اقشار جامعه از جمله معلمان، روزنامه‌نگاران، کارگران، بازنشستگان، جوانان و زنان و حتی کسانی هم که یک روز نظام جمهوری اسلامی را قبول داشتند، اکنون به کلیت سیستم حاکمیت در ایران اعتراض دارند، بدان معنی که حکومت داری در ایران به مرحله‌ای رسیده که هیچ اعتباری ندارد.

وی در ادامه به سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌ی رژیم ایران علیه مردم جلب نظر کرد و گفت: حاکمیت در ایران که خود عامل اصلی گسترش فساد، بیکاری، فقر و گرانی در کشور است و با گسترش سیاست‌های تروریسم و توسعه طلبی  بر این بحران‌ها می‌افزاید، هرگونه‌ اعتراض روا از سوی مردم را به شیوه‌ای ددمنشانه سرکوب می‌کند. این در حالیست که تاثیرات بحران‌های موجود در ایران تنها دامن خلق‌های ایران را می‌گیرد و عوامل حکومتی در رفاه کامل به سر می‌برند.

گُلان فهیم، ریاست مشترک کودار تداوم مبارزات آزادیخواهانه خلق‌های ایران با ایجاد همبستگی و اتحاد را تنها راه نابودی سیستم دیکتاتوری در ایران خواند و گفت: زنان و جوانان باید با خودسازماندهی و تکیه بر اراده‌ای آزاد به مبارزات خود برای برساخت جامعه آزاد و دمکراتیک تداوم بخشند.